Owner:- Kevin Dingemans
Type Honda:- Honda CRX Del Sol ESI (EH6)
Type motor:- D16z6
Kleur:- B62p (origineel)
Merk en type velgen:- 949 Racing 15"x7,5J ET42 Nickel plated
Merk en type bandenVoor- Toyo R-1R 195/50/15
Achter- Toyo R-1R 195/50/15
Merk en type remmen- Schijvenswap achter
- Nieuwe MG ZS remklauwen en schijven rondom 282mm/262mm
- Mintex M1166 remblokken voor
- EBC standaard remblokken achter
- Goodridge RVS remleidingen
- USDM ITR 1" HRC
- Integra DA 40/40 verdeler
Onderstel aanpassingen- BC Racing Schroefset (10K/6K)
- Prothane onderstelrubbers
- 26mm swaybar voor (MB6)
- 22mm swaybar achter (ITR)
- ASR Brace zwart
- Muteki zwarte wielmoeren
- Ultra Racing 2-punts veerpootbruggen: voor/boven, voor/onder, achter/boven
Motorische aanpassingen:- BPi Velocity stack met K&N luchtfilter
- Custom intakebuis door delsolgek
- 56mm 97'+ OEM Honda gasklep met Velocity Stack
- Skunk2 inlaatspruitstuk
- B&M brandstofdrukregelaar
- Fuelrail gepolijst
- Cilinderkop bewerkt door EDG Techniek
- Ferrea platte inlaatkleppen
- Ferrea platte uitlaatkleppen
- Ferrea Titanium klepschotels
- Ferrea Klepveren
- Crower Stage 2 nokkenas
- Skunk2 Nokkenastandwiel
- Gates blauwe distributieriem
- ARP kopbouten
- P29 zuigers
- ARP drijfstangbouten
- Zuigers en drijfstangen uitgewogen
- Zuigers, drijfstangen, krukas, poulie, vliegwiel, koppeling en drukgroep in lijn gebalanceerd
- 3,2kg vliegwiel
- Nieuwe OEM ontsteking
- MSD bougiekabels
- Denso Iridium hittegraad 8 bougies
- Hytech custommade 4-2-2-1 uitlaatspruitstuk (the real deal)
- delsolgek custommade 2,5" uitlaatlijn met Vibrant 200cell custom aangepaste racekat, 2x ultra quiet dempers, en Spoon N1 einddemper aangepast voor V-band klemmen
- S2000 oliefilter
- Sandwichplate
- VDO oliedruksensor
- VDO olietemperatuursensor (gelast in carterpan)
- PLX Wideband lambdasensor
- Kleppendeksel overgespoten
- Blok gespoten in zilverkleur
- Innovative alu/rode motorsteunen
- Complete revisie (alles vernieuwd door OEM Honda spullen)
- Extra massakabels aangelegd
- QSP catchcan
- Brandstoffilter verplaatst
- Bekerom tuned met Neptune
- Dynoresult voor 2,5" uitlaatlijn: 155wph. Geschat nu: 165wph. (SOHC FTW!
)
Versnellingsbak aanpassingen:- LSD Motorsport stage 1 streetdisk koppelingsset
- S20 ESI behuizing
- Verhoudingen
Gear X 1st: 3.08
OEM: 1.9
Gear X 3rd: 1.535
OEM: 1.25
Gear X 5th: 1.00
S40 Vtec-E FD 3.7
- MFactory Torsen Diff
- Synchrotech carbon synchro's
- Omni power koppelingscilinder
- Goodridge RVS koppelingsleiding
- Prothane PU schakelrubbers
Visuele aanpassingen:- Compleet gerestaureerde body
- OEM Honda EK9 voorlip
- OEM Mistlampen voor
- USDM kentekenplaat afdekdopjes
- Kentekenplaat relocater
- Gele 3000k lampen
- Honda Jazz ruitensproeiers
- MS Design spoiler
- OEM derde remlicht
- USDM achterpaneel met JDM fillers
- Alle zwarte delen meegespoten
- Nieuwe dakrubbers
- 18.2 kentekenplaten
Interieur aanpassingen:- S2000 stoelen
- '97 model interieur (compleet zwart ipv grijs)
- VDO meterhouders
- VDO oliedrukmeter
- VDO oliedruktemperatuurmeter
- PLX Wideband
- S2000 startknop
- Chromen tellerringen
- Momo Monte Carlo sportstuur
- ITR pedalen en footrest
Overige aanpassingen:- Domokun sokjes
Audio:- Pioneer 4900
- iPod aansluiting (bediening vanaf de radio)
- Focal 165V2 compo voor
To do- MB6 Subframe versteviging onder plaatsen
Binnen!- Zelf bewerkte Edelbrock Performer X
Ready!- RDX Injectoren
In progress!- Zelf bewerkte kop plaatsen (3 angle job, gepoort en gestraald)
In progress!- Bisimoto Level 3 nokkenas
Binnen!- Bisimoto nokkenas tandwiel
Binnen!- Retune
- Killswitch plaatsen
Binnen!Mooie onderdelen liggen eerst altijd een paar jaar op de plank he.
Goal voor vermogen wordt: 200 krukas pk’s.
Foto's:En nog voor de onderstelupgrade: