Rally/gymkhana videos verzameltopic

Filmpjes en interessante websites, Honda gerelateerd.

Moderator: Bor

Rally/gymkhana videos verzameltopic

Berichtdoor stefan » 22 Sep 2010, 17:33

Aangezien er de laatste tijd opeens erg veel rally- en gymkhana gerelateerde video's langskomen, en er steeds weer een nieuw topic voor wordt aangemaakt, is dit bij deze het 'officiële' CCH rally en gymkhana filmpjes verzameltopic :D
Post gerust de video's die je hebt gemaakt of tegen bent gekomen, en bespreek ze maar een end weg... WRC, ghymkana, rallycross, oldtimers, Honda, maakt niet uit.

Overige non-Honda filmpjes mag je nog altijd hier kwijt; viewtopic.php?f=45&t=22621 ;)

Paar voorbeelden/recente posts;




http://www.dumpert.nl/mediabase/1079221 ... chief.html

I'm only repsonsible for what I say... not for what you understand.

Gebruikers-avatar
stefan
HCN Addict
HCN Addict
 
Berichten: 11282
Geregistreerd:
10 Mrt 2005, 11:58
Woonplaats:
Grunn

Re: Rally/gymkhana videos verzameltopic

Berichtdoor B00ster » 22 Sep 2010, 18:27

In dat laatste filmpje komen wel de echte rally kanonnen voorbij, zo rijden ze tegenwoordig toch niet meer. superwagens waren dat. Was een tijd dat nog bijna alles mocht aan een auto en 600 pk was eerder normaal dan uitzondering

Dit was en is nog altijd mijn held, Martin Schanche Mister Rally, de meest spektaculaire rally rijde ooit, vooral in zijn tijd met de ford rs 200
http://www.youtube.com/watch?v=T4pYaocfuIY&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=GW--lwPvHF4&feature=related
Afbeelding
If everything seems under control, you're not going fast enough!!!
- Civic EJ2 H22 topic- CRZ- Airbrush-2nd Urban Tuning Fest

Gebruikers-avatar
B00ster
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 7857
Geregistreerd:
13 Feb 2009, 21:28
Woonplaats:
Limburg

Re: Rally/gymkhana videos verzameltopic

Berichtdoor stefan » 22 Sep 2010, 19:34

Ja, de mooiste tijd... wat een geluid ook van al die dingen, tegenwoordig is het in mijn ogen 100% performance en 0% passie, terwijl er vroeger nog wel een balans was tussen die 2... zoals dat kleine (franse?) hatchbackje met die brullende V6 in dat laatste filmpje, die vind ik echt wel 100x cooler dan de nieuwste EVO's!

Trouwens, als je alles vanaf het '&'-teken weg haalt, kan je er youtube tags omheen zetten, en kun je hem hier gewoon bekijken ;)
Dus ipv http://www.youtube.com/watch?v=T4pYaocf ... re=related
Krijg je http://www.youtube.com/watch?v=T4pYaocfuIY
En dan y/t tags er omheen;



;)
I'm only repsonsible for what I say... not for what you understand.

Gebruikers-avatar
stefan
HCN Addict
HCN Addict
 
Berichten: 11282
Geregistreerd:
10 Mrt 2005, 11:58
Woonplaats:
Grunn

Re: Rally/gymkhana videos verzameltopic

Berichtdoor B00ster » 22 Sep 2010, 22:30

Vond het al vreemd, laatst ook gedaan toen lukte het wel en nu op verschillende manieren geprobeerd, maar nu weet ik het.
Ja die Martin die ging helemaal los met zijn rs 200 vind ik toch wel de stoerste rally wagen, hellaas is door dat model ook de vermogensbeperking gekomen want die dingen waren echt niet normaal. Hij was echt een passionele racer, veel brokken, veel overwinningen en kampioenschappen.
Afbeelding
If everything seems under control, you're not going fast enough!!!
- Civic EJ2 H22 topic- CRZ- Airbrush-2nd Urban Tuning Fest

Gebruikers-avatar
B00ster
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 7857
Geregistreerd:
13 Feb 2009, 21:28
Woonplaats:
Limburg

Re: Rally/gymkhana videos verzameltopic

Berichtdoor crx303 » 23 Sep 2010, 19:33

stefan schreef:Ja, de mooiste tijd... wat een geluid ook van al die dingen, tegenwoordig is het in mijn ogen 100% performance en 0% passie, terwijl er vroeger nog wel een balans was tussen die 2... zoals dat kleine (franse?) hatchbackje met die brullende V6 in dat laatste filmpje, die vind ik echt wel 100x cooler dan de nieuwste EVO's!



Nou dat ben ik niet met je eens.
EVO's zijn Groep N, dus standaard auto's.
Maar WRC's zijn de Groep B auto's van tegenwoordig en als je het geluid van een Lancers WRC 05 hoort, dan klinken die toch echt wel cool hoor. Of een brullende Subaru S12 of S14, dat klinkt leuker dan een groep B en is net zo spectaculair.

Overigens kun je nog steeds Groep B auto's zien. Zo reed er een paar weken geleden een Metro Groep B als voorrijder in A'dam en bij de WRC wedstrijd in Duitsland iets langer terug, heb ik Lancia's Stratos, Audi Sportquattro's, Metro's en nog een hele serie oud materiaal in de historische rally gezien.

Ik weet niet of je wel eens naar een rally gaat, maar in A'dam, Duitsland of Hellendoorn afgelopen weekend, was het gooien en smijten, dus een hoop passie.
Afbeelding

VTECTurbo.nl

Reginaldvtec schreef:En waar ik persoonlijk van baalde was dat die gozer van die groene vtec turbo z'n kap niet open deed want daar had ik graag een keertje uitgebreid naar gekeken :?

Gebruikers-avatar
crx303
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2711
Geregistreerd:
14 Okt 2005, 21:47
Woonplaats:
Noord-Holland

Re: Rally/gymkhana videos verzameltopic

Berichtdoor DubbelR » 23 Sep 2010, 20:00

stefan schreef:Ja, de mooiste tijd... wat een geluid ook van al die dingen, tegenwoordig is het in mijn ogen 100% performance en 0% passie, terwijl er vroeger nog wel een balans was tussen die 2...

Hoezo 0% passie... ik sleutel bij een rally team, en er is nog altijd veel passie... en al helemaal bij de prive rijders die dus alles helemaal zelf betalen...
Cruise The Streets, Race The Circuit.

DubbelR
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 337
Geregistreerd:
11 Okt 2007, 16:15

Re: Rally/gymkhana videos verzameltopic

Berichtdoor crx303 » 23 Sep 2010, 20:49

Precies.

Maar bij welk team/auto sleutel jij dan?
Afbeelding

VTECTurbo.nl

Reginaldvtec schreef:En waar ik persoonlijk van baalde was dat die gozer van die groene vtec turbo z'n kap niet open deed want daar had ik graag een keertje uitgebreid naar gekeken :?

Gebruikers-avatar
crx303
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2711
Geregistreerd:
14 Okt 2005, 21:47
Woonplaats:
Noord-Holland

Re: Rally/gymkhana videos verzameltopic

Berichtdoor B00ster » 23 Sep 2010, 21:11

Maar eerlijk is eerlijk de kanonnen van group A zijn toch net iets meer. Die klasse is niet voor niets gestopt, werd gewoon te gevaarlijk.
Afbeelding
If everything seems under control, you're not going fast enough!!!
- Civic EJ2 H22 topic- CRZ- Airbrush-2nd Urban Tuning Fest

Gebruikers-avatar
B00ster
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 7857
Geregistreerd:
13 Feb 2009, 21:28
Woonplaats:
Limburg

Re: Rally/gymkhana videos verzameltopic

Berichtdoor crx303 » 23 Sep 2010, 21:51

Groep B, groep A bestaat nog gewoon, daar vallen de WRC's bijvoorbeeld in (A8).

Nu zijn we weer op zo'n punt beland. De huidige 4x4 2 liter turbo WRC's gaan eruit en dat worden 4x4 1.6 liter turbo WRC's.
Omdat het onbetaalbaar is geworden voor een aantal merken en de snelheid erg hoog ligt.

WRC's gaan denk ik sneller over de proeven dan groep B auto's, omdat dit gewoon compleet andere auto's zijn met 4x4, computergestuurde diffs, hoog koppel, etc. Groep B auto's zijn veel moeilijker te besturen met het dubbele aantal pk's.
Afbeelding

VTECTurbo.nl

Reginaldvtec schreef:En waar ik persoonlijk van baalde was dat die gozer van die groene vtec turbo z'n kap niet open deed want daar had ik graag een keertje uitgebreid naar gekeken :?

Gebruikers-avatar
crx303
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2711
Geregistreerd:
14 Okt 2005, 21:47
Woonplaats:
Noord-Holland

Re: Rally/gymkhana videos verzameltopic

Berichtdoor stefan » 24 Sep 2010, 06:12

En die laatste zin is nou precies wat ik bedoel met passie :)
Natúúrlijk zit er heel veel passie in de teams en de auto's, en dat wil ik ook helemaal niet ontkennen... maar als ik moet kiezen tussen een 'onbestuurbare' ur quattro en een dikke WRC Impreza met al die elektronische foefjes, dan zie ik liever de ur quattro.
I'm only repsonsible for what I say... not for what you understand.

Gebruikers-avatar
stefan
HCN Addict
HCN Addict
 
Berichten: 11282
Geregistreerd:
10 Mrt 2005, 11:58
Woonplaats:
Grunn

Re: Rally/gymkhana videos verzameltopic

Berichtdoor bullit217 » 24 Sep 2010, 10:11

wat een sound!!

CRX ED9 In bezit
E30 Verkocht
E36 Verkocht
CIVIC EJ2 Gesloopt
CIVIC ED7 Gestolen
CIVIC ED3 Verkocht
CIVIC ED6 Verkocht
CIVIC EG4 In bezit

Gebruikers-avatar
bullit217
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 854
Geregistreerd:
17 Feb 2009, 11:20
Woonplaats:
Thuuus

Re: Rally/gymkhana videos verzameltopic

Berichtdoor crx303 » 25 Sep 2010, 21:42

stefan schreef:En die laatste zin is nou precies wat ik bedoel met passie :)
Natúúrlijk zit er heel veel passie in de teams en de auto's, en dat wil ik ook helemaal niet ontkennen... maar als ik moet kiezen tussen een 'onbestuurbare' ur quattro en een dikke WRC Impreza met al die elektronische foefjes, dan zie ik liever de ur quattro.


Hmmm, ik zou zeggen, ga eens kijken en geef dan nog eens je mening :)

Hier een voorbeeldje van de Hellendoorn Rally van vorige week.

Afbeelding

VTECTurbo.nl

Reginaldvtec schreef:En waar ik persoonlijk van baalde was dat die gozer van die groene vtec turbo z'n kap niet open deed want daar had ik graag een keertje uitgebreid naar gekeken :?

Gebruikers-avatar
crx303
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2711
Geregistreerd:
14 Okt 2005, 21:47
Woonplaats:
Noord-Holland

Re: Rally/gymkhana videos verzameltopic

Berichtdoor streetlegally » 27 Sep 2010, 20:19

Nee, nog steeds niet overtuigd. Weliswaar wel leuke auto's, maar heb persoonlijk tóch meer met die oude auto's. Er ''ontbreekt'' iets aan de huidige auto's vind ik. Kan alleen de goede omschrijving niet zo vinden.Nee, doe mij die ouwe shit maar.
There are no failures, just expierences and your reactions to them.

Gebruikers-avatar
streetlegally
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1498
Geregistreerd:
03 Apr 2006, 18:08
Woonplaats:
Ter Apel

Re: Rally/gymkhana videos verzameltopic

Berichtdoor B00ster » 27 Sep 2010, 20:52

Gymkhana in het klein,
Afbeelding
If everything seems under control, you're not going fast enough!!!
- Civic EJ2 H22 topic- CRZ- Airbrush-2nd Urban Tuning Fest

Gebruikers-avatar
B00ster
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 7857
Geregistreerd:
13 Feb 2009, 21:28
Woonplaats:
Limburg

Re: Rally/gymkhana videos verzameltopic

Berichtdoor crx303 » 27 Sep 2010, 21:25

streetlegally schreef:Nee, nog steeds niet overtuigd. Weliswaar wel leuke auto's, maar heb persoonlijk tóch meer met die oude auto's. Er ''ontbreekt'' iets aan de huidige auto's vind ik. Kan alleen de goede omschrijving niet zo vinden.Nee, doe mij die ouwe shit maar.


Bedoel je passie? :lol:
Afbeelding

VTECTurbo.nl

Reginaldvtec schreef:En waar ik persoonlijk van baalde was dat die gozer van die groene vtec turbo z'n kap niet open deed want daar had ik graag een keertje uitgebreid naar gekeken :?

Gebruikers-avatar
crx303
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2711
Geregistreerd:
14 Okt 2005, 21:47
Woonplaats:
Noord-Holland

Volgende

Terug naar Honda Video's



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten
cron