CO te hoog HeLP!!!!

Voor alle vragen met betrekking tot de APK

CO te hoog HeLP!!!!

Berichtdoor Civick » 11 Aug 2014, 14:51

Hallo allemaal ,
ik heb een EJ2 1994 coupe D15B7 regio eindhoven.
voorig jaar heb ik een 4-2-1 eronder gezet met een kat vervanger.
met deze samenstelling was de CO te hoog 0.4 , dus moest de originele kat er onder en toen wel goed gekeurd.
maar nu 1 jaar later is mijn CO nog hoger gestegen naar 0.6mg
visuel ziet de originele kat nog goed uit.
zelf heb ik het vermoeden dat het aan de positie van de labdasensor ligt .
bij de origineel spruitstuk zit dit na dat alle uitlaatgassen bij elkaar komen, en bij de 4-2-1 zit dit na cilinder 1(dus krijgt minder uitlaat gassen).
kan dit wat te maken hebben met de meting of regelen van de CO??
of moet ik toch de katalysator vervangen??
ik werd ook verteld om bougies te vervangen .. maar denk zelf dat dit niet veel effect zou hebben in deze geval.
aub help mij! APK is al overdatum en moet de auto gebruiken.

Civick
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 11
Geregistreerd:
13 Jul 2012, 21:16

Re: CO te hoog HeLP!!!!

Berichtdoor mln » 11 Aug 2014, 15:25

probeer oem header met lambda onderin ga dan weer meten :like:
o

mln
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1396
Geregistreerd:
15 Jun 2009, 23:21

Re: CO te hoog HeLP!!!!

Berichtdoor Zwetje » 11 Aug 2014, 15:28

lambda moet inderdaad een andere positie hebben. Hij moet komen waar de runners samen komen. Je kan hem daar lassen of een OEM spruitstuk nemen.
Nothing is what it seems.

Gebruikers-avatar
Zwetje
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3946
Geregistreerd:
11 Sep 2009, 10:55
Woonplaats:
Bollenstreek!

Re: CO te hoog HeLP!!!!

Berichtdoor Civick » 11 Aug 2014, 15:37

bedankt voor de snelle reactie !!
dit denk ik ook , alleen garage denk niet dat dit uitmaakt maar ik denk van wel ...locatie is belangerijk want nu heeft de sensor maar 1 cilinder uitlaat om te meten terwijl het totaal gemeten moet worden om zich goed te corrigeren.
maar er zit op de spruitstuk nog een plek om een sensor te plaatsen en deze zit net achter waar de 2 uitlaat buizen 1 worden.
ik zal dit doen en zal resultaat posten.
heeft iemand dit all een keer meegemaakt of heeft nog meer tips laat maar graag weten.

Civick
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 11
Geregistreerd:
13 Jul 2012, 21:16

Re: CO te hoog HeLP!!!!

Berichtdoor Nikkored » 12 Aug 2014, 08:49

wat bij mij altijd helpt, is op toeren aan het apparaat hangen. boven 1500 rpm komt hij zonder kat gewoon door de meting. dus er zet het gas wat strakker als er een steekproef mocht komen haha.
EJ9 B18C4, 1996[funcar]
X6M50i, 2022[daily]
520d Touring, 2017[weekend]
325i cabriolet, 1986[oldtimer]

Gebruikers-avatar
Nikkored
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2066
Geregistreerd:
21 Mrt 2012, 22:35
Woonplaats:
Brabant

Re: CO te hoog HeLP!!!!

Berichtdoor Boes16A2 » 12 Aug 2014, 09:52

bij mij werkt dat op toeren niet Nick, als ik me goed herriner was mijn CO zelfs slechter op toeren dan op stationair.

maar voor de topic starter. Lambda verplaatsen. Misschien zit er in je 4-2-1 nog een tweede bung voor je lambda achter het blok aan de bovenkant van de header, dit was bij mij wel. en anders je oem header weer terug plaatsen.
Maar met het verplaatsen van je Lambda zal je CO goed zijn. dit was bij mij ook het geval.
Afbeelding
Kevinio doet t dus dan is t stoer ;) : in progress B18C, S2 pro 1 nokken, retainers en veren, M factory LSD, Edelbrock performer RPM, Neptune.
Rijdend en rokend B16A2 in origineel nederlandse EK4 met wiechers kooi, hardrace onderstel en nog wat andere mods

Gebruikers-avatar
Boes16A2
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6412
Geregistreerd:
22 Apr 2008, 20:34
Woonplaats:
Limbabwe

Re: CO te hoog HeLP!!!!

Berichtdoor henkyboy » 12 Aug 2014, 19:12

lambda aansluiting verzetten, dat hij de gezamelijk uitlaat poorten meet.
Kijk maar naar de originele header, zit ook na het punt waar alles gezamelijk samen komt :like:

henkyboy
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 949
Geregistreerd:
18 Aug 2006, 14:02
Woonplaats:
Emmen

Re: CO te hoog HeLP!!!!

Berichtdoor Dickiecrx-vt » 12 Aug 2014, 19:18

Bougies vervangen, kleppen stellen, ontstekingstijdstip afstellen.

Kan ook een slechte Lambdasensor zijn..
De nieuwe site is online!

Deze is bereikbaar via http://www.hondacommunitynederland.nl, of via http://www.hcnonline.nl.



Afbeelding

Dickiecrx-vt
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5109
Geregistreerd:
07 Feb 2007, 07:47
Woonplaats:
HCNOnline

Re: CO te hoog HeLP!!!!

Berichtdoor Kevinio » 12 Aug 2014, 22:01

Inderdaad positie van de lambda, enkel met chippen kan je hier dan rekening mee houden. Maar je OEM systeem snapt dat niet.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: CO te hoog HeLP!!!!

Berichtdoor Civick » 19 Aug 2014, 20:31

probleem is opgelost! lag inderdaad aan sensor locatie , we hebben deze bij collector geplaats en nu rookt ie wat maar co wel omlaag gekregen :biggrin: bedankt voor de reaties.

Civick
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 11
Geregistreerd:
13 Jul 2012, 21:16

Re: CO te hoog HeLP!!!!

Berichtdoor Kevinio » 19 Aug 2014, 21:31

Top! :like:
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond


Terug naar APK gerelateerd



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten
cron