Civic aerodeck 1999 start niet

Bespreek je elektrische problemen hier

Civic aerodeck 1999 start niet

Berichtdoor chris1144 » 14 Okt 2019, 06:16

Oke als eerste alvast sorry voor het lange verhaal, maar goed here we go:

Het probleem is als volgt, na een kort ritje naar de stad wou de auto bij terug komst niet meer starten. Er gebeurde eigenlijk helemaal niks, enkel de accesoires gingen nog aan. Verder geen lampje van Motor management, olie lampje en geen batterij lampje. Batterij mogelijk slecht? CRX opgehaald hier start kabels aan, geen verschil. In de tussen tijd ook gelijk de multimeter meegenomen en snel zekeringen doormeten, ook hier geen gekke dingen kunnen vinden.

Afijn inmiddels begint het laat te worden kennis laten komen met grotere zwaardere auto, ook hier nog gauw startkabels aan gegooid geen verschil. Sleeptouw eraan en naar huis toe.

Vervolgens ben ik thuis bezig geweest en heb ik de volgende zaken gecontroleerd:

- Massa's gecontroleerd, de massa op thermostaat huis was niet helemaal geweldig meer. Hier nieuw oogje aan de ader gezet, verder de dikke massa kabels welke links bij de transmissie zit en rechtsvoor bij de aircopomp ook nagekeken en goed kaal geschuurd. Vervolgens gemeten weerstand tussen massa van accu en elke willekeurige plek op motorblok 0,6 Ohm. Dit zou bij mijn weten goed moeten zijn, dit was voorheen een stuk hoger rond de 700 Ohm namelijk.

Oke nog een keer kijken wat er gebeurt, en wat wil ik heb weer een batterij lampje en accu lampje. Tevens krijg ik ook weer leven in mijn start motor. Motor gaat nu wel rond maar slaat niet aan, maar ik mis ook nog altijd mijn check engine lampje.

- Check engine lampje omgewisseld gehad met die van de SRS welke het wel gewoon telkens doet. Geen verschil

- Brandsfof relais / hoofd relais controleren, ik heb een brandstof relais geplaatst vanuit een volledig functionerende aerodeck. Dit bracht geen verschil, check engine lampje doet niks. En wat valt op, zelfs na verwijderen van het relais uit de andere auto blijft het check engine lampje het wel doen in zijn auto. Dus probleem moet ervoor al zitten.

- Inertia schakelaar, ik heb de schakelaar weten te vinden achter het middenconsole. Heb de schakelaar ingedrukt mee lopen rammelen van alles gedaan zegmaar. Ook dit brengt geen verschil.


Nu begin ik eigenlijk op het punt te komen doet mijn ECU het eigenlijk uberhaupt nog wel eens? Hoe zou ik dit het beste kunnen controleren?
Andere auto zetten wordt lastig, vanwege de start onderbreker en niet nog een 1400 aerodeck te hebben staan. Ik zou mogelijk het volgende kunnen proberen/controleren:

Ik ga uit van OBD2A type connectoren, dit heb ik vooralsnog ter referentie gebruikt.

Dit zijn voor zover ik kan zien dan de pennen welke aangesloten op massa zouden moeten zijn, deze zou ik allen kunnen controleren op hoeveel weerstand ze hebben tenopzichte van de massa op de accus. Als het goed is zo min mogelijk.
-9 LG1 logic ground,
- 10 PG1 Power ground.
- 22 LG2 Logic ground,
- 23 PG2 Power ground

Deze zouden wanneer ignition geschakeld word 12 V moeten ontvangen.
- 11 IGP1 Power source,
- 24 IGP2 power source

En dan is er op een andere connector nog pin 10 met Voltage back up deze zou constant 12 V moeten hebben.

Stel ik zou dan de massa op orde hebben bij bovenstaande pinnen, en de voeding ook op orde bij de IGP1 & 2 en ik meet dan bijvoorbeeld nog geen spanning op de uitgang van de check engine light tijdens het opstarten. Volgens mij kan ik dan redelijk stellen dat de ECU zo dood als een pier is, of zie ik dan nog iets anders over het hoofd of weet iemand nog iets wat ik over het hoofd zie? zit er verder nog iets voor de ECU wat mijn spanning naar de ECU kan blokkeren ik had namelijk gedacht dat dit het hoofdrelais was geweest.

Afbeelding
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: Civic aerodeck 1999 start niet

Berichtdoor chris1144 » 21 Okt 2019, 11:16

Iemand enig idee of de “Logic ground” en “power ground” geschakeld worden?

Ik had verwacht dat deze gewoon een constante massa zouden hebben, maar als ik op die pinnen meet dan heb ik geen verbinding met massa
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo


Terug naar Elektrisch / Motormanagement



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten
cron