Pagina 1 van 1

CO te hoog HeLP!!!!

BerichtGeplaatst: 11 Aug 2014, 14:51
door Civick
Hallo allemaal ,
ik heb een EJ2 1994 coupe D15B7 regio eindhoven.
voorig jaar heb ik een 4-2-1 eronder gezet met een kat vervanger.
met deze samenstelling was de CO te hoog 0.4 , dus moest de originele kat er onder en toen wel goed gekeurd.
maar nu 1 jaar later is mijn CO nog hoger gestegen naar 0.6mg
visuel ziet de originele kat nog goed uit.
zelf heb ik het vermoeden dat het aan de positie van de labdasensor ligt .
bij de origineel spruitstuk zit dit na dat alle uitlaatgassen bij elkaar komen, en bij de 4-2-1 zit dit na cilinder 1(dus krijgt minder uitlaat gassen).
kan dit wat te maken hebben met de meting of regelen van de CO??
of moet ik toch de katalysator vervangen??
ik werd ook verteld om bougies te vervangen .. maar denk zelf dat dit niet veel effect zou hebben in deze geval.
aub help mij! APK is al overdatum en moet de auto gebruiken.

Re: CO te hoog HeLP!!!!

BerichtGeplaatst: 11 Aug 2014, 15:25
door mln
probeer oem header met lambda onderin ga dan weer meten :like:

Re: CO te hoog HeLP!!!!

BerichtGeplaatst: 11 Aug 2014, 15:28
door Zwetje
lambda moet inderdaad een andere positie hebben. Hij moet komen waar de runners samen komen. Je kan hem daar lassen of een OEM spruitstuk nemen.

Re: CO te hoog HeLP!!!!

BerichtGeplaatst: 11 Aug 2014, 15:37
door Civick
bedankt voor de snelle reactie !!
dit denk ik ook , alleen garage denk niet dat dit uitmaakt maar ik denk van wel ...locatie is belangerijk want nu heeft de sensor maar 1 cilinder uitlaat om te meten terwijl het totaal gemeten moet worden om zich goed te corrigeren.
maar er zit op de spruitstuk nog een plek om een sensor te plaatsen en deze zit net achter waar de 2 uitlaat buizen 1 worden.
ik zal dit doen en zal resultaat posten.
heeft iemand dit all een keer meegemaakt of heeft nog meer tips laat maar graag weten.

Re: CO te hoog HeLP!!!!

BerichtGeplaatst: 12 Aug 2014, 08:49
door Nikkored
wat bij mij altijd helpt, is op toeren aan het apparaat hangen. boven 1500 rpm komt hij zonder kat gewoon door de meting. dus er zet het gas wat strakker als er een steekproef mocht komen haha.

Re: CO te hoog HeLP!!!!

BerichtGeplaatst: 12 Aug 2014, 09:52
door Boes16A2
bij mij werkt dat op toeren niet Nick, als ik me goed herriner was mijn CO zelfs slechter op toeren dan op stationair.

maar voor de topic starter. Lambda verplaatsen. Misschien zit er in je 4-2-1 nog een tweede bung voor je lambda achter het blok aan de bovenkant van de header, dit was bij mij wel. en anders je oem header weer terug plaatsen.
Maar met het verplaatsen van je Lambda zal je CO goed zijn. dit was bij mij ook het geval.

Re: CO te hoog HeLP!!!!

BerichtGeplaatst: 12 Aug 2014, 19:12
door henkyboy
lambda aansluiting verzetten, dat hij de gezamelijk uitlaat poorten meet.
Kijk maar naar de originele header, zit ook na het punt waar alles gezamelijk samen komt :like:

Re: CO te hoog HeLP!!!!

BerichtGeplaatst: 12 Aug 2014, 19:18
door Dickiecrx-vt
Bougies vervangen, kleppen stellen, ontstekingstijdstip afstellen.

Kan ook een slechte Lambdasensor zijn..

Re: CO te hoog HeLP!!!!

BerichtGeplaatst: 12 Aug 2014, 22:01
door Kevinio
Inderdaad positie van de lambda, enkel met chippen kan je hier dan rekening mee houden. Maar je OEM systeem snapt dat niet.

Re: CO te hoog HeLP!!!!

BerichtGeplaatst: 19 Aug 2014, 20:31
door Civick
probleem is opgelost! lag inderdaad aan sensor locatie , we hebben deze bij collector geplaats en nu rookt ie wat maar co wel omlaag gekregen :biggrin: bedankt voor de reaties.

Re: CO te hoog HeLP!!!!

BerichtGeplaatst: 19 Aug 2014, 21:31
door Kevinio
Top! :like: