Hallo,
Het werd tijd om weer eens me voor te stellen. Ik ben Kevin en kom uit limburg.
Mijn liefde voor honda is begonnen met mijn eeste autotje een EG3. Niet vooruit te branden maar het reed heerlijk. Na mijn eerste bezoek op een meeting begon het wel te kriebelen en een maand later na JAF was ik verkocht. Ik ben begonnen met een beetje te experimenteren op de civic maar sleutelen aan een daily waar alles direct af moet begon me al snel te vervelen.
Toen ik een Delsol Motegi tegen kwam die ook nog eens binnenkort in de verkoop ging had ik een leuke hobby auto gevonden. Deze was redelijk orgineel dus een leuke basis om mee te beginnen. Van de 75pk van de 1.3 naar de 125pk was heerlijk maar dit begon al snel te vervelen. Ik kwam een delsol met al een b18c-R 96 spec tegen en heb deze gehaald en het motorblok geswapt naar de Motegi. Dit was heerijk maar er klopte iets niet. Na wat beter codes bekijken kwam ik er achter dat er een B16 kop en versnellingsbak zat dus daardoor heel wat mist. Ondertussen ligt het blok er weer uit en heb nog heel wat plannen ermee.
Dit zijn de specs voor hij uit elkaar ging:
Exterior:
OEM motegi kleur: Adriatic Blue Pearl
Voor 18:2 kenteken
Type R style front lip (nog ongespoten)
Black housing one piece headlights met amber corners
Running lights voor en zijkant
Interior:
Oem Motegi bekleding
Oem Honda momo sportstuur
Chrome tellerringen
Zwarte indiglo tellerplaten
Engine:
B18c-R Onderblok
B16a2 cilinderkop met internals
Y21 versnellingsbak
H-Gear aandrijfassen
DC Sports 4-2-1 uitlaatspruitstuk
SRS katvervanger
Tanabe touring medailon catback
US racing alluminium radiator
Cold air intake
Gechipte P28 ecu (OBD1)
suspension/brake/wheels:
Kw schroefset
Vti swaybar voor
EG6 Swaybar achter
ASR brace
Pu rubbers draagarmen
Powerflex trailingarm rubbers
Ultra racing 3 punts veerpootbrug voor
Merkloze 2 punts veerpootbrug achter
Vti remmen voor en achter
Hell remlijding
Ferodo DS2500 remblokken
Brembo remschijven
Japan racing jr3 witte velgen
Bridgestone potenza re020 banden
Helaas heb ik met de Civic ruzie gehad met een lantarenpaal (lantarenpaal won) en is deze ondertussen naar de sloop. Als opvolger is er een Audi A4 1.6 op gas geweest maar na 2 maanden was ik deze moe en heb hem ingeruild voor een Delsol. Eindelijk weer een Honda als daily. Hiermee heb ik een jaar lang plezier gehad maar om te kunnen carpoolen had ik echt een 4 zits nodig. Na een tijdje zoeken kwam ik een auto tegen die ik niet kon laten staan. Een Sepang Bronze EJ2.
Exterior:
kleur: sepang brons
legale 18:2 kenteken plaat
BYS frontlip (heb er een Type R bij in kleur)
Type R style rear lip
black clear koplampen
amber corners
usdm cleaned trunk
usdm smoked rear lights
climair window visors
running lights voor
Interior:
Racing 2 Steering Wheel Adapter Bronze
Snapoff naaf
QSP stuur(leer)
USDM tellerbak
Civic type R style vloermatten
Blox Titanium pook
Zwarte recaro's uit een dc2
Armsteun
Engine:
engine swap naar D16a
tegiwa keflar air intake
Tanabe medallion touring
RVS spruitstuk
OEM kat
motorruimte wit gespoten
wire tuck
fuel line tuck
clutch line tuck
suspension/brake/wheels:
Koni yellow shocks
eibach ground control schroefveren
ultra racing strutbar voor boven (3punts)
ultra racing strutbar achter boven (2punts)
Itr 98spec 5lug swap
15' inch enkei itr 98spec wheels
Toyo R1r
3mm wheel spacers voor
5mm wheel spacers achter
VTI 26mm swaybar front
INT 22mm swaybar rear
ASR subframe brace(blauw)
US Racing draagarmen achter(blauw)
US Racing swaybar spacer
EBC 282mm gegroefde remschijven
Een heerlijke auto maar als Daily eigenlijk zonde maar veel te leuk om mee te rijden.
Ik zal hier zo veel mogelijk update's plaatsen.