Sinds kort heb ik een Jazz Hybrid. Bouwjaar 2015 (heel late GE) maar DRL ontbreekt vreemd genoeg. Omdat de automatisch verlichting nogal de neiging heeft om erg laat in te schakelen (bv. bij regen) zit ik eraan te denken om dan maar zelf DRL erop te prutsen. Ik kan uiteraard de mistlampen voorzien van LED en die dan schakelen als DRL. Dwz aan na het starten en uit als de overige verlichting aan gaat. Blijkbaar is oom agent het daar niet altijd mee eens omdat een mistlicht geen DRL is. Beetje flauw gezien de meest waanzinnige DRL die af-fabriek al op sommige auto's zit maar het is nu eenmaal zo.
Om die reden zat ik eraan te denken om dan maar mijn W5W stadslichten te vervangen door LED. Volgens mij is het niet verboden om daar wat meer licht uit te halen. Ik heb daarom van Alie een paar setjes W5W LEDs gehaald waar een flinke bak licht uit komt. Zijn van die torentjes van ca. 4cm lang. CANbus uiteraard en 4300K, het moet bij de H4's passen. Ik heb ze ook al getest en het werkt prima, veel licht en het past gewoon in de unit. Het probleem is echter dat de LED wat kan bewegen in de fitting. Normaal geen probleem maar deze dingen zijn lang en vrij zwaar. Ik ben een beetje bang dat de LEDs zich op den duur uit de fitting werken door trillingen/schokken en dat ik dan maar moet zien hoe ik die dingen weer uit mijn lampunit kan vissen. Waarschijnlijk de hele unit eruit en dan maar schudden Iemand een idee hoe ik W5W LEDs kan borgen in de fitting zonder gelijk te lijmen? Lijmen gaat waarschijnlijk toch niet lukken want de lampen worden best wel warm.