Goed adres gezocht voor maken Turbo Spruitstuk

Alle motorische vragen komen hier aan bod

Goed adres gezocht voor maken Turbo Spruitstuk

Berichtdoor genesis » 26 Mei 2017, 20:14

Wie weet er hier een adres voor het maken van een goed turbo spruitstuk. Ik wil hetgeen ik heb laten 'kopieren' ivm de pas vorm. Mijn huidige blijft steeds maar scheuren, was dan ook een 'goedkope' uit Taiwan.

Genesis

genesis
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 145
Geregistreerd:
22 Nov 2009, 11:08

Re: Goed adres gezocht voor maken Turbo Spruitstuk

Berichtdoor Kevinio » 29 Mei 2017, 08:30

Don de Vink is de enige die ik ken die ook compleet weet wat hij doet. De meeste zijn enkel gewoon lassers die met toeval wat moois in elkaar zetten.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Goed adres gezocht voor maken Turbo Spruitstuk

Berichtdoor genesis » 30 Mei 2017, 18:28

Kevinio schreef:Don de Vink is de enige die ik ken die ook compleet weet wat hij doet. De meeste zijn enkel gewoon lassers die met toeval wat moois in elkaar zetten.


Bedankt ik ga er mee aan de slag

Genesis

genesis
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 145
Geregistreerd:
22 Nov 2009, 11:08

Re: Goed adres gezocht voor maken Turbo Spruitstuk

Berichtdoor genesis » 03 Jun 2017, 12:18

Heb geinformeerd, maar voor mij budgettair niet haalbaar, een turbo spruitstuk kost meer dan € 2500!....

Genesis

genesis
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 145
Geregistreerd:
22 Nov 2009, 11:08

Re: Goed adres gezocht voor maken Turbo Spruitstuk

Berichtdoor hondanickx » 03 Jun 2017, 13:14

genesis schreef:Heb geinformeerd, maar voor mij budgettair niet haalbaar, een turbo spruitstuk kost meer dan € 2500!....

Genesis



:eek: Hij telt dan waarschijnlijk ook teststukken en research erbij ?Of is dit alleen voor een kopie ?
The SOHC combustion chamber is a better shape than the DOHC.
So don't chunk those 1.6 SOHC engines, they can make really good power. For a pure performance application, regardless of application, I'd choose the SOHC. No bull!! .........T.O.O. .......

hondanickx
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1288
Geregistreerd:
16 Jan 2007, 20:31
Woonplaats:
Belgie

Re: Goed adres gezocht voor maken Turbo Spruitstuk

Berichtdoor Basbeek » 04 Jun 2017, 10:20

GWS uit 's-gravenpolder, asg@zeelandnet.nl

Basbeek
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 11
Geregistreerd:
09 Nov 2015, 17:27

Re: Goed adres gezocht voor maken Turbo Spruitstuk

Berichtdoor genesis » 04 Jun 2017, 12:08

Basbeek schreef:GWS uit 's-gravenpolder, asg@zeelandnet.nl


Denk het niet.... Informatie opgedaan en voelde niet ok, 'werkt tegen kostprijs uit hobby gedrevenheid voor € 1000'.... geeft geen garantie, want het wil nogal een scheuren.... komt bij mij over als....

Ik ga voorlopig aan de slag met DP Engineering (op advise van Kel die vroeger het bedrijf '' Ape'had) , eens kijken wat die kunnen betekenen.


Genesis

genesis
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 145
Geregistreerd:
22 Nov 2009, 11:08

Re: Goed adres gezocht voor maken Turbo Spruitstuk

Berichtdoor Basbeek » 04 Jun 2017, 12:40

genesis schreef:
Basbeek schreef:GWS uit 's-gravenpolder, asg@zeelandnet.nl


Denk het niet.... Informatie opgedaan en voelde niet ok, 'werkt tegen kostprijs uit hobby gedrevenheid voor € 1000'.... geeft geen garantie, want het wil nogal een scheuren.... komt bij mij over als....

Ik ga voorlopig aan de slag met DP Engineering (op advise van Kel die vroeger het bedrijf '' Ape'had) , eens kijken wat die kunnen betekenen.


Genesis


Ah oke, heb er eigenlijk alleen nog maar goeie recensies van gehoord, 0118 racing zit daar ook allemaal.

Ben benieuwd hoe het spruitstuk eruit ziet als je hem hebt!

Bas

Basbeek
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 11
Geregistreerd:
09 Nov 2015, 17:27

Re: Goed adres gezocht voor maken Turbo Spruitstuk

Berichtdoor mielko » 04 Jun 2017, 19:21

Ik kan ook alleen maar zeggen dat hij prachtwerk levert!
En niemand zal garantie kunnen geven op scheuren,dat is gewoon onmogelijk.
Iets wat zo wisselend belast word word qua temperaturen kan gewoon kans op scheuren teweeg brengen.Al betaal 50000Euro voor je spruit

GWS zal jou zeker blij gaan maken.
Afbeelding

Gebruikers-avatar
mielko
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1403
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:15
Woonplaats:
Ja ik maak spel fouten,maar ik kan tenminste iets met mn handen bouwen

Re: Goed adres gezocht voor maken Turbo Spruitstuk

Berichtdoor genesis » 05 Jun 2017, 03:28

DP Engineering zei het ook, dat hij de mooiste lasstukken voorbij heeft zien komen, maar indien gemaakt met niet de juiste kennis van materiaal, kennis en kunde heb je er nix aan en is het resultaat uiteindelijk niet wat je verwacht.

Maar ik moet het nog gaan ervaren en DP moet eerst nog 'put the money where his mouth is', so we shall see...

Genesis

genesis
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 145
Geregistreerd:
22 Nov 2009, 11:08

Re: Goed adres gezocht voor maken Turbo Spruitstuk

Berichtdoor Kevinio » 06 Jun 2017, 10:49

genesis schreef:Heb geinformeerd, maar voor mij budgettair niet haalbaar, een turbo spruitstuk kost meer dan € 2500!....

Genesis


Holy shit! :eek: Dan hang je het eerder aan de muur ipv aan je motorblok. :emo:')
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Goed adres gezocht voor maken Turbo Spruitstuk

Berichtdoor GoThanh » 06 Jun 2017, 15:12

Probleem is dat iedereen z'n setup aan hun spruitstuk willen hangen oftewel:

-Zware turbo
-Waste gate
-Downpipe
-Andere piping

En als je dan zo gaat optrekken met al dat geklapper gaat het stuk ja maakt dus idd geen moer uit hoe dik/goed een las is.

Zou zeggen zoek iemand die gewoon degelijk kan lassen en ontwerp fatsoenlijke beugels zodat er geen krachten op de spruitstuk komen.

Zelf een idee schetsen van hier wil ik mijn turbo hebben, hier mijn waste gate, zo lopen de runners.

En dan de ophang punten zelf:
-Turbo flenz is ondersteunt
-Downpipe is ondersteunt (dus niet vanaf de turbo zonder iets tot aan de volgende ophang punt wat vaak de middentunnel is)
-Intercooler fatsoenlijk ondersteunt
-Piping ondersteunt

Gewoon kwa krachten spruitstuk zo min mogelijk belasten.

Mensen zeggen ja sheepy header etc etc scheuren niet is onzin want die mensen bouwen hun auto dat het trailer bitches zijn.
Als ontwerp kut is is het kut dan gaat het gewoon stuk bij gebruik.

Als engineer kan ik je dat vertellen :P Als ontwerp eenmaal kut is kan je allerlei pleisters plakken maar dat werkt niet.
Afbeelding
Track personal record: Nurburgring BTG ~8:20 (K24) Zandvoort: 2.01:538 (K24) Assen: 2:08 (B18C)
Track civic EK: K24A3 semi-build Build topic

Gebruikers-avatar
GoThanh
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2667
Geregistreerd:
10 Apr 2009, 17:49

Re: Goed adres gezocht voor maken Turbo Spruitstuk

Berichtdoor Kevinio » 06 Jun 2017, 15:46

Je vergeet de runners die gigantische temperatuur verschillen krijgen onder vollast en gedeelde last, en dat kan ik je als stomme boerenlul vertellen. :>>: Daarom zijn de flenzen bij die Neukin/Sheepey/etc. dingen gewoon uit pisbakkenstaal gemaakt ipv RVS. Maar dan krijg je geen trailer bitch kudo's. :sad; Vraag ook eens aan Jeff voor de gein het verschil in gewicht van mijn Neukin' of zijn Yahoon, schat het rond een kilo'tje of 10. :D
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Goed adres gezocht voor maken Turbo Spruitstuk

Berichtdoor GoThanh » 07 Jun 2017, 10:04

Ja dat klopt dan zijn nog de andere aspecten. RVS kan ook gewoon alleen vaak gebruiken ze van die dunwandige spul waardoor de temperatuur wisselingen te snel gebeuren en dan scheurt het ja. Want je weet het zelf dichtheid van staal, pisbakken staal en rvs etc. blijft gewoon 7800 dus dat jouw header zwaarder is betekend gewoon dat de runners dikker zijn.

Heb je verder ook het ontwerp gezien hoe die Yahoon setup in elkaar zat? Mega lange runners waardoor turbo met een flinke arm van blok af ligt, wastegate piping die 2x 90 graden bochten moeten maken voordat ie bij de wastegate zelf is en nergens ondersteuning voor turbo. Dus Jeff was er ook klaar mee met turbo rijden haha.
Afbeelding
Track personal record: Nurburgring BTG ~8:20 (K24) Zandvoort: 2.01:538 (K24) Assen: 2:08 (B18C)
Track civic EK: K24A3 semi-build Build topic

Gebruikers-avatar
GoThanh
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2667
Geregistreerd:
10 Apr 2009, 17:49

Re: Goed adres gezocht voor maken Turbo Spruitstuk

Berichtdoor mielko » 07 Jun 2017, 11:01

Om boven vermelde redenenen denk ik dat mijn chineese spuit nooit gescheurd is.Omdat ik van af turbo tot achter op he motorblok wel 4 steunen had gemaakt.Dus geen duw en trek krachten op het spuitstuk .Alleen de thermische belasting.
Afbeelding

Gebruikers-avatar
mielko
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1403
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:15
Woonplaats:
Ja ik maak spel fouten,maar ik kan tenminste iets met mn handen bouwen

Volgende

Terug naar Motorisch



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten
cron