Spoedje

Bespreek je elektrische problemen hier

Spoedje

Berichtdoor Neutron » 06 Feb 2016, 11:38

Hey,

Ik dacht dat het verhaal op dodo over de 4 draads lambda me wel duidelijk was. Maar niet helemaal dus, dus voordat ik tijdens de carnaval begin aan de mini-e wil ik dit graag duidelijk hebbe'n.

Dus,

Ik wil gelijk de 4 draden trekken vanaf de ecu naar de lambda. (Ik weet dat het niet hoeft) De signaaldraad pin ik gelijk op het harnass, 1 van de 2 heater draden ook. En nu komt het;

De geschakelde + zal ik moeten aftakken, kan ik dit het beste doen direct na de ecu? Dus op het conversie harnass? En moet hier ook een weerstandje tussen?

De massa (SG2) die wordt denk ik ook voor meerdere sensoren gebruikt, dus die moet ik aftakken. Ook op het harnass? En dan ook nog een massa draad op het chassis erbij?

Neutron
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 148
Geregistreerd:
24 Dec 2015, 19:08

Re: Spoedje

Berichtdoor Neutron » 06 Feb 2016, 17:30

Lijkt me dat het zo moet werken!?! Moet ik de SG2 massa nu voor de kabelboom connector nogmaals splitten en aan het blok leggen? Of zit ik er totaal naast?



Afbeelding

Afbeelding

Neutron
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 148
Geregistreerd:
24 Dec 2015, 19:08

Re: Spoedje

Berichtdoor Flip » 08 Feb 2016, 08:31

Gewoon even een pinout erbij pakken van een obd1 word het vanzelf wel duidelijk.

Btw destijds zaten bij mijn boomslang keurig netjes draden bij in andere kleuren welke doorgetrokken moesten worden naar lambda, vtak etc.
Afbeelding
http://www.ph-motorsports.nl Trackday EG4

In progress: s80, 4.9 straight cut fd, 1.5 way plate lsd, .... weet je een boek schrijven is sneller dan deze speclist opdreunen.

Gebruikers-avatar
Flip
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2877
Geregistreerd:
25 Jul 2005, 07:55
Woonplaats:
Regio Eindhoven

Re: Spoedje

Berichtdoor Neutron » 08 Feb 2016, 10:47

Oké dan moet het goed zijn hoe ik het nu gedaan heb. Ik laat hier nog even weten of het gelukt is of niet.

Bedankt voor de tip!

Neutron
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 148
Geregistreerd:
24 Dec 2015, 19:08

Re: Spoedje

Berichtdoor Neutron » 08 Feb 2016, 23:23

Is goed gekomen, zonder foutcode. Morgen even nameten of de lambda de juiste waardes krijgt.

Neutron
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 148
Geregistreerd:
24 Dec 2015, 19:08


Terug naar Elektrisch / Motormanagement



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten
cron