Ik dacht ik ga mijn lijdensweg hier ook maar eens plaatsen, aangezien er nog geen einde aan zit te komen aan mijn `project`
Ik heb deze Civic geheel standaard gekocht maar bij thuiskomst meteen een ander setje wielen onder laten leggen en dat was de start van een uhumm project.
Ik heb helaas geen foto´s meer vanaf het begin, maar zal proberen die wat ik wel heb, een beetje op volgorde te plaatsen.
Zelf een motorkap gemaakt is met metaal en polyesther geheel zelf gecreeerd, slijpschijf er in en maar lassen.

Het eindresultaat van de motorkap, moest alleen nog het racegaas plaatsen

Vervolgens zijn er nog twisted sideskirts voor- achterbumper, kofferspoiler, spiegels en andere achterlichten geplaatst.
Daarna zijn de vleugeldeuren geplaatst

Na al het werk natuurlijk wassen en ff een fotoshoot gedaan

Zo heb ik een jaartje rondgereden tot ik op het gekke idee kwam om er een widebody op te gaan monteren, maar eerst ff achterklep shaven en Flipfop maken, tevens eerste fase van de achterbumper gedaan, moest kentekenplaat toch ergens kwijt.
Het enigste rare van mij weer, het moest iets worden wat niemand had uiteraard dus ik koos voor de widebody van be-magic model ´96. Maar tussendoor eerst nog `ff`een motorkap importeren vanuit de states.

Uiteraard moest de body hier en daar aangepast worden ivm het verschil in model
Ik moest helaas elke dag alles weer aflakken omdat ik het allemaal buiten deed, vandaar telkens de groene kleur. Water en plamuur gaat immers niet goed.
Tussendoor nog nieuwe Angeleyes geplaatst.
Maar... het begon al aardig te worden wat ik voor ogen had.

Ook moest natuurlijk de achterbumper weer aangepast worden.

Het resultaat in de witte primer

Op naar de spuitcabine, eerst de onderste kleur, (SL)Opel goud.

Daarna volgden 6 uur aftapewerk om de striping af te dekken waarna de originele groene kleur van de civic weer er overheen gespoten werd. met dit als resultaat, reste mij alleen nog de accenten aan te brengen en nogmaals naar de spuitcabine om de laatste 5 lagen blanke lak er op te zetten,

met dit als eindresultaat.

Na happy te zijn met dit resultaat kwam er een moment dat iemand het niet leuk vond en dacht he weet je wat ik ga die wagen eens verbouwen, wel te verstaan met knuppels en weet ik wat nog meer, hij was net 4 of 5 weken klaar. pffff
1 verbrande Tigra van mijn vrouw, maar verzekerd dus week later een andere tigra voor haar gekocht en dat was echt een doorn in het oog van die idioot, slechts 4 dagen later,
Tigra 2 kapotte ramen en de civic 4 ramen, het dak, achter portier en mijn geimporteerde motorkap. In totaal dikke 10.000 euro schade.
Maar ik laat me uiteraard niet kennen,

Dader is opgepakt zit nu vast en ben in afwachting van de schadebetaling (als die er komt)
Ondertussen de vleugeldeuren weer verwijderd, te schade gevoelig voor mijn sideskirts.
Heb nu een nieuw uitlaat systeem gemaakt voor onder de wagen en dus weer aanpassingen aan de achterbumper.
Setje nieuwe velgen eronder gezet zodat ik mijn spoorverbreders niet meer nodig had, mooie Brock B1 velgjes met verschillende ET waarde gebruikt.
De schade zou eigenlijk volgende week bijgewerkt worden maar dat is met 4 weken uitgesteld omdat ik het in mijn kop kreeg om toch nog andere fenders er op te zetten en dan dus alles in een keer af te werken zodat ik dan kan gaan beginnen aan het tigra´tje van mijn vrouw.
Ik hou jullie op de hoogte.....
Tot de volgende update