Inlasschermen plaatsen in ej9/ek 3drs how to do

Doe het zelf instructies en uitleg

Inlasschermen plaatsen in ej9/ek 3drs how to do

Berichtdoor Jessie de vries » 19 Apr 2016, 09:31

Dag mensen ,

Ik wil de aankomende weken mijn wielkasten even opfrissen aangezien hij last heeft van het hondsgoud :cheesygrin:

Hoe en wat kan ik het beste doen en aanpakken ik kan zelf goed overweg met een lasapparaat etc maar miss dat jullie me toch een handje kunnen opweg helpen met jullie ervaringen. Ook om hem evt strak bij een spuiter af te leveren plamuren en noem de toestand op !!

Ik wacht graag jullie reactie af :up:

Alvast bedankt !

Gr jessie

Gebruikers-avatar
Jessie de vries
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 15
Geregistreerd:
14 Jan 2015, 22:28

Re: Inlasschermen plaatsen in ej9/ek 3drs how to do

Berichtdoor bert » 19 Apr 2016, 18:37

Een tijdje geleden heb ik het gedaan bij mijn eg 3deurs.
Voor je begint de pasvorm nakijken of die goed is.
Je demonteerd je achterlicht,zijlijst eventueel binnenbekleding en scherm de rest van de carrosserie af . Posisioneer het inlasscherm over de carrosserie zo goed mogelijk (neem je tijd),
vastklemmen eventueel met een beugel vice grip. Zie dat je er geen putjes in nijpt, je kan er eventueel een houten blokje tussen steken.
Aftekenen met een kraspen of fijne stift.
Slijpen doe je best met een milimeterschijfje, opgepast aan het achterlicht dat je niet te diep zit.
Maak het oude paneel verder los van de carrosserie, puntlassen aan het achterlicht, binnenkant van de wielkast, ..
Pas het nieuwe stuk, slijp bij indien nodig.
Verwijder de verf aan de geslepen naad van de carroserie met een lamellenschijfje,+- 3cm breed.
Boor om de 10 cm gaatjes ongeveer 1cm van de kant, diameter+- 7, in beide de carroserie en het inlasscherm
Monteer een latje ijzer van 40x1.5 achter de naad (over de volledige lengte), dus 20mm achter het chassis en 20mm achter het inlasscherm.
Je proplast deze al aan het chassis.
Monteer je inlascherm, vastklemmen en proplassen aan het latje, puntlassern aan de carroserie.
Slijp je proplassen wat vlak.
Plamuren /schuren tot je er bij neervalt.
Gebruik eventueel een spot zodat je ook de kleine putjes kan zien.
Eindigen met korrel 600,natschuren is het beste.
Naden vullen onder het achterlicht en binnenkant van de wielkast.
spuiten

bert
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 107
Geregistreerd:
21 Jun 2013, 20:06
Woonplaats:
belgie

Re: Inlasschermen plaatsen in ej9/ek 3drs how to do

Berichtdoor Jessie de vries » 19 Apr 2016, 19:14

Okee super dankjewel voor alle informatie !! Dan komt het zeker goed.

Hoeveel tijd ben je er mee bezig geweest ik wilde zelf een heel weekend volmaken van smorgens tot savonds
is dit genoeg?

Gr jessie

Gebruikers-avatar
Jessie de vries
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 15
Geregistreerd:
14 Jan 2015, 22:28

Re: Inlasschermen plaatsen in ej9/ek 3drs how to do

Berichtdoor bert » 19 Apr 2016, 20:35

Demonteren en monteren wel, schuren en plamuren ga je niet kunnen afmaken denk ik.
Ik heb er meerdere weekends over gedaan, over één kant dan nog, maar ik had echt geen haast.
Je hebt ook de droogtijd van de plamuur, daar kun je echt niet omheen.

bert
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 107
Geregistreerd:
21 Jun 2013, 20:06
Woonplaats:
belgie

Re: Inlasschermen plaatsen in ej9/ek 3drs how to do

Berichtdoor D-Per4mance » 19 Apr 2016, 23:11

Het lassen is prima te doen zolang je de temperatuur een beetje in de gaten houdt. Honda plaatwerk is super dun en trekt nogal snel krom door de warmte van het lassen.
Het plamuren is een hel. Ik heb het ooit met een vriend op zijn EJ2 gedaan en ik doe het nooit meer. Het was op zich redelijk, maar als je goed keek toch niet echt strak. Als je geen ervaring hebt hiermee zou ik het dan ook uitbesteden als je een strak resultaat wilt. Wil je hem gewoon roestvrij hebben en boeit het je niet of het echt strak is trek dan in ieder geval echt ruim de tijd ervoor uit. Let er ook op dat je de plamuur in een paar lagen aanbrengt en deze echt goed laat uitharden. Plamuur werkt vaak nog wat.
Alles bij elkaar zijn wij zeker 30 uur met 2 man bezig geweest om het enigszins acceptabel te krijgen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
...

Gebruikers-avatar
D-Per4mance
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6399
Geregistreerd:
06 Jun 2009, 20:43
Woonplaats:
Limburg

Re: Inlasschermen plaatsen in ej9/ek 3drs how to do

Berichtdoor Jessie de vries » 20 Apr 2016, 08:09

We zijn met z'n 2 dus gezamenlijk mee bezig en uitmeten etc.

Heb zelf geleerd voor constructie bankwerker / lasser en verspanen dus veel basis weet ik wel scheelt weer hoop,
Ja gewoon afwisselen van ene naar andere kant dat hij genoeg koel tijd krijgt anders heb ik kromme banana :cheesygrin:

In elk geval bedankt voor de foto's altijd makkelijk :up:

Post wel foto's op me home page als bezig ga.

Civic ej9 1.6 project ..

Gebruikers-avatar
Jessie de vries
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 15
Geregistreerd:
14 Jan 2015, 22:28


Terug naar How to



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten
cron