Naar de keuring moet de civic zeker niet. Dat is alleen voor nieuwe inschrijvingen en/of wagens jonger dan 30 jaar. Maar het is zeker niet de bedoeling dat deze veel de baan op komt. Alleen voor kleine testritten (gemiddeld nog geen 100 km per jaar) voor grote verplaatsingen gaat hij op de trailer. Als ik ooit naar de keuring moet gaat de o plaat er af.
Ja ja, na lang wachten is het eindelijk zo ver. Vandaag voor de eerste keer in ongeveer 2 jaar eens een echt ritje kunnen doen met de civic. Eerst de wagen een wasbeurt gegeven.
Ik heb nog wel wat werk. Achterste zijruiten maken met airscoops voor de intake en oliekoeler. straps maken voor de fuelcell. Daarna meer afstellen van de remmen en onderstel.
Vandaag de wagen eens op de weegschaal gezet. Resultaat 891kg zonder bestuurder en met een halve tank. 358kg voor, 533 achter. Dus een 40/60 verdeling. 2 oktober de echte test, trackday op clastres in Frankrijk
1ste trackday is een feit. De wagen heeft het goed gedaan, geen stukken gemaakt maar er zijn werkpunten. Wagen rolt nog te veel. Meer camber voor en achter. Andere uitlaat want ik kreeg na 4 ronden al een waarschuwing voor het geluid. Balk waar de de achterste "stuurstangen" op zitten vastlassen ipv bouten want die verschoof in de gaten en daardoor stond het stuur iets anders na een linkse/rechtse bocht. En ik heb meer rwd ervaring nodig.