Re: Ook even Voorstellen Chris1144/Nieuwe schijfjes

Nieuw? Stel jezelf en je Honda hier voor

Re: Ook even Voorstellen Chris1144

Berichtdoor Dickiecrx-vt » 04 Jan 2018, 20:21

Zozo.. heb ik dit even gemist zeg..

Goede bezig met de Crx!

Ik heb me ook een tijdje verdiept in de ophanging van de Civic en ook hiet wat mee geprobeerd.
Helaas is alles vrij kostbaar en redelijk zeldzaam.
Ik rij met de kortere torsiestaven van een Shuttle en ook de swaybar.
Helaas ben ik er niet mee verder gegaan.. wilde ook nog Integra draagarmen ivm het camber.
Achter heb ik zelf het camber aangepast en een zelfgemaakte swaybar van een ITR gemonteerd.
De Civic staat rondom op dezelfde AST set.
De nieuwe site is online!

Deze is bereikbaar via http://www.hondacommunitynederland.nl, of via http://www.hcnonline.nl.



Afbeelding

Dickiecrx-vt
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5109
Geregistreerd:
07 Feb 2007, 07:47
Woonplaats:
HCNOnline

Re: Ook even Voorstellen Chris1144

Berichtdoor toxicshit » 06 Jan 2018, 18:11

Dickiecrx-vt schreef:Zozo.. heb ik dit even gemist zeg..

Goede bezig met de Crx!

Ik heb me ook een tijdje verdiept in de ophanging van de Civic en ook hiet wat mee geprobeerd.
Helaas is alles vrij kostbaar en redelijk zeldzaam.
Ik rij met de kortere torsiestaven van een Shuttle en ook de swaybar.
Helaas ben ik er niet mee verder gegaan.. wilde ook nog Integra draagarmen ivm het camber.
Achter heb ik zelf het camber aangepast en een zelfgemaakte swaybar van een ITR gemonteerd.
De Civic staat rondom op dezelfde AST set.

Camber van de integra armen is niet anders ;) die is exact het zelfde als onze 1.6 Crx voorarmen.

toxicshit
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 400
Geregistreerd:
08 Jul 2005, 00:19
Woonplaats:
Heerlen

Re: Ook even Voorstellen Chris1144

Berichtdoor Dickiecrx-vt » 13 Jan 2018, 17:55

Is 1 graad langer als van de Civic :)
De nieuwe site is online!

Deze is bereikbaar via http://www.hondacommunitynederland.nl, of via http://www.hcnonline.nl.



Afbeelding

Dickiecrx-vt
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5109
Geregistreerd:
07 Feb 2007, 07:47
Woonplaats:
HCNOnline

Re: Ook even Voorstellen Chris1144

Berichtdoor kristo » 14 Jan 2018, 09:14

chris1144 schreef:Het heeft even geduurd maar de eerste onderdelen zijn gestraald

Ga je de klauwen OEM herbouwen? Zijn er geen (gereviseerde) setjes van andere merken beschikbaar?

Ik heb mijn klauwen vooraan OEM gereviseerd (zuigers en rubberts) en hoewel ik er tevreden over ben heeft het mij veel gekost (ook één rubbert setje verloren gegaan) en zou ik een andere keer mss voor bv een gereviseerde set van Centric gaan.
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Ook even Voorstellen Chris1144

Berichtdoor chris1144 » 15 Jan 2018, 00:30

Dat verschil in die draagarmen heb ik inderdaad ook vaker gelezen, heb enkel nog niet de kans gehad om dit zelf ook te vergelijken. Wie weet als er nog een keertje een integra subframe langs komt :>>:

kristo schreef:Ga je de klauwen OEM herbouwen? Zijn er geen (gereviseerde) setjes van andere merken beschikbaar?

Ik heb mijn klauwen vooraan OEM gereviseerd (zuigers en rubberts) en hoewel ik er tevreden over ben heeft het mij veel gekost (ook één rubbert setje verloren gegaan) en zou ik een andere keer mss voor bv een gereviseerde set van Centric gaan.


Vervangings klauwen zouden denk ik mischien wel mogelijk zijn, althans de klauwen die ik nu reviseer komen van een EK4 af. Reden dat ik deze nu zelf reviseer is dat zelf de mogelijkheid tot stralen gewoon bij huis heb, dus daar geen kosten om uit te besteden. Kopen tweedehands klauwen, plus nieuwe rubberset, zuigers en klein materiaal ben ik +- net zo duur uit als een vervangings setje van bijvoorbeeld centric.

Vandaar dat ik eigenlijk dan gewoon de keuze heb gemaakt voor het reviseren van een OEM setje, Ondanks dat ze oorspronkelijk voor een ander model bedoeld waren.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: Ook even Voorstellen Chris1144

Berichtdoor toxicshit » 17 Jan 2018, 12:39

Dickiecrx-vt schreef:Is 1 graad langer als van de Civic :)

ja dat is zon running gag ;) maar geloof me uitvoerig getest en gecontroleerd, en niet kunnen valideren.
Check de topics van kakabox or fiststgenrex maar eens op RPR. zou kunnen als je een 1.5 crx hebt. maar de 1.6 as complete voorkant inclusief de motor framerail aan de bestuurderskant is identiek aan de Integra in EDM.

was leuk hoe ik daar achter kwam toen mijn B16 scheef hing en Brian van Hasport even achter zijn oren moest krabben. waarom ik de integra motor mounts voor de b16 nodig had in een CRX.

helaas USDM en EDM heeft wat verschillen welke die americanen en canadezen gewoon niet kennen aangezien hun nooit een 1.6 crx hebben gehad.

Setje camberplates zijn relatief goedkoop tegenwoordig trouwens.

toxicshit
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 400
Geregistreerd:
08 Jul 2005, 00:19
Woonplaats:
Heerlen

Re: Ook even Voorstellen Chris1144

Berichtdoor chris1144 » 18 Jan 2018, 10:46

Ja op die manier, dat zou dan weer zo'n verschil zijn tussen de USDM en de EDM markt :hmmm:

Klinkt opzich wel logisch inderdaad kijkende naar alle andere gelijkenissen van de 1600 CRX en de amerikaanse integra.

Setje Camberplates kan altijd nog, laat ik eerst maar zien dat die van mij weer helemaal in elkaar komt te staan...
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: Ook even Voorstellen Chris1144

Berichtdoor chris1144 » 08 Jul 2018, 22:58

Nou hier ook maar weer eens een updatetje doen,


Na begonnen zijn aan de reis naar Duitsland met de CRX voor hondafest hield rond Hardenberg het feest op, lekke band gereden... Afijn dit gaf wel de mogelijkheid nieuw rubber op de vooras te leggen, keuze is uiteindelijk terecht gekomen op Nankang NS-2R. Afgezien van gewone banden is de keuze 14" banden niet heel erg groot. Vandaar voor nu de Nankangs proberen, tot op heden nog zeker niet on tevreden :drive2:
Afbeelding

Voor de rest ook een setje adapter ringen van iemand overgenomen, het lijkt erop dat deze moeten gaan passen in combinatie met de normale AST veren. Dan kunnen waarschijnlijk de hulp veren eronder weg en rusten de veren op de originele plaats.
Afbeelding

Voor de rest wordt druk bezig geweest met echteras om deze schoon te krijgen en weer fris te maken,
Afbeelding

Enkel bij het plaatsen van de grote rubbers t.b.v. van de sleeparm bevestiging loop ik tegen een probleem aan de rubbers eenmaal geplaats
en dan is de stalen bus welke door de rubbers heen loopt te kort :ehhh: Stalen bus nog eens vergeleken met de originele bus welke uit het oude rubber kwam en deze is gewoon even lang.

Iemand suggesties wat ik over het hoofd zie?
Afbeelding

Afbeelding

In de tweede foto zit het buitenste rubber inderdaad niet helemaal goed erin, heb deze er later nog dieper ingeperst met behulp van de bankschroef. Maar dan nog kom ik er niet helemaal
Laatst gewijzigd door chris1144 op 16 Jul 2018, 12:49, in totaal 2 keer gewijzigd.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: Ook even Voorstellen Chris1144

Berichtdoor toxicshit » 09 Jul 2018, 07:03

De bus is idd Iets van 2 mm per kant te kort. Maar dat klopt zodra je de as vast draait druk je die rubber bij elkaar tot aan de bus.

toxicshit
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 400
Geregistreerd:
08 Jul 2005, 00:19
Woonplaats:
Heerlen

Re: Ook even Voorstellen Chris1144

Berichtdoor chris1144 » 16 Jul 2018, 13:03

Oké bedankt voor de info, dan ga ik het zo laten zitten. Als de as eronder gaat dan maar eens zien in hoeverre die er gemakkelijk onder wil.

Afgelopen weekend ook nog verder gegaan met de achteras, beide kanten van de as zitten nu in elkaar. Met her en der een beetje sjoemelen is toch alles in elkaar gekomen en past het gehele spul in elkaar.

Snel idee van de ene zijde welke in elkaar staat ( Nieuwe asmoeren en stofkappen moeten nog besteld worden).
Afbeelding

Vrijloop van het bracket ten opzichte van de schijf ziet er ook goed uit
Afbeelding

Na een beetje "masseren" van de sleeparm heeft de handrem kabel ook genoeg ruimte
Afbeelding

Enige probleempje waar als dat ik tegenaan loop is dat wanneer ik nu remblokken in de bracket plaats dat deze niet het volledige schijf oppervlakte bedekken en eigenlijk ook iets over houden aan de boven zijde van de schijf.
Afbeelding
Iemand toevallig nog idee of dat er voor de Integra van die tijd eigen remblokken waren voor die as, heb ze nu besteld via een winkel welke volgens hun zouden moeten werken. Echter blijkt dat dit als je het type Nummer na trekt deze bijvoorbeeld ook op een EK passen...


Verder zijn de achter dempers nog maar weer eens een keertje onder de auto vandaan geweest, dit om de aluminium adapters welke ik van iemand had overgenomen eens te gaan passen op de AST set.

Dit is het veren pakket op de demper terwijl als dat de auto is opgekrikt onder de as, momenteel zakken de hulp veren nog niet in. Zodra iemand er dan in gaat zitten (90KG) dan zakt de kont van de auto +-2 Cm door.
Afbeelding

Afbeelding

En de hulp veer verwijderd en dempers weer terug onder de auto.
Afbeelding
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: Ook even Voorstellen Chris1144

Berichtdoor toxicshit » 16 Jul 2018, 14:36

de blokken horen altijd bij de brackets. en ik weet dat de brackets van de EK en de Integra klauwen een beetje verschillen. ( meedere generaties 7clp13s klauwen door de jaren heen )
nu meen ik mij te herinneren dat jij deze klauwen van een EK heb gekocht. met brackets? zo ja dan heb je er nu ook EK pads op. en anders een wat grotere schijf kopen. welke diameter is dit nu?

ik heb de brackets van de integra en probeer daar dus nu een nieuwere klauw op te zetten.
Laatst gewijzigd door toxicshit op 16 Jul 2018, 14:39, in totaal 1 keer gewijzigd.

toxicshit
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 400
Geregistreerd:
08 Jul 2005, 00:19
Woonplaats:
Heerlen

Re: Ook even Voorstellen Chris1144

Berichtdoor toxicshit » 16 Jul 2018, 14:38

ziet er trouwens weer goed uit allemaal ;) welke handrem kabels heb jij nu uiteindelijk genomen?

toxicshit
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 400
Geregistreerd:
08 Jul 2005, 00:19
Woonplaats:
Heerlen

Re: Ook even Voorstellen Chris1144

Berichtdoor chris1144 » 16 Jul 2018, 14:58

Ik heb inderdaad de klauwen mits ik de verkoper mag geloven van een EK4, en achteraf gezien ook inderdaad met EK remblokken.

Kwa diameter word het denk ik lastig om groter te gaan want de huidige schijven zijn 239 mm, ik had ze inderdaad ook al nagemeten met de gedachten van die schijven zouden toch niet een kleinere diameter hebben... Maar theoretisch is 240 mm remmen toch wat deze as behoort te hebben, dus dan lijkt 239 mm mij redelijk kloppend. Of even een keertje de schijf rond draaien en het las apparaat erop houden :cheesygrin:

Ik wil misschien nog eens even kijken naar de remblokken welke ik ook onder de aerodeck heb zitten, deze blokken die daarop zitten zijn namelijk totaal anders dan de blokken welke dus oorspronkelijk onder bijvoorbeeld onder een Ek zitten. Want ik ben bang dat ik niet één twee drie ergens de juiste brackets van een dergelijke oude integra ga vinden...

De handrem kabels welke ik nu besteld heb zijn de kabels voor een 92-95 2/4 deurs 96-00 2/3/4/ deurs, ik hoop dat ik daar mee weg kom wat betreft lengte. Enkel ga daar pas achter komen zodra ik ze eronder ga zetten, dus misschien in ene geluk en anders terug naar de teken tafel en opzoek naar langere alternatieven.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: Ook even Voorstellen Chris1144

Berichtdoor Kevinio » 16 Jul 2018, 15:25

Het lijken haast wel 262mm's qua stuk wat je nog over hebt.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Ook even Voorstellen Chris1144

Berichtdoor toxicshit » 16 Jul 2018, 16:49

Kevinio schreef:Het lijken haast wel 262mm's qua stuk wat je nog over hebt.

Dat dacht ik dus ook al. zou niet verkeerd zijn 262 achter

Afbeelding
Zo veel speling heb ik niet met 240 mm disks.

toxicshit
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 400
Geregistreerd:
08 Jul 2005, 00:19
Woonplaats:
Heerlen

VorigeVolgende

Terug naar Wie is wie



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 gasten
cron