Pagina 1 van 2

Dagje knallen Gaskleppie style

BerichtGeplaatst: 06 Jul 2012, 18:10
door Gaskleppie
https://www.youtube.com/watch?v=X1APwJmSOis

Dagje vrij rijden bij Driving Fun. Open pitlane, van alles en nog wat op de baan.
Was lekker!

Re: Dagje knallen Gaskleppie style

BerichtGeplaatst: 06 Jul 2012, 19:19
door svenoxx
Lekker hoor!! Welke klasse reed je daarmee?

Re: Dagje knallen Gaskleppie style

BerichtGeplaatst: 06 Jul 2012, 21:33
door Gaskleppie
Driving fun heeft geen klasses. Dus alles door elkaar. Van full race BMW M motorsport geweld tot Civic. Maar ook van Ferrari tot Radical.

Re: Dagje knallen Gaskleppie style

BerichtGeplaatst: 07 Jul 2012, 12:35
door Marsnel
Gaat mooi zo!
Camera op de voorruit hangen?
Wat me opvalt is dat je boven op de bult voor het scheivlak hem niet naar buiten laat lopen maar aan de binnenkant blijft?

Re: Dagje knallen Gaskleppie style

BerichtGeplaatst: 07 Jul 2012, 15:19
door alxndr
gaat lekker! Instinctief, ben zelf een cpz noobie, had ik dezelfde vraag als Marcel in mijn hoofd.

Re: Dagje knallen Gaskleppie style

BerichtGeplaatst: 07 Jul 2012, 17:13
door NiQueZz
Daar zit de grip. Aldus Tom Coronel:
http://www.youtube.com/watch?v=2_8bCruqFTM

filmpje is ook van gaskleppie btw :)

Re: Dagje knallen Gaskleppie style

BerichtGeplaatst: 07 Jul 2012, 17:26
door ReLXe
Dat stukje van " daar zit de grip" is in de hugenholtz.

Als ik naar jou filmpje kijk begrijp ik niet waarom jij 2:05/2:06 rijdt en ik 2:13. Sure jij gooit hem wat harder erin en remt wat later. Maar dat dat gelijk zoveel seconden scheelt.
Nu moet ik wel zeggen dat ik altijd het gevoel heb dat ik nog steeds redelijk safe speel. Maar volgens mij zie jij ook nooit een grindbak of wel?

Re: Dagje knallen Gaskleppie style

BerichtGeplaatst: 07 Jul 2012, 23:06
door Gaskleppie
Even afkloppen, maar ik zit eigenlijk nooit in de grindbak. Om pressies te zijn 10 jaar geleden ben ik in het schijvlak eraf gegaan maar dat kwam door rubberloze achterbanden. Met mn eigen CRX of ITR ben ik er nooit afgegaan, op zn hoogst een keer verremd, meer niet.
En idd, ook in het scheivlak zit daar de grip. Als je daar iets ruimer instuurt glij je makkelijk onderstuurd naar buiten, blijf je binnen hou je grip en kan je knetterhard door het schijvlak. Een wijze les van Tom Coronel zoals je in het genoemde filmpje kan zien.

De truuk is het maximaliseren van de grip die je hebt. Dus van de bocht inremmen tot aan het uitaccelereren moet je de grip van de banden maximaal gebruiken. Je hoort me ook zoeken naar grip door mid corner met het gas te spelen. Met die koppel loze 1.6 moet ik hem tot het bizarre op toeren houden omdat hij onder de 7000rpm echt geen power meer heeft. Max koppel heeft hij op 8200rpm (155Nm) en max power op 9200rpm (187pk). Met een 1.8 zou je makkelijk een versnelling hoger kunnen blijven.
De bocht inremmen moet ik dus ook doen met een trap tussengas omdat anders mn voorwielen blokkeren door het terugschakelen bij een hoog toerental.
Als je elke bocht 0,5sec wint kom je al aardig in de buurt van mijn tijd. Moet lukken toch? Gewoon wat harder erin en wat later remmen! ;)

Re: Dagje knallen Gaskleppie style

BerichtGeplaatst: 07 Jul 2012, 23:15
door Maranello575
haha je ging zo snel dat je auto er tranen van kreeg

Re: Dagje knallen Gaskleppie style

BerichtGeplaatst: 07 Jul 2012, 23:24
door ReLXe
Het moet ook wel lukken. De auto kan het wel, maar ik moet zelf wat gaan verbeteren. Ik moet zowiezo een keer m'n stuurhuis aanpakken, nog standaard een dxi met 280k zonder stuurbekrachtiging. Dus dat ding heeft best wat te lijden gehad. Ik heb erg weinig gevoel in m'n stuur.
Daarnaast kan m'n onderstel nog wat verbetering gebruiken. Vind dat dat ding nog teveel overhelt, net zoals ik met m'n standaard gordels.

Kwa vermogen zit het in principe wel goed. 200 pk en 174 nm met de b16 op om en nabij 1000 kilo. Maar ik doe bijna alles in z'n 3, en dan merk je dat zo'n b16 alsnog veel tekort komt met uitaccelereren. Ik merkte dit heel erg toen ik met een ITR meeging, zo'n 1.8 komt toch een stuk lekkerder de bocht uit.

Was dit de driving fun dag van de 4e? Waar ook de avond sessie in zat?

Re: Dagje knallen Gaskleppie style

BerichtGeplaatst: 08 Jul 2012, 08:20
door Gaskleppie
Ja, die avond sessie was een stuk rustiger, maar zou voor mij weer te veel een rijdende chicane geweest zijn. Aan de eene kant wil je wel bij de snellere jongens rijden, maar doordat je dan alleen tussen het echte race spul zit wordt je af en toen wel bang of je s'avonds nog wel naar huis kan rijden.
Dilemma's......

Re: Dagje knallen Gaskleppie style

BerichtGeplaatst: 08 Jul 2012, 10:50
door ReLXe
Gaskleppie schreef: Dilemma's......


Eerder luxeprobleem :lol:

Ik zou eigenlijk naar de avondsessie gaan. Leek me wel een keer leuk, heb nog geen driving fun dag/avond gedaan. Helaas ging het niet door. Volgende keer ga ik het eens een keer proberen.

Re: Dagje knallen Gaskleppie style

BerichtGeplaatst: 08 Jul 2012, 23:07
door Betermans
Net filmpje, lekker agressieve rijstijl :like:

Ging jij trouwens geen turbo setup op je B16 bouwen?

Re: Dagje knallen Gaskleppie style

BerichtGeplaatst: 09 Jul 2012, 17:46
door Dickiecrx-vt
Nee joh... Frank wil het heel houden en hard gaan.

Re: Dagje knallen Gaskleppie style

BerichtGeplaatst: 09 Jul 2012, 18:44
door Betermans
Dickiecrx-vt schreef:Nee joh... Frank wil het heel houden en hard gaan.

Kan toch prima met B16T.... ;)