wideband sensor aansluiten

Bespreek je elektrische problemen hier

wideband sensor aansluiten

Berichtdoor rick d-serie » 22 Okt 2015, 21:02

hallo.

hier mijn vraag over een wideband sensor,

ik wil graag de sensor rechtstreek op men ecu aan sluiten,
Nu het volgende:

De ouput draad 0-5v. rechtstreeks op de d14 pin van de ecu, en dan op de print plaat. de weestanden 136 en 138 desolderen, en 137 intact laten. hij zal nu over signaal over d10 eld gaan leiden,. uiteraard wel aangeven dat hij de d10 signaal gaat zien.

Kan ik deze sensor : Bosch wideband o2 sensor for Innovate LC-1 and LC-2 Wideband systems hiervoor gebruiken??? of moet er nog een soort van interface tussen.

Wie heeft dit vaker gedaan>>? ik wou niet persee een compleete set kopen, omdat ik hem via live dataloggen afwil lezen,
en geen monitor/gauge op men dash,.

HELP! :)

rick d-serie
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 10
Geregistreerd:
19 Mei 2015, 19:22

Re: wideband sensor aansluiten

Berichtdoor Kevinio » 23 Okt 2015, 10:25

Een wideband heeft altijd een narrowband output, deze kan je direct aan je ECU verbinden.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: wideband sensor aansluiten

Berichtdoor rick d-serie » 23 Okt 2015, 12:53

jah ok, maar is het niet verstandig om de 0 tot 5 volt volledig tegebruiken voor air/fuel? inplaats 0 tot 3 volt.

maar dit type die ik aangaf kan ik hier perfect voor gebruiken?

rick d-serie
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 10
Geregistreerd:
19 Mei 2015, 19:22

Re: wideband sensor aansluiten

Berichtdoor Kevinio » 23 Okt 2015, 13:48

Je ECU werkt met 0-1 Volt, dus die moet je dan ook gebruiken.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: wideband sensor aansluiten

Berichtdoor rick d-serie » 23 Okt 2015, 17:43

ik snap hoe het in zen werking gaat, sorry ik had narrowband en 3 volt niet in 1 zin moeten gebruiken,.

ik heb mijn p06 gechipt. eprom er in en vtec behandeling. alles netjes gesoldeerd,en dan via crome aangeven air-fuel gebruiken... voor een d16z6 turbo

nu weet ik dat er op pin d14 waar de std lambda opzit max 3,73 volt kan lezen, maar aangezien een wideband tot 5 volt gaat, zal hij hier niet tot zijn max komen, de pin 10 daaroptegen gaat wel tot 5 volt.

maar nog steeds mijn vraag als de wideband die ik aangaf bij de meerderheid de voorkeur geeft, want deze kan je dus als replacement sensor kopen. inplaats van een hele set

rick d-serie
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 10
Geregistreerd:
19 Mei 2015, 19:22

Re: wideband sensor aansluiten

Berichtdoor Kevinio » 24 Okt 2015, 13:37

De ECU werkt enkel met de narrowband, dus het wideband signaal aansluiten heeft geen zin.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond


Terug naar Elektrisch / Motormanagement



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten
cron