Het verversen van de koppelings/rem-vloeistof heb ik gedaan met de volgende onderdelen
Men neme:
2 gemodificeerde OEM deksels voor je koppelings/rem-vloeistof reservoirs.
Paar meter slang
4 luchtkoppelingen (die je inelkaar kunt schroeven)
2 slangenklemmen
1 luchtpistool (voor op de compressor)
1 tyrip
1 Bus sanitairkit
1 Compressor met reduceerventiel (op +-1.3 bar) NIET HOGER, HET RESERVOIR WIL NOG WEL EENS VAN DE HRC AFSCHIETEN ONDER DRUK !!
Als je dit combineert met elkaar krijg je:
Werkte perfect, heb dit inelkaar geknutseld omdat ik graag met overdruk (schijnen nogal wat nadelen te zitten aan onderdruk) wilde verversen maar geen geld uitwilde geven aan een "Gunson Eezibleed" + bijbehorende multi-deksels (+-€65,-). Enige nadeel is dat je zo nu en dan bij moet vullen (deksel er af, deksel er op). Let er hierbij wel op dat het niveau nooit onder minimum komt (lucht in je systeem), anders ben je meer vloeistof en tijd kwijt voordat de remmen/koppeling weer goed ontlucht zijn/is.
Nu was ik klaar voor:
2 OEM deksels (thnx to Marinus van Japoto). (€20,-)
4 meter slang bij de bouwmarkt (€9)
4 nippels (€8)
2 slangenklemmen (had ik nog)
1 Bus sanitairkit (had ik nog)
1 Tyrip (had ik nog)
Compressor en luchtpistool (Reeds in bezit), maar het zou ook moeten willen met een "bandenvul-pistool" op je reserverband.
--------------
€37,-
De volgorde voor het ontluchten van een LHD auto is RA-LA-RV-LV, heb je een RHD dan is het LA-RA-LV-RV. De remklauw het verste van de hrc af moet dus als eerste, de remklauw het dichtste bij als laatste.
Let er ook op bij het ontluchten dat je de ontluchtingsnippel niet te ver open draait. een kwart slag is al genoeg!
(voorbeeldfoto)
Aan een liter remvloeistof heb je op deze manier meer dan genoeg aan om je koppeling + remmen te doen.
Mocht men hier nog wat aan toewillen voegen, dan kan ik of een moderator deze post vast wel editen.