How-to Benzine Fliter vervangen Civic 1999

Doe het zelf instructies en uitleg

How-to Benzine Fliter vervangen Civic 1999

Berichtdoor honda_mix » 01 Mei 2019, 21:42

Hoi, ik heb een tijdje geleden alweer het oliefilter vervangen van mijn '99 HONDA CIVIC VI Aerodeck (MB, MC) 1.5 (MB9) 114pk. Toen ik de fotos maakte was dat niet speciaal voor een howto maar wellicht kunnen jullie er wat mee.

Afbeelding
Dit is het filter hier zie je nog de oude.

Afbeelding
Ik heb de nieuwe gekocht in een winkel (geen idee meer welke, maar zijn online ook gewoon verkrijgbaar)

Afbeelding
Stop er een krant onder want het kan nog al lekken. Wat je ook wel eens hoort is de auto starten en dan de zekering van de brandstofpomp
er uit halen. Dat zou de druk er af kunnen halen. Zet wanneer je dit doet sowieso een veiligheidsbril op!! Je ogen zijn kwetsbaar en een ongeluk zit in een klein hoekje.

Afbeelding
Hier is de bovenste bout los, in de verpakking zitten nieuwe pakkingsringen (let daar op!) Vervang deze. Maar eerst maak je nog even de onderste bout los daarna het schroefje van de klem waarmee het filter vast zit. (kruiskopje en moeilijk bereikbaar) maak daarna de
omgeving ook even goed schoon (je kan er nu toch bij.

Afbeelding
Hier is alles los

Afbeelding
Het oude filter even in een bakje zetten. Als het goed is komt er op deze wijze weinig rotzooi uit als je hem neerzet zoals de brandstofstroming loopt in de auto komt er best wel wat troep uit.

Nou ja en dan alles weer in elkaar zetten.

Motor slaat niet direct aan maar na een paar puffende rondjes slaat die weer goed aan en je hoeft je geen zorgen meer te maken hieromtrent.

Ik hoop dat iemand er wat aan heeft!

Groet,
Laatst gewijzigd door honda_mix op 02 Mei 2019, 12:01, in totaal 1 keer gewijzigd.

honda_mix
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 34
Geregistreerd:
09 Jun 2017, 09:26

Re: How-to Benzine Fliter vervangen Civic 1999

Berichtdoor Mark » 02 Mei 2019, 08:44

Ogen opzij. Geef dan advies veiligheidsbril op.

Ik ben 2 jaar geleden geopereerd aan mijn oog, ben zicht grotendeels kwijt links door een klein ongevalletje op het werk.
Met een aaah joh stel je niet aan idee, kom je daar wel op terug.
Uhhhm ja wat zou ik hier kunnen zetten? of zal ik br33z3r taal neer zetten?

Mark
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5584
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:37
Woonplaats:
den bosch

Re: How-to Benzine Fliter vervangen Civic 1999

Berichtdoor honda_mix » 02 Mei 2019, 12:02

Mark schreef:Ogen opzij. Geef dan advies veiligheidsbril op.

Ik ben 2 jaar geleden geopereerd aan mijn oog, ben zicht grotendeels kwijt links door een klein ongevalletje op het werk.
Met een aaah joh stel je niet aan idee, kom je daar wel op terug.


Dank u wel u heeft meer dan gelijk! Ik heb het aangepast!!

honda_mix
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 34
Geregistreerd:
09 Jun 2017, 09:26


Terug naar How to



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten
cron