Exterior Detail - EJ2 van krassenbak naar klassebak (part 2)

Voor alles met betrekking tot poetsen/detailing

Re: Exterior Detail - EJ2 van krassenbak naar klassebak (par

Berichtdoor Kevinio » 03 Mei 2016, 07:00

Ik zie geen traders meer die dat doen hoor Fer. ;) En ik kan natuurlijk niet wachten totdat je mijn auto wast met een wit T-Shirt. :>>:
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Exterior Detail - EJ2 van krassenbak naar klassebak (par

Berichtdoor breakerh » 03 Mei 2016, 09:00

Ik schrijf me ook in, gewoon doen! haha
Civic ej9 D16A

breakerh
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 889
Geregistreerd:
29 Dec 2013, 17:34

Re: Exterior Detail - EJ2 van krassenbak naar klassebak (par

Berichtdoor D-Per4mance » 03 Mei 2016, 11:38

Misschien dan maar eens bedenken of ik dit als dienst kan aanbieden. Wat zouden jullie over hebben voor een volledige detail? Dan kan ik kijken of dat voor beide partijen interessant aan te bieden is en of ik eraan uitkom qua materialen en tijd.
Onder een volledige detail versta ik:
-wassen
-velgen reinigen
-kleien
-ontijzeren
-drogen
-polijsten in 1 of 2 stappen
-waxen
-trims behandelen
-banden behandelen
-optioneel kunnen daar dan nog dingen als glaze of sealant aanbrengen bij, maar laten we even van een standard pakketje uitgaan.
...

Gebruikers-avatar
D-Per4mance
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6399
Geregistreerd:
06 Jun 2009, 20:43
Woonplaats:
Limburg

Re: Exterior Detail - EJ2 van krassenbak naar klassebak (par

Berichtdoor Kevinio » 03 Mei 2016, 12:47

Ik reken altijd ongeveer hetzelfde als wat een simpel poetsbedrijf reken, enkel geef ik dan wel aan dat ik geen poetsmiddelen vol siliconen gebruik en het uiteindelijke resultaat gewoon weg beter is. Ik vind het leuk om te doen, maar het blijft pleuris veel werk ivm wat het opbrengt.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Exterior Detail - EJ2 van krassenbak naar klassebak (par

Berichtdoor D-Per4mance » 03 Mei 2016, 13:13

Kevinio schreef:Ik reken altijd ongeveer hetzelfde als wat een simpel poetsbedrijf reken, enkel geef ik dan wel aan dat ik geen poetsmiddelen vol siliconen gebruik en het uiteindelijke resultaat gewoon weg beter is. Ik vind het leuk om te doen, maar het blijft pleuris veel werk ivm wat het opbrengt.


Het probleem is dat veel mensen niet weten hoeveel werk erin gaat zitten. Veel mensen denken bij een auto poetsen aan een uurtje of max twee uur werk. Terwijl je niet gek hoeft te doen om 10 a 12 uur bezig te zijn. Opzich geen probleem, ik doe het ook vooral voor de lol, maar het moet wel in verhouding staan tot een dag van je weekend opgeven.
Daarnaast is het materiaal ook niet goedkoop natuurlijk. Je hebt zo voor 2K aan materiaal staan en gebruikt voor ca. 4 tientjes per auto bij een goede detail. Althans ik wou per se echt goede machines hebben, dus 2 Rupes gekocht. Dan ben je al bijna 1000 euro lichter. Stiekem vind ik die nieuwe Nano Ibrid ook nog wel een mooie aanvulling om echt overal te komen. Ik wil gewoon echt goed werk afleveren...
...

Gebruikers-avatar
D-Per4mance
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6399
Geregistreerd:
06 Jun 2009, 20:43
Woonplaats:
Limburg

Re: Exterior Detail - EJ2 van krassenbak naar klassebak (par

Berichtdoor Kevinio » 03 Mei 2016, 13:19

Ik reken ook altijd rond 65 euro aan enkel materiaal kosten. Vele weten en snappen niet dat er zoveel werk in zit. Ik weet ook dat als je er een auto met een goede shampoo wast en klei'd dat 75% van de mensen al zegt: zo, jij bent al wel ver zeg! :crazy:
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Exterior Detail - EJ2 van krassenbak naar klassebak (par

Berichtdoor EJ2_B16A2 » 03 Mei 2016, 14:00

Een goede poetser doet er eenmaal lang over, als ik zie hoelang mn schoonpa over een auto doet lachen veel mensen je uit. Die is vaker een dag bezig aan een auto zonder al te veel gekke dingen...
Kun je je indenken als er wat extra bijkomt. Als je t leuk vind om te doen zou ik t gewoon doen, je moet t een beetje als hobby blijven zien om t leuk te houden haha

Gebruikers-avatar
EJ2_B16A2
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2852
Geregistreerd:
07 Okt 2008, 22:43
Woonplaats:
046

Re: Exterior Detail - EJ2 van krassenbak naar klassebak (par

Berichtdoor Al-X » 03 Mei 2016, 15:01

Er zit natuurlijk ook even een enorm verschil tussen een poetser en een detailer. Over het algemeen zie je poetsers bij bijvoorbeeld garagebedrijven/dealers, die even in een uurtje tijd de haakse slijper met een poetspad over de auto jassen, en een lading glimstuff op de banden en het dashboard kwakken, waardoor 90% van de mensen de auto "zo mooi vindt blinken". Tot je 'm in het zonnetje ziet, en de hologrammen je tegemoet blinken bij het leven :emo:')
Da's ook gelijk een "nadeel" van als je een keer een auto hebt gedetaild, of het échte resultaat goed hebt gezien, dan gaan opeens al die kleine dingen weer opvallen, wanneer er slecht werk is gedaan, dat is gewoon een vloek :lol:

Maar omdat juist zo'n 90% van de mensen het toch niet ziet, snappen ze niet waarom je bij een echt detailbedrijf rustig €300+ kwijt bent aan het laten behandelen van je auto. "Want Japie met de poetstol op de hoek doet het voor €25, en dan blinkt hij ook!"

Gebruikers-avatar
Al-X
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5132
Geregistreerd:
02 Aug 2010, 21:28
Woonplaats:
Goes

Re: Exterior Detail - EJ2 van krassenbak naar klassebak (par

Berichtdoor ATR » 03 Mei 2016, 23:23

Lever je het al als dienst? Heb haast.... 22 mei is erg dichtbij... (hey dat rijmt :p )

Gebruikers-avatar
ATR
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 8786
Geregistreerd:
23 Feb 2006, 22:38
Woonplaats:
aka Bouli

Re: Exterior Detail - EJ2 van krassenbak naar klassebak (par

Berichtdoor breakerh » 04 Mei 2016, 00:06

ATR schreef:Lever je het al als dienst? Heb haast.... 22 mei is erg dichtbij... (hey dat rijmt :p )


+1

Maar ja vandaag nog een mooi voorbeeld op FB gehad. Iemand bood poetsen aan (geen gekke dingen, maar ook geen gekke prijzen) en iemand zet als comment eronder "ja haha, voor 17 euro kan ik langs de wasserette"
Zulke mensen moeten lekker met de borstel bij de wasserette hun lak gaan schuren :) Scotch brite schuurt nog minder...
Civic ej9 D16A

breakerh
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 889
Geregistreerd:
29 Dec 2013, 17:34

Re: Exterior Detail - EJ2 van krassenbak naar klassebak (par

Berichtdoor D-Per4mance » 04 Mei 2016, 09:25

Ik wil er best eens over denken om dit als dienst aan te gaan bieden, maar voor 22 mei zal niet gaan lukken. Voor die tijd moet de EK van Jos ook weer in elkaar zitten en die gaat even voor, gezien dat Jos mij ook geholpen heeft toen mijn hok opgebouwd moest worden...
...

Gebruikers-avatar
D-Per4mance
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6399
Geregistreerd:
06 Jun 2009, 20:43
Woonplaats:
Limburg

Re: Exterior Detail - EJ2 van krassenbak naar klassebak (par

Berichtdoor Morten » 31 Mrt 2018, 16:12

Heb een hekel aan auto's poetsen, dus al jij 'm weer kan laten shinen, dan ga ik ook van je skillz gebruik maken :lol:

Edit: Jeeeezus, boost ik nu een post van 2 jaar geleden? Sinds wanneer staan posts met die leeftijd nog op de 1ste pagina? What is happening to the world?
Jaane schreef:pot: Hoi ketel!!!
ketel: Aaah hallo Pot!
pot: Jij bent zwart
ketel: oh

Gebruikers-avatar
Morten
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 4139
Geregistreerd:
12 Mrt 2007, 19:06
Woonplaats:
Heerlijk mooi Limburg

Vorige

Terug naar Detailing



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten
cron