Leestekens!

Alle mededelingen omtrent HCN, zijn hier terug te vinden

Re: Leestekens!

Berichtdoor Kevinio » 16 Dec 2015, 12:24

Onze ervaring is dat sommigen echt geen 1 zak aantrekken van een PB, maar wel van een openbare correctie (Waarom dan wel? Geen idee). Vandaar hebben wij de keuze gemaakt voor openbaar. We kunnen weer teruggaan naar een reactie met: 'Edit: let op leestekens'. Iedere keer in een tekst: 'let op leestekens' is nog irritanter lezen dan een donkergroen gekleur lettertje. Dus aan jullie: verzin iets zonder PM, maar wel een correctie.

@ Kristo, dit:

Onze ervaring is dat sommigen echt geen 1 zak aantrekken van een PB, maar wel van een openbare correctie (Waarom dan wel? Geen idee).
Vandaar hebben wij de keuze gemaakt voor openbaar.
We kunnen weer teruggaan naar een reactie met:
'Edit: let op leestekens'.
Iedere keer in een tekst: 'let op leestekens' is nog irritanter lezen dan een donkergroen gekleur lettertje.


Of dit:

Onze ervaring is dat sommigen echt geen 1 zak aantrekken van een PB, maar wel van een openbare correctie (Waarom dan wel? Geen idee). Vandaar hebben wij de keuze gemaakt voor openbaar. We kunnen weer teruggaan naar een reactie met: 'Edit: let op leestekens'. Iedere keer in een tekst: 'let op leestekens' is nog irritanter lezen dan een donkergroen gekleur lettertje.


Niet dat het heel erg vervelend is, maar het valt op.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Leestekens!

Berichtdoor Boes16A2 » 16 Dec 2015, 13:01

Ik kan uit eigen ervaring vertellen dat ik een opmerking "let op leestekens" prima vind werken, heb deze een keer gehad en toen ben ik er vervolgens op gaan letten.
Maar als je vervolgens bij ieder vergeten hoofdlettertje of punt een groen woord krijgt (wat je dan ook nog eens pas een dag later ziet) leidt dat alleen maar tot irritatie. Het is vooral de veelvulige herhaling die irriteert. mijn reactie is dan iedere keer "ja ja, ik weet t nu wel ik vergeet in een op mijn 4 zinnen wel eens een hoofdletter, get a life"

En tja sommige mensen schrijven nu eenmaal beroerd, de vraag is of je daar met groene lettertjes verandering in gaat brengen. ik denk namelijk van niet.

Nogmaals ik let er al op maar op dit forum gooi ik vaak hersenscheten neer en dan tik je snel je gedachten op papier waarbij je wel eens een punt of een komma vergeet en veel vuldig en en en gebruikt.

Mijn mening, woorden corrigeren was een leuk experiment, maar het heeft niet het effect dat jullie ermee willen bereiken.
Afbeelding
Kevinio doet t dus dan is t stoer ;) : in progress B18C, S2 pro 1 nokken, retainers en veren, M factory LSD, Edelbrock performer RPM, Neptune.
Rijdend en rokend B16A2 in origineel nederlandse EK4 met wiechers kooi, hardrace onderstel en nog wat andere mods

Gebruikers-avatar
Boes16A2
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6412
Geregistreerd:
22 Apr 2008, 20:34
Woonplaats:
Limbabwe

Re: Leestekens!

Berichtdoor Kevinio » 16 Dec 2015, 13:05

Als iedeen: 'let op leestekens' prima vind doen we dat gewoon, wij als team waren in de veronderstelling dat dat vriendelijker overkwam dan dat.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Leestekens!

Berichtdoor Boes16A2 » 16 Dec 2015, 15:14

Doet t dus niet :)
Afbeelding
Kevinio doet t dus dan is t stoer ;) : in progress B18C, S2 pro 1 nokken, retainers en veren, M factory LSD, Edelbrock performer RPM, Neptune.
Rijdend en rokend B16A2 in origineel nederlandse EK4 met wiechers kooi, hardrace onderstel en nog wat andere mods

Gebruikers-avatar
Boes16A2
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6412
Geregistreerd:
22 Apr 2008, 20:34
Woonplaats:
Limbabwe

Re: Leestekens!

Berichtdoor Kevinio » 16 Dec 2015, 15:20

Ik zit er enkel mee dat er 3 mensen heel hard schreeuwen, maar hoe zit het met de rest.. :hmmm:
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Leestekens!

Berichtdoor GoThanh » 16 Dec 2015, 15:42

Haha ach Kevin, forum is niet zo actief daarom zo weinig reacties... de meeste posts die ik zie zijn van handje vol mensen...
Afbeelding
Track personal record: Nurburgring BTG ~8:20 (K24) Zandvoort: 2.01:538 (K24) Assen: 2:08 (B18C)
Track civic EK: K24A3 semi-build Build topic

Gebruikers-avatar
GoThanh
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2667
Geregistreerd:
10 Apr 2009, 17:49

Re: Leestekens!

Berichtdoor Wesley_EJ2 » 16 Dec 2015, 15:44

Eens. Geen kermis er van maken.
Honda Civic ej2 B16 1996 NH503-p3(30-12-2008 tot 5-11-2012) RIP
VW Jetta 1.3 cl 1992 Sold
Seat Ibiza 1.4 1997 Sold
Lexus IS200 XE10 2000 1c6 Sold
Honda Civic EG4(wacht op tijd)
Alfa 156 1.8 TS LPG(Daily)

Gebruikers-avatar
Wesley_EJ2
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1633
Geregistreerd:
08 Jan 2009, 18:08
Woonplaats:
limburg

Re: Leestekens!

Berichtdoor Boes16A2 » 16 Dec 2015, 15:45

Kevinio schreef:Ik zit er enkel mee dat er 3 mensen heel hard schreeuwen, maar hoe zit het met de rest.. :hmmm:


das toch 50% van de actieve posters :P

maar Fer en ik vroegen ons af wie nr 3 dan was :blush:

Overigens moet je dit niet zien als een of ander machts spelletje of diva gedrag, ik wil net als iedereen een goed forum dus als ik iets zie wat me niet zint wil ik daar iets aan veranderen, voor het algemeen goed.
Afbeelding
Kevinio doet t dus dan is t stoer ;) : in progress B18C, S2 pro 1 nokken, retainers en veren, M factory LSD, Edelbrock performer RPM, Neptune.
Rijdend en rokend B16A2 in origineel nederlandse EK4 met wiechers kooi, hardrace onderstel en nog wat andere mods

Gebruikers-avatar
Boes16A2
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6412
Geregistreerd:
22 Apr 2008, 20:34
Woonplaats:
Limbabwe

Re: Leestekens!

Berichtdoor kristo » 16 Dec 2015, 16:50

Kevinio schreef:Als iedeen: 'let op leestekens' prima vind doen we dat gewoon

Denk dat er hier consensus over is dan ?i
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Leestekens!

Berichtdoor D-Per4mance » 16 Dec 2015, 17:37

kristo schreef:
Kevinio schreef:Als iedeen: 'let op leestekens' prima vind doen we dat gewoon

Denk dat er hier consensus over is dan ?i


Kennelijk moet de besluitvorming hierover democratischer zijn dan de Nederlandse politiek...

On-topic: net als Jos heb ik mij tegen de groene tekst verzet omdat ik van mening ben dat het niet gaat helpen op die manier. Daarnaast komt het op mij nogal over als de leraar die in je proefwerk gaat strepen, maar dan publiekelijk. Dat gaat wat mij betreft in tegen de vriendschappelijke sfeer die een dergelijk forum hoort te hebben. Een mod-team moet wat mij betreft zijn werk zo onopvallend mogelijk doen. Uiteraard moet er ingegrepen worden bij excessen, maar in de basis moet een forum een platform zijn waarop, zonder tussenkomst, gediscussieerd en gepost moet kunnen worden. Misschien neem ik het te zwaar op of stel ik me aan, maar ik geef enkel aan welke indruk het bij mij wekt. Ik snap de redenatie erachter en ik juich het alleen maar toe als er fatsoenlijk geschreven wordt op het forum, maar ik denk dat deze manier gewoon niet de juiste is en eventueel zelfs een contraproductief effect heeft.

Ik begrijp dat een PM wordt gezien als een te sterk middel (recidive daargelaten). Alternatief zou dan zijn dat de mods een post doen waarin ze aangeven dat iemand op zijn hoofdlettergebruik en interpunctie moet letten. Dit liefst in een nieuwe post, eventueel met een quote van het bericht waar wat op aan te merken is. Als ik even naar mijn eigen forum gedrag kijk ziet dat als volgt uit: je post een bericht om reactie te krijgen of te geven, vervolgens lees je enkel de berichten die na jou eigen post geplaatst zijn. precies daarin schuilt het manco van de groene tekst: de betreffende post lees je niet meer, dus je zult die groene tekst niet opmerken. Als tussen de reacties op je bericht een opmerking van een mod staat is de kans veel groter dat je deze zult lezen en dat deze effect zal sorteren.

Ik heb de suggestie van de PM gedaan omdat ik het wel heel storend vind als iemand zo slecht tikt. Misschien niet eens zozeer vanwege de leesbaarheid, maar meer vanwege de achterliggende mindset. Op een forum zit je niet alleen om wat te krijgen (info, reacties), maar wat mij betreft ook om iets bij te dragen. Als je dusdanig onleesbaar tikt dat het echt storend is, dan geeft dat wat mij betreft aan dat je niet geïnteresseerd bent om wat bij te dragen aan het forum (het boeit je kennelijk niet dat je topic voor een volgende die dezelfde info nodig heeft niet leesbaar is), maar dat je eigenlijk vooral wilt "krijgen". Met name in de technische topics, die een bepaalde "bewaar waarde" hebben vind ik dit van toepassing. Vandaar vond ik, bij herhaaldelijk gedrag, een PM wel op zijn plaats. Een forum werkt alleen als iedereen wat bijdraagt...
...

Gebruikers-avatar
D-Per4mance
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6399
Geregistreerd:
06 Jun 2009, 20:43
Woonplaats:
Limburg

Re: Leestekens!

Berichtdoor Al-X » 16 Dec 2015, 18:42

Of we gaan opeens allemaal met dure woorden gooien, wat een onzin. :emo:')

Gebruikers-avatar
Al-X
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5132
Geregistreerd:
02 Aug 2010, 21:28
Woonplaats:
Goes

Re: Leestekens!

Berichtdoor Mark » 16 Dec 2015, 19:10

Zou je iets vaker op enter willen drukken? ;)
Uhhhm ja wat zou ik hier kunnen zetten? of zal ik br33z3r taal neer zetten?

Mark
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5584
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:37
Woonplaats:
den bosch

Re: Leestekens!

Berichtdoor D-Per4mance » 16 Dec 2015, 20:08

Al-X schreef:Of we gaan opeens allemaal met dure woorden gooien, wat een onzin. :emo:')


Misschien moeten ze die ook in een kleurtje markeren... :finger:

Sorry, was onder werktijd aan het posten en dan zit ik een beetje in dat soort formuleringen...
...

Gebruikers-avatar
D-Per4mance
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6399
Geregistreerd:
06 Jun 2009, 20:43
Woonplaats:
Limburg

Re: Leestekens!

Berichtdoor Boes16A2 » 16 Dec 2015, 20:36

Hah didn't read :D
Afbeelding
Kevinio doet t dus dan is t stoer ;) : in progress B18C, S2 pro 1 nokken, retainers en veren, M factory LSD, Edelbrock performer RPM, Neptune.
Rijdend en rokend B16A2 in origineel nederlandse EK4 met wiechers kooi, hardrace onderstel en nog wat andere mods

Gebruikers-avatar
Boes16A2
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6412
Geregistreerd:
22 Apr 2008, 20:34
Woonplaats:
Limbabwe

Re: Leestekens!

Berichtdoor Vladi » 17 Dec 2015, 15:18

D-Per4mance schreef:
kristo schreef:
Kevinio schreef:Als iedeen: 'let op leestekens' prima vind doen we dat gewoon

Denk dat er hier consensus over is dan ?i


Kennelijk moet de besluitvorming hierover democratischer zijn dan de Nederlandse politiek...

On-topic: net als Jos heb ik mij tegen de groene tekst verzet omdat ik van mening ben dat het niet gaat helpen op die manier. Daarnaast komt het op mij nogal over als de leraar die in je proefwerk gaat strepen, maar dan publiekelijk. Dat gaat wat mij betreft in tegen de vriendschappelijke sfeer die een dergelijk forum hoort te hebben. Een mod-team moet wat mij betreft zijn werk zo onopvallend mogelijk doen. Uiteraard moet er ingegrepen worden bij excessen, maar in de basis moet een forum een platform zijn waarop, zonder tussenkomst, gediscussieerd en gepost moet kunnen worden. Misschien neem ik het te zwaar op of stel ik me aan, maar ik geef enkel aan welke indruk het bij mij wekt. Ik snap de redenatie erachter en ik juich het alleen maar toe als er fatsoenlijk geschreven wordt op het forum, maar ik denk dat deze manier gewoon niet de juiste is en eventueel zelfs een contraproductief effect heeft.

Ik begrijp dat een PM wordt gezien als een te sterk middel (recidive daargelaten). Alternatief zou dan zijn dat de mods een post doen waarin ze aangeven dat iemand op zijn hoofdlettergebruik en interpunctie moet letten. Dit liefst in een nieuwe post, eventueel met een quote van het bericht waar wat op aan te merken is. Als ik even naar mijn eigen forum gedrag kijk ziet dat als volgt uit: je post een bericht om reactie te krijgen of te geven, vervolgens lees je enkel de berichten die na jou eigen post geplaatst zijn. precies daarin schuilt het manco van de groene tekst: de betreffende post lees je niet meer, dus je zult die groene tekst niet opmerken. Als tussen de reacties op je bericht een opmerking van een mod staat is de kans veel groter dat je deze zult lezen en dat deze effect zal sorteren.

Ik heb de suggestie van de PM gedaan omdat ik het wel heel storend vind als iemand zo slecht tikt. Misschien niet eens zozeer vanwege de leesbaarheid, maar meer vanwege de achterliggende mindset. Op een forum zit je niet alleen om wat te krijgen (info, reacties), maar wat mij betreft ook om iets bij te dragen. Als je dusdanig onleesbaar tikt dat het echt storend is, dan geeft dat wat mij betreft aan dat je niet geïnteresseerd bent om wat bij te dragen aan het forum (het boeit je kennelijk niet dat je topic voor een volgende die dezelfde info nodig heeft niet leesbaar is), maar dat je eigenlijk vooral wilt "krijgen". Met name in de technische topics, die een bepaalde "bewaar waarde" hebben vind ik dit van toepassing. Vandaar vond ik, bij herhaaldelijk gedrag, een PM wel op zijn plaats. Een forum werkt alleen als iedereen wat bijdraagt...


TLDR
BEDROCKERS CC.
EE2 Shuttle

Gebruikers-avatar
Vladi
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2160
Geregistreerd:
21 Apr 2012, 15:20
Woonplaats:
Emmen

VorigeVolgende

Terug naar Mededelingen



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten
cron