Aandachtspunten Del sol VTI???

Doe het zelf instructies en uitleg

Aandachtspunten Del sol VTI???

Berichtdoor Appel90 » 12 Mei 2018, 16:52

Hallo mensen,
Wat zijn de aandachtspunten waar ik op moet letten als ik een Honda del sol VTI wil aanschaffen?

Alvast bedankt :smile:

Gebruikers-avatar
Appel90
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 9
Geregistreerd:
26 Mrt 2018, 16:20

Re: Aandachtspunten Del sol VTI???

Berichtdoor Kevinio » 14 Mei 2018, 09:08

Hier wat info van DelSolClub.nl: http://www.delsolclub.nl/site/paginas/informatie/paginas/aankooptips.html

Aanschaffen van een CRX DelSol:


Bij de aanschaf van een 2e hands auto is het altijd zaak om goed op te letten. Vaak wordt te vlug tot aankoop van een auto overgegaan, zonder acht te nemen op een goede controle. Gelukkig is een S2000 een hele goede en betrouwbare auto, toch zijn er een aantal punten
waar op gelet moet worden, hieronder wat zaken waar op gelet moet worden.

- Ga nooit alleen. Neem bij voorkeur iemand mee die verstand heeft van b.v. plaatwerk en/of het technische gedeelte
- Voel of de motor warm is. Als deze warm is kan er me gereden zijn, omdat dat anders bepaalde technische gebreken aan het licht komen,
- Maak een ruime proefrit, mocht jezelf geen of voldoende technische kennis en/of rijervaring hebben, laat dan ook iemand anders rijden,
- Zet na de rit de auto ook op een brug, kijk niet alleen onder de motorkap,
- Als je twijfelt, ga dan ergens anders heen. Je kunt dan alles laten bezinken en rustiger overdenken, voordat je een beslissing neemt
- Laat de auto evt. ANWB of DEKRA keuren,
- Koop liever bij een BOVAG garage of Honda-dealer. Niet dat die beter zijn, maar je kunt terugvallen op een onpartijdige organisatie bij geschillen,
- Laat alle reparatie’s, gebreken en afspraken op papier vastleggen,
- Laat je niets wijsmaken over: zomerauto, boodschappenwagen, 2e auto van een gezin. Een verkoper staat er voor de omzet, niet voor jou!
- Koop bijvoorkeur een standaard exemplaar dan een volledig getunde versie. De auto ziet er misschien aan de buitenzijde mooi uit of heeft geweldige extra’s. De problemen zit vaak verstopt en de ellende die je krijgt door slecht onderhoud is veel groter.

Enkele punt voor controle:

1. Vraag naar de onderhoudsgeschiedenis van de auto. Een goed en regelmatig onderhouden CRX DelSol zal veel minder problemen geven
2. Bekijk of de onderdelen zoals spatborden, lampen, deuren mooi aansluiten op elkaar. Is dit niet zo, dan kan het een schadegeval zijn die slecht gemaakt is,
3. Olie aan het carter, meestal zitten daar de boutjes van los,
4. VTEC-tik, dit kan bij ieder VTEC-blok voorkomen. Het klinkt alsof er een stalen kogel door de motor danst. De kans is klein, maar met een VTEC-tik kan het blok nog lang meegaan. Het is eerder irritant dan dat het kwaad kan,
5. Schakelen moet kort gaan (korter dan bij een standaard ED9 of EE8) en hij moet in de versnellingen klikken,
6. Rubber ashoezen bij de aandrijfassen. Zeker bij verlaagde exemplaren komt dit vlugger voor, omdat de assen onder een andere hoek komen te staan,
7. Binnen de spatborden voelen kan er kan roest zitten. Vaak is die het gevolg van verkeerde ET-waarde van de velgen en een verlaging. Zeker aan de achterzijde. De rand aan de binnenzijde mag niet omgebogen zijn, dit betekend 99% roest,
8. Onder bij de deuren zit een extra zwarte blok met een sleuf, deze moet normaal ingesleten zijn, anders hangt de deur niet recht of is de auto scheef. Deze blokjes zorgen ook voor extra stijfheid van de carrosserie,
9. Binnen aan de voorzijde mag het ook niet naar paddo’s/schimmel stinken, dit kan duiden op lekkage via de voorruit of een oude opening in het schutbord voor bijvoorbeeld een audio installatie,

Standaard kwalen van een Honda CRX DelSol:

- Rubbers van auto en dak MOETEN goed zijn, deze zijn ECHT HEEL DUUR,
- Bekleding van het deurpaneel bij de armleuning laat vaak los. Dit is niet gemakkelijk te verhelpen, tenzij je de deur opnieuw laat bekleden,
- Bekleding van de stoel wil wel eens te los zitten (uitgerekt). Dit komt omdat de bekleding zit gelijmd op het schuim van de stoelen,
- Bij E-versie kan het optillen van het dakje nogal eens een niet Honda-waardig geluid geven. Dit is normaal en kan geen kwaad,
- De achterremmen willen nog wel eens vast zitten. De auto moet vrij rollen als de handrem niet aangetrokken is.
- Olie onder bij VTEC”potje” (DOHC-versie), dit duidt op lekkage van de keerring van de uitlaatnokkenas. Is gemakkelijk te verhelpen door de rubber “dop” te laten vervangen
- Kijk of de kofferbak nat is geweest (stinkt dan erg naar paddo’s/schimmel). Dit kan komen door lekkage onder de plastickappen, via de ontluchtingsgaten onder de lampen of via het slot.
- Controleer onder de rubbers bij de boven de ramen en langs de A-stijl. Trek ze voorzichtig weg. Hier kan veel roest verborgen zitten.
- Let op bij modellen met een electrisch dak. Het electrisch dak zit vol met sensoren en schakelaars die ivm de ouderdom defect kunnen zijn of slecht werken. Een niet goed werkend dak kan heel lastig zijn te repareren.

we hopen dat je wat aan de informatie hebt. Het zou jammer zijn dat je door een miskoop voor veel onkosten of andere
ellende komt te staan. De auto verdient het niet, het is een heerlijke auto om in te rijden.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond


Terug naar How to



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten
cron