Opgelost garage heeft remslang aan me schroefset lope lassen

Voor alle vragen met betrekking tot de APK

Opgelost garage heeft remslang aan me schroefset lope lassen

Berichtdoor joytjuhhhh » 28 Jul 2014, 11:52

Bij apk was ik vergeten me remslangen aan de voorzeide vast te zetten met slangeklemmen.
Heb dit verteld aan de garage en die zouden dit doen.

Zo gezegd maar niet zo gedaan...

Zag laats dat ze me remslangen zo tegen me schroefset
Gelast hebben !!!deze heb ik net van een verse lak voorzien....en ook nog een knoei bak en braad werk !!.
Geen afwerking geen zinklaagje tegen roesten .helemaal prutswerk.
Links en recht zit alles op verschillende hoogte/plaats gelast...

Net boos opgebeld en mocht langsrijden maar de auto heeft geen motor meer dus ga vanavond fotos mailen

Snap ook de prijs niet 80 euri werkzaamheden en materiaal (apk was gratis,korting van mijn verzekering uit)
2 ruitewissers en een dimlampje en dat bak en braad werk
Nah ik kan ook niet lassen maar dit lukt me wel met een kwartier hoe het afgeleverd is.
Draadje om de steun voor het lassen op zn plek te houden zit nog gewoon om schroefset heen

Hoe hebben jullie dit opgelost met de apk?
Tyrips?? Slangenklemmen??

Groetjes
Laatst gewijzigd door joytjuhhhh op 22 Sep 2014, 08:28, in totaal 4 keer gewijzigd.
-sold Honda Civic Coupe LSi EJ2 '95
-R.i.p Honda CR-X Del Sol VTi '92
-Honda Civic EG4 Silverstone '95

Gebruikers-avatar
joytjuhhhh
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 710
Geregistreerd:
17 Sep 2008, 10:46
Woonplaats:
Eibergen

Re: garage heeft remslang aan me schroefset lope lassen pfft

Berichtdoor ekdriver » 28 Jul 2014, 14:35

Tyripje kan met gemak :like: bij mij zitten de beugels wel aan de poot, maar is ook kwaliteit/prijs die je betaal :)

ekdriver
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1858
Geregistreerd:
23 Sep 2009, 10:59
Woonplaats:
Zeeland

Re: garage heeft remslang aan me schroefset lope lassen pfft

Berichtdoor Hardbreaktwo » 28 Jul 2014, 14:40

Beunaasjes.. Ik snap het de slangen moeten vast zitten maar je kunt toch zowieso niet gaan lassen aan remslangen? Das toch achterlijk?
Ze kunnen door de warmte ook nog knappen dus hebben ze geluk gehad dat dat niet gebeurde...
Afbeelding

Showtime! schreef:Carterpan, gewoon een slijtage onderdeel :lol:

Gebruikers-avatar
Hardbreaktwo
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 625
Geregistreerd:
14 Sep 2011, 17:41
Woonplaats:
Wijhe

Re: garage heeft remslang aan me schroefset lope lassen pfft

Berichtdoor joytjuhhhh » 28 Jul 2014, 16:05

echte beunhaasjes !! en ik ben het haasje nu

Bij de del sol keurden ze het altijd goed met tyrips (zelfde schroefset )

maar denk omdat ik vorige keuring woorden heb gehad over de wel/niet cat plaatsen ,en uiteindelijk kreeg ik gelijk en was die goed gekeurd
en dat ik deze keer een gratis apk kreeg van de verzekering.

ze hamerde dan er ook op dat de Gratis apk alleen geld als hun de auto maken, en waneer ik de auto meeneem en zelf maak geld de actie weer niet....

alles was prima in orde..ze wouden nieuwe ruitewissers plaatsen omdat ze niks konden vinden denk ik want heb geen problemen met de oude gehad..ook dimlicht werkte voordat ik hem bracht en ik had zelf de remslangen nog niet vast gemaakt en dit aangegeven of ze dit konden oplossen met slangenklemmetjes.
(slangklem om de poot ,en waar de schroef van de klem zit daar maak je dan weer je remslang bevesteging op)
dit zouden ze doen dus....

na 2 dagen werd ik opgebeld dat ze niet aanwisten wat ze met de remslang aanmoesten,toen weer het verhaal uitgelegd ...
en nu was ik de assen eruit aan halen en zag ik het bak en braad werk.....

ze zouden in de loop van de week reageren op de fotos...
-sold Honda Civic Coupe LSi EJ2 '95
-R.i.p Honda CR-X Del Sol VTi '92
-Honda Civic EG4 Silverstone '95

Gebruikers-avatar
joytjuhhhh
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 710
Geregistreerd:
17 Sep 2008, 10:46
Woonplaats:
Eibergen

Re: garage heeft remslang aan me schroefset lope lassen pfft

Berichtdoor Dickiecrx-vt » 28 Jul 2014, 18:33

Waarom, waarom ga je naar dit soort bedrijven???

Waarom ga je niet gewoon naar de Honda Dealer? een losse Apk is vaak nog goedkoper ook dan bij een universeel bedrijf.
Erg bijzonder dat er gelast is aan de schokdemper. Erg gevaarlijk ook, omdat de schokdemper zelf kan ontploffen ( pakkingen, keerringen) door te veel warmte of inwendig kapot kan gaan.. Ook is de warmte tijdens het lassen niet ideaal voor de remslang en de remvloeistof..
Duidelijk mensen die het diploma opzak hebben.. Ben benieuwd of de rest van de auto wel gekeurd is volgens de APK regelgeving..
Deze bedrijven kijken daar niet zo nouw naar..

Enuh 80 euro voor 2 wissers en een h4 lampje is normaal.. zelfs met lassen erbij..

Een hele diepe zucht..
De nieuwe site is online!

Deze is bereikbaar via http://www.hondacommunitynederland.nl, of via http://www.hcnonline.nl.



Afbeelding

Dickiecrx-vt
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5109
Geregistreerd:
07 Feb 2007, 07:47
Woonplaats:
HCNOnline

Re: garage heeft remslang aan me schroefset lope lassen pfft

Berichtdoor Mark » 28 Jul 2014, 18:47

Het mag allemaal niets meer kosten.
Maar wat ik ook nog wil toevoegen.
Mensen die een apk voor niets willen of bijna niets, als er heel de dag mensen komen zonder mankementen aan de auto, gaat die garage eind van de week op slot.
Omdat er geen geld meer is. Er moet geld verdiend worden.
Niet leuk voor de klant, maar de klant zou zelf ook graag gewoon betaald worden als die zijn eigen beroep uitoefend, zodra die niet betaald word, blijft ie liever ook thuis op de bank of in bed zitten of liggen.
Niet persoonlijk naar jou bedoeld, maar we krijgen ze hier ook veel op het werk, en ook prive dan, ook mensen die voor vanalles komen of ik het niet even wil maken, liefst voor niets. Maar vergeten dat ik ook een leven heb, maar denken alleen aan eigen belangen en portomonnee.
Veel klanten die gaan shoppen, daar een adresje voor banden want die zijn goedkoper, krijgt ie van die chinese banden :cheesygrin:
Daar een adres om uit te lezen, want die is 10 euro goedkoper.
Maar wij mogen de storing oplossen, maar dat mag geen tijd en geld kosten, en alles moet maar service zijn. Bah.
Sorry komt wat frustratie van lastige klanten uit.

Beter 30 a 50 euro betalen voor een apk, en dat die monteur gewoon een uur besteed aan jouw auto om hem goed na te kijken. En dit serieus neemt. Niet alles is afkeur.
Alles wat hij opmerkt kan ook naar de klant als advies meegenomen worden van, dit hoeft nu niet, maar komt er wel aan. Dan weet je nog wat je aan je auto hebt.

Nog iets, wissers mogen gescheurd zijn, is pas afkeur als ze niet meer goed wissen.
Uhhhm ja wat zou ik hier kunnen zetten? of zal ik br33z3r taal neer zetten?

Mark
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5584
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:37
Woonplaats:
den bosch

Re: garage heeft remslang aan me schroefset lope lassen pfft

Berichtdoor Mark » 28 Jul 2014, 18:49

Heb je trouwens een foto van die remslang ben wel benieuwd eigenlijk.
Uhhhm ja wat zou ik hier kunnen zetten? of zal ik br33z3r taal neer zetten?

Mark
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5584
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:37
Woonplaats:
den bosch

Re: garage heeft remslang aan me schroefset lope lassen pfft

Berichtdoor joytjuhhhh » 28 Jul 2014, 19:05

@dick
Is gewoon een normale bekende garage met normale prijzen.

De auto is na de koop al meteen nagekeken en wat niet goed was heb ik zelf vervangen etc.

Als je een auto voor apk brengt bij wie dan ook en in dit geval een goede bekende garage in nederland mag je toch verwachten dat ze zorgvuldig met je auto omgaan...
Of omdat ze toevalig deze week bijvoorbeeld apk actie van 29 euro hebben mogen ze er dingen mee doen wat niet hoort ??wat een onzin zeg....

@mark
Het maakt mij niet uit wat het kost...maar ging erheen voor een apk .ik ging hiervoor al altijd naar deze garage
Maar krijg van mijn verzekerking elke jaar de apk gratis bij elke aangesloten garage.....
Tuurlijk moet er verdiend worden...maar.doe het werk dan goed kun je er ook meer op verdienen.....apk kost er trouwens 60 euro.als ze bv aan de.afwerking een uurtje langer besteed hadden was er ook meer in het laadje gekomen...
Bedoel ermee te zeggen heb niet aangeven tegen hun dat ze alles goedkoop en snel moeten doen want daarvoor ken ik goedkopere garages waarbij je auto buiten blijft voor de keuring....

En de oplossing voor de remslang had ik zelf al 2x gegeven


Foto post ik zometen nog even
Bedankt voor de reacties trouwens!
-sold Honda Civic Coupe LSi EJ2 '95
-R.i.p Honda CR-X Del Sol VTi '92
-Honda Civic EG4 Silverstone '95

Gebruikers-avatar
joytjuhhhh
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 710
Geregistreerd:
17 Sep 2008, 10:46
Woonplaats:
Eibergen

Re: garage heeft remslang aan me schroefset lope lassen pfft

Berichtdoor Mark » 28 Jul 2014, 19:07

Ja was niet lulllig bedoeld he, maar is een beeld wat langzaam steeds meer is gekomen laatste jaren.
Mensen zijn gaan shoppen, het mag niets meer kosten enz enz.
Uhhhm ja wat zou ik hier kunnen zetten? of zal ik br33z3r taal neer zetten?

Mark
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5584
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:37
Woonplaats:
den bosch

Re: garage heeft remslang aan me schroefset lope lassen pfft

Berichtdoor Dickiecrx-vt » 28 Jul 2014, 19:09

Goedkoop een APK voor 60 euro..

bij ons als Dealer kost ie 19.95... :cheesygrin:
De nieuwe site is online!

Deze is bereikbaar via http://www.hondacommunitynederland.nl, of via http://www.hcnonline.nl.



Afbeelding

Dickiecrx-vt
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5109
Geregistreerd:
07 Feb 2007, 07:47
Woonplaats:
HCNOnline

Re: garage heeft remslang aan me schroefset lope lassen pfft

Berichtdoor Mark » 28 Jul 2014, 19:18

Bij ons is ie 29 euro.
Ooit met acties nog iets goedkoper. Bij een grote beurt gratis.
Ik werk ook bij een grote dealer, wellis waar geen honda.
Uhhhm ja wat zou ik hier kunnen zetten? of zal ik br33z3r taal neer zetten?

Mark
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5584
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:37
Woonplaats:
den bosch

Re: garage heeft remslang aan me schroefset lope lassen pfft

Berichtdoor guido92 » 28 Jul 2014, 19:27

Lekkere garage. Zowiezo 60 euro voor APK is wel overdreven veel.
30 euro is nette prijs.


Bovendien. Hebben ze zelf besloten om te lassen? Ik denk dat je er wel werk van kan maken als ze dit niet hebben gevraagd.

Daarom kijk ik altijd mee met APK.

Hoop dat je het opgelost krijgt:).

Btw wat voor schroefset gaat het hier om?

guido92
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 4081
Geregistreerd:
27 Mrt 2011, 17:38
Woonplaats:
helmond

Re: garage heeft remslang aan me schroefset lope lassen pfft

Berichtdoor joytjuhhhh » 28 Jul 2014, 19:59

is me al vaker verteld dat ik teveel betaal voor de apk.
alleen heb ik hier niet veel keuze meer in directe omgeving.
en opzich vind ik 60 euro voor een apk niet erg, als het maar goed gedaan word.
kom al jaren bij hun en nooit wat aan de hand geweest ,alleen een keer toen moest ik ff herrinneren dat me auto van 92 icm co2/cat verhaal


@guido
dat is ook mijn punt ..ik geef 2 keer de oplossing en dacht ook dat het zo gedaan was,todat ik gisteren onder de auto kijk
ze hadden me wel gebeld dat ze niet wisten wat ze ermee aanmoesten ,toen weer uitgelegt hoe je dat doet met een slangeklem of tyrips
tyrips vond die niks dus zou die slangeklemmen plaatsen.nou die zitten er niet dus.
schroefset en poten waren pas gespoten gaat om koni die in hoogte en hardheid verstelbaar is


@mark
ik bedoel er ook niks mee hoor :p wou alleen opmerken dat het niet om goedkoop draaide .


@dick
trouwens je had het over als je het goed gedaan wilt hebben kun je mischien naar een dealer voor de apk maar er zat hier 30km verderop een honda dealer die nu weg is ,en vaak ook geen zin had om materiaal op te zoeken en begreep niet eens dat je niet alles op kenteken moet zoeken..moest een keer een radiator slang van een b serie hebben ,maar kwam je op de verkeerde uit omdat die op eg4 kenteken zocht...keek me vreemd aan toen ik eg6 en dc2 noemde.......
kijk jij zal het allemaal wel weten ongetwijfeld maar denk niet dat al die medewerkers dezelfde kennis hebben als jou
-sold Honda Civic Coupe LSi EJ2 '95
-R.i.p Honda CR-X Del Sol VTi '92
-Honda Civic EG4 Silverstone '95

Gebruikers-avatar
joytjuhhhh
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 710
Geregistreerd:
17 Sep 2008, 10:46
Woonplaats:
Eibergen

Re: garage heeft remslang aan me schroefset lope lassen pfft

Berichtdoor Mark » 28 Jul 2014, 20:10

Zo werkt dat bij ons op magazijn ook.
Maar als ik bij de honda dealer hier in de buurt kom, neem ik zelf de onderdeelnummers.
Maar ik denk dat niet zozeer met kennis te maken heeft, maar met interesse. Het leuk vinden om iets op te lossen, ook word het iets lastiger.
Dat we hier alle types aan de hand de motor kunnen benoemen of het een ej9 ek3 ek4 enz enz is, is eigenlijk al een beetje debiel.
Laten we eerlijk zijn, dat weten ze ook niet bij elke honda dealer uit het hoofd hoor. Dat soort fratsen zie je voornamelijk op forums.
En al helemaal, wat is er uit te wisselen? Daar houden ze zich bij een dealer niet mee bezig hoor.
Uhhhm ja wat zou ik hier kunnen zetten? of zal ik br33z3r taal neer zetten?

Mark
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5584
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:37
Woonplaats:
den bosch

Re: garage heeft remslang aan me schroefset lope lassen pfft

Berichtdoor joytjuhhhh » 28 Jul 2014, 20:12

Zo had ik het niet bekeken je heb helemaal gelijk !
-sold Honda Civic Coupe LSi EJ2 '95
-R.i.p Honda CR-X Del Sol VTi '92
-Honda Civic EG4 Silverstone '95

Gebruikers-avatar
joytjuhhhh
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 710
Geregistreerd:
17 Sep 2008, 10:46
Woonplaats:
Eibergen

Volgende

Terug naar APK gerelateerd



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten
cron