Hallo iedereen (die niet op vakantie is!)
Ik wou me dan toch even voorstellen en mijn toekomstige cirquit auto even tonen.
Ik heb David, geboren in '78 en al sinds mijn 16e Honda fan!
Heb ik 1997 mijn moeders Honda Civic (verplicht) overgekocht en ben sinds dien hooked! Vooral toen ik in ronny's VTEC reed.
Ik ben toen ook nog lig geweest van de CCH!
In 2001 verhuiste ik naar Engeland voor mijn werk en kocht daar in 2002 een Prelude. toen wist ik het nog niet maar het was een uit Japan geimporteerde volledig uitgeruste JDMmert dus.
Zo was hij alleen met 17"velgjes
De rest is een lang verhaal.. Prelude Team Holland, velgen, bodykit respray, motor tuning blabla
Resultaat:
En Ja de nummer plaat hieronder was ook daad werkelijk mijn nummerplaat!
Toen in in 2006 terug naar NL verhuiste heb ik hem mee genomen. beetje mee gereden, geprobeert te verkopen maar verder aangestoken door sprint en cirquit racen.
Nu sinds 2010 besloten full race te gaan... nou bijna.. hoop nog op een APKtje aan het eind..
Wat wil ik:
veel sleutel plezier, geen deurwaarde aan mijn deur en een snelle betrouwbare Time Attack auto waar ik veel lol in kan hebben!
Daarnaast wat snelle tijden en DE snelste Prelude van Nederland zou leuk zijn
Ik ben de afgelopen jaren lekker aan het klooien.. Hen leuke spulletjes gekocht.. dut is mijn setup so far..
Wil eigenlijk meteen flink boost gaan rijden.. 20 psi oid.
Fotos volgen SNEL!
Car:
Honda Prelude 2.2 DOHC VTEC
1994 original JDM import (RHD)
Imported to Great Britain in 1999
Purchased by me in 2002
Imported to the Netherlands in 2006
Engine:
• H22A Darton Sleeves
• Arias pistions (9,5:1)
• Custom forged conrods
• ARP mainstuds
• ARP headstuds
• reconditioned and mildly ported head
• Ferrera valves
• Supertech valvesprings and dishes
• kaizenspeed balance shaft removal kit
• Skunk2 intake manifold ported to 70mm
• Skunk2 70mm throttle body
• Skunk2 camplug
• B&M baffled catch can with AN10 lines from valve cover
• All New bearings
• new OEM waterpump
• new OEM oil pump
• H23 pulley without powersteering loop(balanced 10.000rpm)
• H23 manual tensioner conversion
• Halve size, dual core race radiator with slim fan and fan shroud
• Chasebay slim radiator overflow tank
• Oil filter relocation kit with cooler
• Energy suspention engine mounts 75A
(most of this, big thanx to Kel)
Transmission:
• Extreme low milage M2J4 (prelude f20) Gearbox
• ACT prolite flywheel (balanced 10.000rpm)
• LSD Racing Dragger clutch kit / 6 puck sprung disc (balanced 10.000rpm)
• Quaife LSD
• Custom SS clutch line straight from master to slave cylinder
Turbo setup:
• Turbonetics T3/T4 stage 2 .63AR ceramic ball bearing turbo
• Tial MV-R 44mm wastegate
• Chasebay/MAC electronic boost controller
• Turbonetics raptor BOV
• NEUKIN Equal length RAM horn.
• Grote front mounted universal intercooler 2,5" piping
• 3" custom downpipe + full 3"exhaust, de-cat, single muffler (by 313 Performance)
• PTP turbo black blanket
• Chasebay oil feed lines and custom –AN10 return line
Fuel system:
• Injector dynamics ID1000 injectors
• AEM high volume fuel rail
• AEM fuel pressure regulator
• AN6 lines and fittings
• inline fuel pressure guage
• Trick Flow TFX inline high flow fuel filter
• Walbro 255lph fuel pump
Ignition/Engine Management
• OBD1 ignition +P28
• Tunerview II
• Innovate LC-1 widebandcontroller and O2 sensor
• MSD Distributor Cap
• MSD Spark Plug Wires
• MSD Blaster Coil
• MSD 6AL multispark system
Brake setup ( big brake in the near future)
• AEM (now “Powerslot”) 330 mm discs front.
• Black Diamond grooved discs rear.
• Fully reconditioned Legend 2 piston brakecalipers front.
• Fully reconditioned Oem brake calipers rear.
• Ferodo DS2500 pads.
• Goodridge SS brake lines.
• ATE Super Blue DOT4 high tempbrake fluid
Chassis
• Fully reconditioned whole underbody and suspention setup.
Sandblasted
Primered
Resprayed
Tectyled
• New outer tie rod ends and stabilizer links
• Energy sustention bushings all round
• Neuspeed front upperbrace
• Ultra racing front lowerbrace
• Ultra racing fender braces
• Megan racing rear lowerbrace
• Megan racing rear tracking rods
• Innovative mounts competition traction bar
• D2 track coilover set. spring rate 22 KG/MM voor- 18 KG/MM achter
Body
• Full Onderground( yes its spelled with an O) Extreme bodykit, flushed boot, debaged, rearwiper and antenna removed,full respray in X-power Grey
• Carbon fiber hood
• Doors and boot stripped to single sheet.
• light weight touring car side mirrors
Tires/wheels
• Street: Lenso EvoII 18" Toyo 215/35/18
• Track: Lenso 17” Toyo 888
Interior
• fully stripped, accept dash
• blower, aircon, heater,radio, central locking etc removed.
• key start system removed . push start button only.
• all unused wiring and excess wiring removed
• fuse boxes relocated to passenger footwell
• Bride Gardiss III seats
to be fabricated and/or installed:
• oil temp and press guages
• boost guage
• custom dash for starter and guages
• start button and kill switch
• fire extiguisher system for engine and cockpit
• full roll cage (313)
• bride seat pax side
• LUKE 5 point harness
• wide angle rear view mirror
En nu zijn Mario en Chesney van 313 performance bezig met het lassen van mijn uitlaat.
Mocht iemand ergens anders nog een foto van willen zien, vraag maar, ik heb zo ontzettend veel fotos!!