Hallo,
Ik zal mezelf eerst even voorstellen. Ik ben Rob van der Zwaluw, 22 jaar en trotse eigenaar van een Honda civic 1.5 Vtec uit 1998.
Al van jongs af aan auto fanaat, specifiek Honda liefhebber. Sinds mijn dertiende verjaardag krantenwijken gaan doen om mijn grote droom te kunnen betalen. Na jaren van hard werken, kon ik een mooie zwarte Ek3 kopen. Deze is in de loop der jaren omgebouwd naar een widebody civic welke ik altijd al voor ogen had.
Inhouds opgave van mijn wie = wie
pg4: Sound clip uitlaat.
pg6: Sneak pic velgen.
pg7: Auto in spuitplamuur
pg8: Kleur is bekend
Pg9: Eerste keer xxr onder de civic
pg12: Auto is weer opgebouwd
pg15-16-17: Air-ride installeren
pg21: Audio
pg22: Nieuwe daily ( bordeaux rood )
pg23-24: Fotoshoot Katjana!
pg29: QSP stoelen en gordels
pg31: OEM v.s. Bomex spoiler
pg33: Custom Harnassbar
pg35: Harnassbar klaar
pg40: DOTZ velgen op daily
pg42: Air-ride aangepast
pg44: Ik ben een MOD!
pg47: Fotoshoot Netherstance!
pg52: MAS italy velgen
pg56: Daily verlaagd
pg62: Complete foto repo van oem naar widebody!!
pg63: Nieuwe daily verlaagd
pg65: Daily mat zwart geplastidipt
pg70: Air-intake / OZ velgen
pg73: Daily Fluor blauw
pg76: Daily oranje gespoten
pg78: HondaFest!
pg79: Defuser op daily
De speclist
Exterieur:
- Overgespoten: van Zwart naar Blauw, Speciale blauwe paint met bijzondere toevoegingen van de spuiter.
- Shaved antenne gat.
- achterklep ontdaan van logo's
- Wielkasten verbreedt 3,5 cm per kant
- blackhoused headlights met Bi-xenon
- blackhoused Taillights LED
- customized radiateur steuntje
- Buddy club 2 voorbumper
- Buddy club 2 side skirt
- No-name achterbumper customized
- Foglights in de voorbumper gemaakt
- Bomex wing
Interieur:
- QSP verstelbare stoelen.
- QSP 4 punts gordels
- QSP drift spec stuur.
- Armleuningen in de deur overtrokken met skayleer.
- XXl Tachometer + shiflight, custom made ingewerkt in dashboard.
- D1 snap-off.
- Achterbank verwijderd -> air-ride installatie
- Custom air-ride afwerk bekisting overtrokken met skay-leer
- Custom harnass-bar
- Cusco air-ride meters
Motorisch:
-Tenzo-R Cold air intake.
-Custom made spruitstuk.
-HKS-replica Catbacksystem
-vlinderklep systeem in uitlaat als silencer.
-Custom made groundwire kit.
-Kleine wire-tuck
Onderstel.
-XXR velgen met et waarde 0, 8j breed
- Custom air-ride met 10l tank, viair compressor en in 10 standen instelbaar. Deze air-ride heeft cilinders als veerpoten en geen balgen. Voordeel hier van is dat wanneer de druk weg valt de auto niet op de grond zakt.
- 282mm remmen voor
ICE.
-Pioneer hoofdunit.
-JBL GTO 4 kanaals versterker.
-Fusion Powerplant composet 280Watt
-Fusion Powerplant 12" Subwoofer 1200 watt
-New sound condensator 1 Farad
Heel de bouw achter elkaar!
viewtopic.php?f=158&t=34297&start=915
Dit was het voor voorlopig. De toekomst plannen: Wielkasten voor aanpassen en het motorische gedeelte.
Met dank aan Soedje deze prachtige foto's.
Foto shoot door Katjana:
Foto's door anderen ( Streetpower 2011)
Met dank aan CCH voor een super mooi plekje op de CCH stand.
Hoe de civic er momenteel bijstaat.
[/img]https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/976371_369782263122970_503291761_o.jpg[/img]
Moest voor mijn stage een 2de auto hebben en dat is deze geworden. Hij heeft zeer veel oppervlakkige schades, zoals kleine krasjes en deukjes maar hij ziet er toch nog best aardig uit.
262mm remmerij voorkant
WAI
jappendemper TYPE X ( goedkoopste rotzooi by autostyle )
Kleur = R32-P
mugen frontlip (gesneuveld in de strijd )
custom "facelift" taillights -> back to OEM EJ9
runninglights voor en achter.
USDM headlights
type R grille
Soshinoya badges -> verwijderd
zwarte achterklep
4cm verlaagd
15 inch TSW velgen met 195-45-R15 Meteor HP sport bandjes
Skirts in kleur
Vers 1.4 blok 150 + gelopen.
Nieuw interieur
Nieuw middenconsole
90 Pk pakking, maar hij loopt echt heel lekker.
Geschat vermogen ligt op de 90pk, rijd zeer lekker voor een 1.4 valt niks tegen.
De daily momenteel. ( verkocht )
De daily ( 2016 Verkocht )
Auto:
- Merk:Honda
- Type:Civic EJ9
- Bouwjaar: 1996
Motorisch:
- D15z6 swapped
- Gechipt, OBD1 + launch control en Vtec. ( Bekerom )
- K&N air intake + Cool Chamber
- XS spruitstuk
- Japstyle einddemper Type X
Onderstel:
- D2 Racing schroefset, hardheid, hoogte, rebound verstelbaar.
- MAS italia velgen
- OZ exclusive velgen
- OEM EK4 strutbar voor boven
Exterieur:
- Custom voorbumperlip
- Blackhoused koplampen
- Ek9 style grill
- Charge speed replica achterlip
- Plasti-dip coating ( Mat zart ) daarna ( Fluor blauw )
( Is weer verwijderd )
- Stickers: Move over -->, EK Garage op voorruit.
- Compleet overgespoten in RAL oranje en zwart
Interieur:
- Ek4 stoelen
- Zilver carbon pook knop
Ice:
- Pioneer hoofd unit
- Rockford Fosgate versterker 4 kanaals
- Audio system compo set
- Audio system Subwoofer
Het doel is om er een keer mee het circuit op te gaan. Ik wil namelijk nog D16 nokkenassen en brug plaatsen om het vermogen richting de 130 pk te krijgen.
De daily
Auto:
- Merk:Honda
- Type:Civic FN Type-S
- Bouwjaar: 2008
Motorisch:
- 1.8 vtec blok OEM
Onderstel:
- OEM
- ATS Apollo velgen 18", 5x114,3, 8,5J, ET35.
- Michilin 225/40/r18 banden
- OEM Type-S velgen met winterbanden
Exterieur:
- OEM
- New Deep Bronze
- Type S sport grill
Interieur:
- Climat Controll
- Cruise controll
- AKR mattenset
Ice:
- OEM
Gr. Rob.
Hoop dat jullie het iets vinden, en voor tips en commentaar sta ik altijd open, ik hoor het graag