Even afkloppen, maar ik zit eigenlijk nooit in de grindbak. Om pressies te zijn 10 jaar geleden ben ik in het schijvlak eraf gegaan maar dat kwam door rubberloze achterbanden. Met mn eigen CRX of ITR ben ik er nooit afgegaan, op zn hoogst een keer verremd, meer niet.
En idd, ook in het scheivlak zit daar de grip. Als je daar iets ruimer instuurt glij je makkelijk onderstuurd naar buiten, blijf je binnen hou je grip en kan je knetterhard door het schijvlak. Een wijze les van Tom Coronel zoals je in het genoemde filmpje kan zien.
De truuk is het maximaliseren van de grip die je hebt. Dus van de bocht inremmen tot aan het uitaccelereren moet je de grip van de banden maximaal gebruiken. Je hoort me ook zoeken naar grip door mid corner met het gas te spelen. Met die koppel loze 1.6 moet ik hem tot het bizarre op toeren houden omdat hij onder de 7000rpm echt geen power meer heeft. Max koppel heeft hij op 8200rpm (155Nm) en max power op 9200rpm (187pk). Met een 1.8 zou je makkelijk een versnelling hoger kunnen blijven.
De bocht inremmen moet ik dus ook doen met een trap tussengas omdat anders mn voorwielen blokkeren door het terugschakelen bij een hoog toerental.
Als je elke bocht 0,5sec wint kom je al aardig in de buurt van mijn tijd. Moet lukken toch? Gewoon wat harder erin en wat later remmen!