Bossum schreef:Al-X schreef:Even dit topic een rotschop omhoog geven.. Klopt dit nog steeds?
Heb zelf net even via de RDW site er naar lopen graven, en daar stond dit:
RDW schreef:De van fabriekswege aanwezige verstelinrichtingen van de zitplaatsen en rugleuningen moeten goed kunnen worden vergrendeld.
Dit kan dus nog steeds gelezen worden als "Als de stoel verstelbaar is moet hij goed kunnen vergrendelen, maar vast op 1 positie mag ook"?
Dit betekent het volgende: Als je een stoel hebt die zowel in de rails verstelbaar is, alszijnde ook de leuningen en dergelijke dan moet dit allemaal goed vergrendeld kunnen worden. Als jij een vaste kuipstoel hebt dan kan er sowieso niets bewegen.
Met andere woorden, alles wat verstelbaar is, moet ook goed vastzitten zodra het in positie zit.
Het ging me meer om het naar voor en achteren stellen van de stoel, dat een vaste kuip zelf geen probleem is wist ik al.
Mark schreef:Vroegah was het dat een stoel in 2 standen moest blokkeren.
Sinds een aantal jaar is de regel dat, de stand waarin de stoel stond bij binnenkomst bij apk moet vergrendelen en je niet verder hoeft te controleren.
Dus schuift ie niet meer geen probleem. stoel moet goed vast zitte op alle 4 punten en en rugleuning niet gammel natuurlijk.
Aanwezige gordels mogen geen beschadigingen hebben, dit is wel best streng een kleine beschadiging is al een afkeur.
Dus theoretisch kan je je stoel nu dus gewoon aan de bodem vastbouten, als ie maar netjes vast zit?
Gordels gaan geen probleem worden