How-to kachelweerstand vervangen

Doe het zelf instructies en uitleg

How-to kachelweerstand vervangen

Berichtdoor honda_mix » 01 Mei 2019, 21:56

Hoi, ik heb een tijdje geleden alweer de kachelweerstand vervangen van mijn '99 HONDA CIVIC VI Aerodeck (MB, MC) 1.5 (MB9) 114pk. Toen ik de fotos maakte was dat niet speciaal voor een howto maar wellicht kunnen jullie er wat mee.

Wat is het probleem! In dit geval werkte de interieurventilator enkel op stand 3 en 4. De weerstand was dus stuk. Deze zit ONDER het handschoenenkastje en wordt gekoeld door de luchtstroom van de ventilator. Het werkt als volgt. Je hebt 4 standen:
Stand I 3 volt
Stand II 6 volt
Stand III 9 volt
Stand IIII 12 volt. Dan is er een bypass op de weerstanden en staat de accu rechtstreeks op de ventilator.


Afbeelding
Zo zag mijn kapotte er uit

Afbeelding
Zo ziet de nieuwe er uit. Ik heb deze besteld in de UK (daar is veel te koop voor dit type auto) Kosten nog geen 4 biertjes met thuis bezorgen.

Je moet een beetje lenig zijn en met een kleine kruiskop of fittingdraaier onder het handschoenenkastje kijken (hoeft er allemaal niet af) Daar zien je een stekker met vier draadjes. Trek deze er af en schroef het plaatje los. Nieuwe er in stekker er weer in en je hebt weer 4 standen!

Groet!

honda_mix
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 34
Geregistreerd:
09 Jun 2017, 09:26

Terug naar How to



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten
cron