Zo ik heb mijn plicht dit weekend weer gedaan voor mijn coup, een originele rode motorkap geheel blank geschuurd omdat de blankelak er behoorlijk van af was, en vervolgens even in de 2K spuitplamuur gezet, dan hoeft ze nog maar geschuurd (alweer) te worden en daarna afgelakt in de kleur van de coup.
En mijn import kap die wat kapotgeslagen was daar ben ik toch ook mee bezig om ze geheel gerepareerd te krijgen.
Ik heb eerst de hele binnenkant eruit gesneden (gesloopt, want het ging niet echt vlekkeloos) waarna ik de binnenkant voorzien heb van 2 extra dikke lagen glasvezelmatten om zo de kap steviger te krijgen, maar wat er uit komt moet er ook weer in natuurlijk dus alle eruit gesloopte binnendelen die moeten weer op zijn plaats. Was wel wat gepuzzel en heb het nu voor de helft al gedaan, volgend weekend de rest erin zetten.
En om te controleren of ik die moeite niet allemaal voor niets aan het doen ben heb ik op de ergste plekken aan de bovenkant al eens een laag glasvezelplamuur en polyestherplamuur gezet om te kijken of het nut heeft. Ziet er in iedergeval veelbelovend uit, maar zal wel een werkje worden.