Waarom is HCN uitgestorven?

Voor alles wat niet past in de andere subfora

Re: Waarom is HCN uitgestorven?

Berichtdoor Mark » 25 Okt 2016, 13:55

De ouderen hier met echte kennis vertrekken ook gewoon.
Nu is het google generatie, of even vlug vragen en niet alles zelf een half jaar lang uitpluizen.
Uhhhm ja wat zou ik hier kunnen zetten? of zal ik br33z3r taal neer zetten?

Mark
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5584
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:37
Woonplaats:
den bosch

Re: Waarom is HCN uitgestorven?

Berichtdoor Kevinio » 25 Okt 2016, 15:53

Ik sta er inderdaad op FB iedere keer van te kijken hoeveel mensen iedere keer opnieuw het wiel uitvinden. :doze:
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Waarom is HCN uitgestorven?

Berichtdoor unleashed civic » 25 Okt 2016, 16:55

Ik heb niet alles gelezen in het topic, maar dat doe ik ook niet in andere topics ::(
Het is inderdaad Facebook zijn schuld.
Ik haat het gewoon dat forums aan het uitsterven zijn,
en hoe onoverzichtelijk FB wel degelijk is.
Ik heb destijds alles geleerd van fora, incl HCB CCH Hondatech d-series etc etc.
maar krijg daar nu nog maar eens een deftige onderbouwde reply van.

Op facebook krijg je reply's ja, onderbouwd, neen. En kan je ze over een jaar terug vinden? neen.
Dat heb je bij fora wel.

Spijtig, :(
EP2 - Civic HB '03 - Daily
MB8 - Civic Aerodeck '98 - SOLD
EJ6 - Civic Coupé '98 - Project Car
EJ6 - Civic Coupé '98 - SOLD
EG4 - Civic HB '94 - SOLD
EC8 - Civic HB '89 - Scrapped

Gebruikers-avatar
unleashed civic
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 409
Geregistreerd:
09 Jun 2010, 10:13
Woonplaats:
België

Re: Waarom is HCN uitgestorven?

Berichtdoor Bor » 25 Okt 2016, 18:41

Dat is ook precies wat ik bedoelde met het info terug vinden hier. Inderdaad als je een vraag stelt wordt het lastig om antwoord te krijgen als alle oudgedienden met veel info weg blijven.

Echter als je goed zoekt is zo ongeveer alles wel eens voorbij gekomen hier.

Gebruikers-avatar
Bor
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6758
Geregistreerd:
30 Dec 2009, 17:06
Woonplaats:
Brabant

Re: Waarom is HCN uitgestorven?

Berichtdoor Kevinio » 26 Okt 2016, 07:36

Ik baal ervan dat Hondaperformance.nl offline is, daar zaten voor mij zelfs de oudgedienden met veel kennis. En daar kon je ook van berichten op aan die al ouder waren dan 8 jaar.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Waarom is HCN uitgestorven?

Berichtdoor Error » 26 Okt 2016, 08:36

dat was idd wel een zwaar technisch forum waar serieuze projecten gebeurden

Error
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5271
Geregistreerd:
21 Mrt 2008, 14:43
Woonplaats:
Regio Rotterdam

Re: Waarom is HCN uitgestorven?

Berichtdoor Kevinio » 26 Okt 2016, 13:04

Als complete leek durfde je daar niet eens wat te posten, haha.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Waarom is HCN uitgestorven?

Berichtdoor unleashed civic » 26 Okt 2016, 13:16

Kevinio schreef:Als complete leek durfde je daar niet eens wat te posten, haha.


Ik durf hier niet eens iets te posten,
mensen negeren me hier. Is het omdat ik Belg ben? :crazy:
EP2 - Civic HB '03 - Daily
MB8 - Civic Aerodeck '98 - SOLD
EJ6 - Civic Coupé '98 - Project Car
EJ6 - Civic Coupé '98 - SOLD
EG4 - Civic HB '94 - SOLD
EC8 - Civic HB '89 - Scrapped

Gebruikers-avatar
unleashed civic
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 409
Geregistreerd:
09 Jun 2010, 10:13
Woonplaats:
België

Re: Waarom is HCN uitgestorven?

Berichtdoor Kevinio » 26 Okt 2016, 13:55

unleashed civic schreef:Ik durf hier niet eens iets te posten,
mensen negeren me hier. Is het omdat ik Belg ben? :crazy:


Dat je die vraag nog stelt. :D Hahahah..
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Waarom is HCN uitgestorven?

Berichtdoor zerofoxmedia » 26 Okt 2016, 14:08

Ik denk dat de fora's van nu ook meer vraagbaken worden. Natuurlijk is de autowereld (met name styling) de afgelopen 16 jaar veel veranderd. Ik weet nog zo rond 2000 toen mijn broer het wereldje inrolde dat je overal optische builds zag en dat veel mensen het goed met elkaar konden hebben. De laatste jaren is het vooral naar OF stance en dure (uiterlijke) mods en dan ben je koning, OF je bent volop bezig met circuit racing / drift. Er is zoals ik het zelf zie geen grijs gebied meer.

Ik durf ook wel te stellen dat veel mensen mijn auto zien en uitlachen onder het mom "hij is niet 1 kleur trololol" (niet hier op het forum, omdat jullie weten hoe mijn project zal lopen). Vroeger zagen mensen een ongespoten auto rijden en wisten ze al wel dat het tijdelijk van aard is en dat er met de tijd wel een mooie kleur op zou komen, of dat het een work in progress is.

De hele mentaliteit lijkt gewoon te veranderen naar "ik ben de betere" in plaats van het "wij" gevoel. Zolang je geen 10k in je 2k auto hebt gestopt lijk je gewoon niet mee te mogen doen.

Ik wil verder geen namen noemen maar we kennen allemaal wel die clubs die vroeger uit de wat goedkopere wagens bestaan en nu alleen maar met je praten als je een dikke GTR, Supra, RX7 oid hebt omdat zij zelf soortgelijke auto's rijden na 20 jaar sparen en een lening bij de bank..... Daarom focus ik me voornamelijk op vrienden en sta ik altijd wel open voor een praatje, maar zal ik never bij een "team" of "club" gaan, wat mij vroeger juist wel leuk leek.
ZEROFOXMEDIA


zerofoxmedia
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 333
Geregistreerd:
06 Dec 2015, 19:53
Woonplaats:
Alles-kan-land

Re: Waarom is HCN uitgestorven?

Berichtdoor Flip » 28 Okt 2016, 12:58

Het boeit me simpel weg geen fuck meer wat mensen van mijn auto's. Dus waarom zou ik ermee pralen op meetings en op fb/fora, kom hier nog soms voor technisch topic maar ook dat valt helaas vies tegen.
Afbeelding
http://www.ph-motorsports.nl Trackday EG4

In progress: s80, 4.9 straight cut fd, 1.5 way plate lsd, .... weet je een boek schrijven is sneller dan deze speclist opdreunen.

Gebruikers-avatar
Flip
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2877
Geregistreerd:
25 Jul 2005, 07:55
Woonplaats:
Regio Eindhoven

Re: Waarom is HCN uitgestorven?

Berichtdoor zerofoxmedia » 28 Okt 2016, 13:51

Mij boeit het ook vrij weinig wat mensen ervan denken maar je merkt het wel op meets, terwijl meets er vooral zijn voor de gezelligheid en niet om elkaars erectie te bewonderen van alle likes die ze krijgen.

Vind het forum vooral handig dat je onderwerpen kan terugvinden op een makkelijke manier en dat mensen die in mijn topic reageren ook wel meedenken en oplossingen benoemen als ik ergens tegenaan loop. Waardeer ik ook. Verder is het forum (de meeste fora's overigens) gewoon niet meer het baklappen van vroeger. ::(
ZEROFOXMEDIA


zerofoxmedia
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 333
Geregistreerd:
06 Dec 2015, 19:53
Woonplaats:
Alles-kan-land

Re: Waarom is HCN uitgestorven?

Berichtdoor Kevinio » 28 Okt 2016, 15:30

Flip schreef:Het boeit me simpel weg geen fuck meer wat mensen van mijn auto's. Dus waarom zou ik ermee pralen op meetings en op fb/fora, kom hier nog soms voor technisch topic maar ook dat valt helaas vies tegen.


Jij komt niet naar meetings omdat je dan in contact komt met mensen, en laat jij die nu net haten. :roll:
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Waarom is HCN uitgestorven?

Berichtdoor D-Per4mance » 30 Okt 2016, 12:00

@Rick90: jij hebt duidelijk de "oude tijd" niet meegemaakt. Dat haten en je de koning voelen met 10K aan parts is van alle tijden. Ik zit hier inmiddels uit de tijd dat het forum nog in zwart-wit uitgezonden werd en ook toen had je dat. Als 8 jaar geleden niet je hele auto vol hing met echte JDM merken (liefst gekocht via RSP) dan hoorde je er ook niet bij. Had je auto geen jdm-lim, jdm-15ers, jdm-windowvisors en jdm-spatlappen dan was je ook het aanspreken niet waardig.
Nog voor mijn tijd, toen men nog autoosch pleegde op te tuigen met bumpersch ende andersoortigen versierselen, voelde de boys met de Veilside of ander duur merk kit zich de koning.
Wat dat betreft is de tuning wereld niet anders dan de "echte wereld" de jongens met het meeste geld denken het meeste te zijn.

Ik moet wel toegeven dat als je een x aantal jaar meedraait in dit wereldje dat je kwaliteit gaat waarderen. Je wordt ouder, je leert dingen bij, je hebt vaak wat meer te besteden, je koopt wat duurdere parts en je komt er zodoende achter dat a-merk delen wel ook gewoon vaak echt beter zijn. Daardoor ga je onbewust toch een beetje neerkijken op auto's vol goedkope rommel. Als je 1x met een KW set hebt gereden wil je nooit meer V-maxx, als je 1x een Tanabe gehad hebt wil je nooit meer een SRS. Dit zal ook in je reacties te merken zijn. Als iemand een schroefsetje zoekt zul je eerder reageren met koop niet van die goedkope stuiterzooi, maar spaar door en koop iets fatsoenlijks. Dit zal op sommige "beginners" overkomen als afzeiken of je meer voelen. Zo is het echter niet bedoeld. Als je een tijdje meedraait weet je wat goed is, wat waar voor zijn geld biedt en waar je auto beter van wordt, dat probeer je over te brengen.

Dit hele gedoe komt ook een beetje door de gemiddelde eigenaar van een getunede Civic. Laten we eerlijk zijn, het grootste deel zijn jonge gastjes die soms nog wel eens de drang hebben om gezien te worden en om zich stoer voor te doen. Dat merk je in hoe ze hun auto bouwen, in hoe ze rijden en ook in de reacties op forum.
Dat is me pas echt opgevallen sinds ik op wat poetsforum's en forum's voor italiaanse ellende bakken zit. Daar ligt de leeftijd wat hoger en wordt iedereen veel meer in zijn waarde gelaten, kritiek is opbouwender etc.
...

Gebruikers-avatar
D-Per4mance
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6399
Geregistreerd:
06 Jun 2009, 20:43
Woonplaats:
Limburg

Re: Waarom is HCN uitgestorven?

Berichtdoor kristo » 30 Okt 2016, 14:11

D-Per4mance schreef:liefst gekocht via RSP

:D
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

VorigeVolgende

Terug naar Offtopic 2.0



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten
cron