Goedenavond. Even voorstellen (1998 EJ9) *update!*

Nieuw? Stel jezelf en je Honda hier voor

Goedenavond. Even voorstellen (1998 EJ9) *update!*

Berichtdoor Bob88 » 26 Jan 2016, 21:45

Hallo,

Ik ben Bob, 42 jaar. Ouwe zak inderdaad... :cheesygrin:

20 jaar geleden kocht ik via een vriend van mij, werkzaam bij de beroepsbrandweer en eigenaar van een autoschade herstel bedrijf, een Honda CRX 2nd Gen. Enorm veel plezier van gehad. Lid geweest van de CRX Club Holland uiteraard. :-)

Inmiddels verschillende auto's versleten. Door omstandigheden zocht ik een autootje voor erbij. Via mijn pa (ouwe regelaar... :biggrin: ) kreeg ik een Subaru Justy ECVT uit 1990 met slechts 66.000 km op de teller. Prima karretje en van binnen als nieuw!
Helaas kreeg deze 3 weken geleden toch kuren en daar stond ik. Wegenwacht, het hele verhaal. Inmiddels wordt er rustig aan gesleuteld en zal 'ie zeker wel weer tot leven worden gewekt. Omdat ik echter afhankelijk ben van een auto en de betrouwbaarheid nu in twijfel ligt toch op zoek gegaan naar een ander koetsje. Een Toyota Starlet was in eerste instantie mijn doel. Compact, goedkoop, zuinig, betrouwbaar. Alleen nergens een te vinden die mij aanstond. Er was steeds wel iets dat ik niet wilde. (te veel kilometers, te duur, te versleten etc etc)

Tot mijn oog eergisteren viel op een Honda Civic EJ9 uit 1998. '"Zou het?", was het eerste dat ik dacht. Zou ik na 20 jaar weer in een Honda komen te rijden. Op de foto's zag ' ie er top uit. Had wat twijfels over de advertentie; altijd binnen gestaan en van een oude man geweest. (wie kent het niet.... op mijn hoede dus...) Slechts 90.000 km, aantoonbaar via NAP en ingevuld onderhoudsboekje van de Honda dealer in Den Bosch. Vier nagenoeg nieuwe Michelin's eronder. Prijs was erg aantrekkelijk ook. Te mooi om waar te zijn....

Met het idee dat het allemaal wel tegen zou vallen gisteren het garagebedrijf waar ' ie stond bezocht. En tja..... De auto kwam in werkelijkheid exact overeen met de foto's. Super geconserveerde EJ9 zo leek het op het 1e gezicht.

Op de knieën ernaast en eronder. Onderkant deuren; helemaal gaaf. Bodemplaat; helemaal gaaf. Wielkasten rondom; geen plekje roest. Magneetje mee; nergens plamuur. Dak bij het raamrubber; geen roest. Kleine bumper schade rechtsvoor maar al van te voren netjes gemeld door de garage houder. Zou het dan toch...?

Motorkap open. Vrijwel droog blok. Optisch geen gekkigheid te zien. "Heeft ' ie een nieuwe D-riem gehad?" was uiteraard mijn vraag. Garagehouder gelijk even met de dealer gebeld. "Jazeker. bij 87.000 km" Was abusievelijk niet vermeld in het onderhoudsboekje. "Van wie is die auto eigenlijk geweest?" Ook zo'n vraag... "Van een hele oude man waarvan het rijbewijs is ingenomen omdat hij deze gezien zijn leeftijd niet verlengd kreeg." Ja dat kan. Plausibel verhaal. Wacht, ik kan je de moedersleutel laten zien. Die zit zelfs nog in de originele verpakking...
Dat was wel opmerkelijk.

Dan binnen in de koets. Beetje muffe lucht. Zo'n 1998 lucht. Niet perse onwelriekend maar heel typerend. "Zo rook het bij mijn opa en oma ook soms in huis.." Bekleding helemaal gaaf. Niet 1 beschadiging aan de stoelen. Beide stoelen zaten stevig. Niks uitgezakt. De achterbank zag eruit alsof daar vanaf 1998 nooit iemand gezeten had. Dashboard controle dan maar. Ook geen beschadigingen. Alles clean en fresh! Ja, niet schoongemaakt dus niet fresh in die zin. Deurpanelen onbeschadigd. Zelfs de kunstof dorpelbeschermers zijn onbeschadigd. Het zag er toch allemaal wel erg goed tot nu toe. En blik in het onderhoudsboekje leerde dat eigenlijk vanaf 1998 tot aan 2014 elk nagenoeg elk jaar vermeld stond. Stempeltjes erbij etc. Aan de binnenzijde op het dashboard bij het linkerportier zat een sticker van de dealer van mei 2015 van een uitgevoerde onderhoudsbeurt. Das niet heel lang geleden. Glansloos door de APK tot jan 2017, hoorde ik ook nog.

"Proefrit maken kan zeker wel?" Ja hoor. Starten. Zoem zoem. Geen tik. Geen ratel. Motor was nog koud. Goed begin. Rijden dan maar. En ja, toen wist ik het weer... Zo reed mijn CRX ook! Ja, die was sneller uiteraard maar koppelen, schakelen, remmen, sturen etc was vloeiend en zonder haperingen. De 1.4i 75 pk was wel wat lui maar dat was ook alles. Verklaarbaar bij het gebruik van een ouwe baas. En dat rijden deed ' ie wel heel erg goed. Geen rammel, geen kraak. Rondjes gedraaid met max ingedraaide wielen; niks geen gebonk. Ja en eigenlijk was ik toen al verkocht. Deze Honda Civic 1.4i City moest ik hebben!

En zo gezegd zo gedaan. Gekocht! En vandaag meteen opgehaald. Verzekering erop, afspraken gemaakt, betalen en rijden! Naar de Honda dealer in Den Bosch....... Daar gevraagd of ik een uitdraai kon krijgen van de totale onderhoudshistorie. "Ja hoor. Geen probleem meneer. Om welk kenteken gaat het? Oh maar die auto kennen we wel. Die is van meneer XXXXX. Die kwam trouw elk jaar voor apk en onderhoud. Er stond zeker in de advertentie dat ' ie altijd had binnen gestaan? Nou dat klopt want meneer had een garage naast het huis waar hij altijd instond." ...... En dat is dan toch wel lekker om te horen van de dealer..... Op de uitdraai die ik meekreeg stond alles op wat er aan onderhoud is gedaan, inderdaad tot en met de beurt van 2015. En er stonden geen gekke zaken op. Distributieriem zoals gezegd. Schokdemperbussen in 2007. Einddemper in 2010 en voor de rest allemaal kleine en grote beurten en klein materiaal. In 18 jaar tijd voor ruim 4000,- euro aan onderhoudskosten. (...en dat is slechts een kleine 250,- per jaar... niet slecht) Als een tevreden mens verliet ik de dealer. Meteen een rit van ruim 200 km gemaakt richting mijn ouders. Onderweg de radio niet aangehad om te kunnen horen of ik onvolkomenheden zou merken. Niks.

Kortom, ben tot nu toe een tevreden mens. Het ziet eruit alsof ik een Honda Civic heb weten te bemachtigen waar ik nog jaren plezier van kan hebben. Net zoveel plezier als ik 20 jaar geleden heb gehad van mijn CRX. En dat is een mooie ervaring!

Wilde dit verhaal toch graag delen met Honda liefhebbers. Hebben jullie ideeen of opmerkingen of tips of wat dan ook... Laat het maar weten! Nee ik ga er niet van alles aan versleutelen want dat is niet mijn ding. Geen uitlaten, spoilerkits en dat soort dingen. Heb wel wat gelezen over een ander pakking voor in het gasklephuis voor iets meer pk. Dit is wellicht het enige, mits niet schadelijk voor het blok etc. Dus kom maar op met de tips!

Oh ja... Hoe ' ie eruit ziet? Nou zo dus....
Bijlagen
image-2016-01-26 (6).jpg
image-2016-01-26 (6).jpg (83.93 KiB) 6719 keer bekeken
image-2016-01-26 (5).jpg
image-2016-01-26 (5).jpg (79.71 KiB) 6719 keer bekeken
image-2016-01-26 (3).jpg
image-2016-01-26 (3).jpg (29.73 KiB) 6719 keer bekeken
image-2016-01-26.jpg
image-2016-01-26.jpg (61.53 KiB) 6719 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Bob88 op 17 Feb 2016, 13:50, in totaal 1 keer gewijzigd.
1998 Civic EJ9 City 1.4 (75-->90 pk)
1999 Civic EJ9 1.4i S sedan
wie is wie viewtopic.php?f=276&t=83872" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikers-avatar
Bob88
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 311
Geregistreerd:
25 Jan 2016, 19:51
Woonplaats:
Veenendaal

Re: Goedenavond. Even voorstellen (1998 EJ9)

Berichtdoor kevie » 27 Jan 2016, 06:24

Leuk verhaal en een hele mooie vondst !

Zo te lezen heb je al aan alles gedacht. De 90pk pakking kost een paar euro en is een leuke modificatie voor dat geld.
Het kan geen kwaad want de niet "City" modellen worden zo uitgebracht.

Veel plezier van de EJ9.

Gebruikers-avatar
kevie
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 953
Geregistreerd:
30 Jun 2008, 16:49

Re: Goedenavond. Even voorstellen (1998 EJ9)

Berichtdoor chris1144 » 27 Jan 2016, 18:41

Leuk verhaal om te lezen, welkom :wave1:
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: Goedenavond. Even voorstellen (1998 EJ9)

Berichtdoor kristo » 27 Jan 2016, 19:50

Heb je gekeken of er water in de koffer staat of heeft gestaan, of de mistlamp niet in de achterlamp links is vastgeroest en of er geen water staat in de achterlampen zelf? Er is géén EK die daar geen last van heeft - tenzij deze nooit regen gezien heeft natuurlijk :roll:

Zonder gek te doen mag een Civic uit 98 en daarrond, zoals de meesten hier er een hebben, toch wat aanpassingen hebben om te voldoen aan moderne normen van rijkwaliteit. Veel basis veranderingen die wij doen zou Honda nu ook doen mocht dit model nu op de markt gebracht. Ik denk dan aan hardere veren - origineel zijn zo slap als wat, betere dempers, dikkere of uberhaubt stabilisatorstangen, betere stoelen. Dit zijn louter 'bolt-ons' die je rijervaring en plezier van de wagen danig verbeteren, zonder de 'tuner' uit te hangen. Dergelijke en degelijke zaken vind je ook tweedehands - er staat hier op het forum ook wel wat te koop wink:
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Goedenavond. Even voorstellen (1998 EJ9)

Berichtdoor Bob88 » 28 Jan 2016, 00:27

kristo schreef:Heb je gekeken of er water in de koffer staat of heeft gestaan, of de mistlamp niet in de achterlamp links is vastgeroest en of er geen water staat in de achterlampen zelf? Er is géén EK die daar geen last van heeft - tenzij deze nooit regen gezien heeft natuurlijk :roll:

Zonder gek te doen mag een Civic uit 98 en daarrond, zoals de meesten hier er een hebben, toch wat aanpassingen hebben om te voldoen aan moderne normen van rijkwaliteit. Veel basis veranderingen die wij doen zou Honda nu ook doen mocht dit model nu op de markt gebracht. Ik denk dan aan hardere veren - origineel zijn zo slap als wat, betere dempers, dikkere of uberhaubt stabilisatorstangen, betere stoelen. Dit zijn louter 'bolt-ons' die je rijervaring en plezier van de wagen danig verbeteren, zonder de 'tuner' uit te hangen. Dergelijke en degelijke zaken vind je ook tweedehands - er staat hier op het forum ook wel wat te koop wink:


Thanks voor je reactie!

Ik heb inderdaad gekeken of er water in de koffer stond (of heeft gestaan) En kan je zeggen dat dat niet het geval was. De koffer was ook niet drooggemaakt voordat ik de auto kwam bekijken. Dat merkte ik op doordat er een flink aantal spinnewebben zaten rondom het reservewiel en de bodemplaat. Hadden ze die droog moeten maken dan hadden die er zeker niet meer gezeten.

En tevens heb ik de lampen vandaag bekeken. Ik heb de auto sinds gisteren bij mijn pa en ma in de garage hier en daar wat losgeschroeft. Ook de achterlichten omdat ik daar wat over gelezen had idd. Maar ook hier geen water. :cheesygrin: Zelfs de onderkant van de portieren en nergens rondom de wielkasten ook maar een spoortje van roest of dunnen plekken. Zoals de dealer al liet weten omdat deze de letterlijk en figuurlijk oude eigenaar kenden, stond deze auto meer binnen in zijn garage dan dat ie er mee reed. :biggrin:

Ik geef je helemaal gelijk mbt die aanpassingen die je noemt en dat die zeker het rij comfort verbeteren. Alleen is het mij dat niet waard. Daarmee bedoel ik dat ik zoals de auto nu geveerd vind, slap idd, prima vind voor hoe ik er mee rijdt. Ook de demping neem ik daarbij voor lief. Ik ga zeker de pakking van het gasklephuis veranderen. Dat wel. En ik wil een aanpassing aan de wielen doen. Ik wil van die 15" velgen met dikke banden af. Veel sporing en met regen veel planning. Ik wil terug naar origineel. Stalen velgen met 185/60 R14 rubber erom. Originele wieldoppen heb ik inmiddels al op de kop getikt. :cheesygrin: :cheesygrin: 20 jaar geleden wilde ik breder en platter en nu wil ik juist weer naar smaller en hoger :smile: En bedankt voor de tip om even op het forum te kijken voor evt onderdelen.
1998 Civic EJ9 City 1.4 (75-->90 pk)
1999 Civic EJ9 1.4i S sedan
wie is wie viewtopic.php?f=276&t=83872" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikers-avatar
Bob88
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 311
Geregistreerd:
25 Jan 2016, 19:51
Woonplaats:
Veenendaal

Re: Goedenavond. Even voorstellen (1998 EJ9)

Berichtdoor ger[ej9] » 28 Jan 2016, 10:28

Had ik maar toen zo'n vondst!!! Wat een mooie verhaal! Gefeliciteerd met je aankoop.

Ik snap je wel dat je geen gekkigheid wilt monteren maar ik denk dat er een paar aanpassingen die wel gedaan kan worden om de auto idd net als kristo zegt - voldoen aan de rijkwaliteit van vandaag de dag.
En als je last van sporing en aquaplanning hebt, zou het wel met de 14 inch geholpen zijn dan?

Ik zou de auto maar laten uitlijnen als het nog niet is gedaan.
Maar goed, uit eindelijk is het jouw auto :D

De 90pk pakking kan je zeker doen en kan je dan ook gelijk wat injectoren reiniger in de tank gooien.
Endurance EJ9
Biturbofuel D serie AG System tjoening. Afgesteld voor 108 octaan "endurance brandstof". Bruine "lightweight" OEM wielkasten. Custom "contoured" body. SRS "no resistance" cat. NurburgSnelweg Ring mileage: 420.000km

Gebruikers-avatar
ger[ej9]
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1217
Geregistreerd:
27 Mrt 2013, 16:41
Woonplaats:
ZH

Re: Goedenavond. Even voorstellen (1998 EJ9)

Berichtdoor Bob88 » 28 Jan 2016, 19:56

ger[ej9] schreef:Had ik maar toen zo'n vondst!!! Wat een mooie verhaal! Gefeliciteerd met je aankoop.

Ik snap je wel dat je geen gekkigheid wilt monteren maar ik denk dat er een paar aanpassingen die wel gedaan kan worden om de auto idd net als kristo zegt - voldoen aan de rijkwaliteit van vandaag de dag.
En als je last van sporing en aquaplanning hebt, zou het wel met de 14 inch geholpen zijn dan?

Ik zou de auto maar laten uitlijnen als het nog niet is gedaan.
Maar goed, uit eindelijk is het jouw auto :D

De 90pk pakking kan je zeker doen en kan je dan ook gelijk wat injectoren reiniger in de tank gooien.


Dankjewel!

Ik heb echt het idee dat het door de brede banden komt die er nu onder liggen. Verder rijdt ' ie namelijk kaarsrecht. Ook bij hard remmen trekt ie niet. Banden die er nu op zitten zijn ook "netjes" en gelijkmatig versleten. Geen gekkigheid. Maar ben het met je eens dat uitlijnen van de auto eigenlijk wel een goeie tip is. Just 2 be safe.

En je snijdt een punt aan waar ik ook nog wat over wilde vragen; injector reiniger in de tank. Hier is al veel over geschreven en er zijn voor en tegenstanders. Ik denk zelf dat de werking hiervan positief op invloed kan zijn maar ben gelijktijdig huiverig dat door deze toevoeging er allerlei troep loskomt in het blok dat het de boel gaat verstoppen. Auto is echt maar dan ook echt ' lui' door de vorige (en enige) eigenaar van 80 jaar oud.

Hoe kijkt men hier tegen aan?
1998 Civic EJ9 City 1.4 (75-->90 pk)
1999 Civic EJ9 1.4i S sedan
wie is wie viewtopic.php?f=276&t=83872" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikers-avatar
Bob88
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 311
Geregistreerd:
25 Jan 2016, 19:51
Woonplaats:
Veenendaal

Re: Goedenavond. Even voorstellen (1998 EJ9)

Berichtdoor ger[ej9] » 29 Jan 2016, 08:17

Gezien de auto voor een tijdje waarschijnlijk stil heb gestaan of iig heel af en toe werd gebruik is 1-2x zo'n injector reiniger aan te raden.
Kan sws geen kwaad. En als je bang bent met allerlei dingen losgekomen zal zijn, dan kan je het idd beter doen vlak voor een beurt.
Dus bijv 1 fles is goed ongeveer voor 2-3 volle tank (als je het bij ongeveer helft weer vol gaan tanken) Dus ongeveer 500-1000km
Daarna nog een keer just to be sure. Daarna gewoon een kleine beurt. Olie flush zeg maar. :like:
Endurance EJ9
Biturbofuel D serie AG System tjoening. Afgesteld voor 108 octaan "endurance brandstof". Bruine "lightweight" OEM wielkasten. Custom "contoured" body. SRS "no resistance" cat. NurburgSnelweg Ring mileage: 420.000km

Gebruikers-avatar
ger[ej9]
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1217
Geregistreerd:
27 Mrt 2013, 16:41
Woonplaats:
ZH

Re: Goedenavond. Even voorstellen (1998 EJ9)

Berichtdoor Bob88 » 29 Jan 2016, 08:44

Goede tip om dit eventueel te doen voor een onderhoudsbeurt gelet op de eventuele losgekomen troep. Twijfel echter alleen wel of ik het zal doen aangezien het blok echt super mooi loopt. Geen hapering, geen tik, geen ratel. Niks. Gewoon mooi rustig stationair draaien en rijden. Zie nu ik er over nadenk dan nog niet zo zeer het nut ervan en ben bang dat ik er meer "stuk" mee maak. (Stel nou dat ie daarna niet meer zo mooi loopt dan kan ik mijzelf wel voor mijn kop slaan..... :sad; :eek:, beetje dat idee heb ik erbij) Ik kijk het nog even aan dus.

Gisteren wel een paar originele Civic 14" wieldoppen weten te bemachtigen. Van die velgen die er nu op zitten wil ik echt vanaf. (ergens wel jammer want die Michelins hebben nog maar weinig km gedraaid, maar goed...) Past niet bij de auto vind ik. Deze is zo strak en origineel dat ' ie terug moet naar die basic look. Althans, zie kijk ik er naar. De wieldoppen zijn er dus al, nu alleen nog een setje staal en goed rubber eromheen.

Resized-0000test.jpg
Resized-0000test.jpg (36.2 KiB) 6586 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Bob88 op 29 Jan 2016, 09:01, in totaal 1 keer gewijzigd.
1998 Civic EJ9 City 1.4 (75-->90 pk)
1999 Civic EJ9 1.4i S sedan
wie is wie viewtopic.php?f=276&t=83872" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikers-avatar
Bob88
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 311
Geregistreerd:
25 Jan 2016, 19:51
Woonplaats:
Veenendaal

Re: Goedenavond. Even voorstellen (1998 EJ9)

Berichtdoor ger[ej9] » 29 Jan 2016, 08:48

Het kan echt geen kwaad, maar goed..

En voordat je het vraag (je weet het waarschijnlijk al)
4x100 56.1 naafgat :D :D
Endurance EJ9
Biturbofuel D serie AG System tjoening. Afgesteld voor 108 octaan "endurance brandstof". Bruine "lightweight" OEM wielkasten. Custom "contoured" body. SRS "no resistance" cat. NurburgSnelweg Ring mileage: 420.000km

Gebruikers-avatar
ger[ej9]
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1217
Geregistreerd:
27 Mrt 2013, 16:41
Woonplaats:
ZH

Re: Goedenavond. Even voorstellen (1998 EJ9)

Berichtdoor Bob88 » 29 Jan 2016, 09:03

ger[ej9] schreef:Het kan echt geen kwaad, maar goed..

En voordat je het vraag (je weet het waarschijnlijk al)
4x100 56.1 naafgat :D :D


Thanks. Had ik idd al even opgezocht. Thanks anyway! :like:
1998 Civic EJ9 City 1.4 (75-->90 pk)
1999 Civic EJ9 1.4i S sedan
wie is wie viewtopic.php?f=276&t=83872" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikers-avatar
Bob88
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 311
Geregistreerd:
25 Jan 2016, 19:51
Woonplaats:
Veenendaal

Re: Goedenavond. Even voorstellen (1998 EJ9)

Berichtdoor Bob88 » 29 Jan 2016, 09:32

Kreeg vandaag trouwens nog enkele foto's via de whatsapp van mijn CRX waar ik het al eerder over had. De kwaliteit is niet heel best (foto van foto met een cheap ass smartphone... :cry2: ) Maar goed.
Zoals te zien op de foto had ik ik ook hier de originele papieren bij. Aan de schade is te zien wat er allemaal aan gedaan is. Nieuwe rechterportier en gehele achterscherm. Auto is daarna is zijn geheel gespoten. Vervolgens heb ik slechts 3 aanpassingen gedaan: 15" velgen erop, kleiner stuur erin en een andere uitlaat (was volgens mij een Laser met een niet al te dikke pijp want dat vond ik niet mooi) Oh ja, en een K&N luchtfilter. Maar that's it. Vond hem origineel (ook toen al... :eek: ) toch het mooist.
CRXaangep.jpg
CRXaangep.jpg (77.74 KiB) 6582 keer bekeken


CRXschade1.jpg
CRXschade1.jpg (68.18 KiB) 6582 keer bekeken


CRXdoc1.jpg
CRXdoc1.jpg (88.39 KiB) 6582 keer bekeken
1998 Civic EJ9 City 1.4 (75-->90 pk)
1999 Civic EJ9 1.4i S sedan
wie is wie viewtopic.php?f=276&t=83872" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikers-avatar
Bob88
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 311
Geregistreerd:
25 Jan 2016, 19:51
Woonplaats:
Veenendaal

Re: Goedenavond. Even voorstellen (1998 EJ9)

Berichtdoor kristo » 29 Jan 2016, 12:23

Welke bandenmaat zit er nu op dan?

Doorzoek het forum eens op "Forte", dat is voor flushen en injectoren en is hier de laatste tijd vaak aangeraden en gebruikt, dan heb je wat ervaringen idea:
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Goedenavond. Even voorstellen (1998 EJ9)

Berichtdoor Bob88 » 29 Jan 2016, 18:23

kristo schreef:Welke bandenmaat zit er nu op dan?

Doorzoek het forum eens op "Forte", dat is voor flushen en injectoren en is hier de laatste tijd vaak aangeraden en gebruikt, dan heb je wat ervaringen idea:


Bandenmaat nu is 195/50 R15.

"forte" is de tegenhanger van Wynn's toch? Heb er vanmiddag al een flesje Wynn's ingegooid op een 3/4 tank. Daarna ongeveer nog 25 km gereden waarvan 20 snelweg km's. Dus om het goed te laten werken moeten er nog wat km's bij. Morgen... :cheesygrin:
1998 Civic EJ9 City 1.4 (75-->90 pk)
1999 Civic EJ9 1.4i S sedan
wie is wie viewtopic.php?f=276&t=83872" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikers-avatar
Bob88
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 311
Geregistreerd:
25 Jan 2016, 19:51
Woonplaats:
Veenendaal

Re: Goedenavond. Even voorstellen (1998 EJ9)

Berichtdoor Bob88 » 29 Jan 2016, 18:36

Oh ja... Deze lag vandaag ook in de bus. Helaas de komende dagen geen tijd. Ben toch stiekem wel benieuwd hoe die straks rijdt... :cheesygrin:

pakking.jpg
pakking.jpg (53.08 KiB) 6550 keer bekeken
1998 Civic EJ9 City 1.4 (75-->90 pk)
1999 Civic EJ9 1.4i S sedan
wie is wie viewtopic.php?f=276&t=83872" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikers-avatar
Bob88
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 311
Geregistreerd:
25 Jan 2016, 19:51
Woonplaats:
Veenendaal

Volgende

Terug naar Wie is wie



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten
cron