door bert » 19 Apr 2016, 18:37
Een tijdje geleden heb ik het gedaan bij mijn eg 3deurs.
Voor je begint de pasvorm nakijken of die goed is.
Je demonteerd je achterlicht,zijlijst eventueel binnenbekleding en scherm de rest van de carrosserie af . Posisioneer het inlasscherm over de carrosserie zo goed mogelijk (neem je tijd),
vastklemmen eventueel met een beugel vice grip. Zie dat je er geen putjes in nijpt, je kan er eventueel een houten blokje tussen steken.
Aftekenen met een kraspen of fijne stift.
Slijpen doe je best met een milimeterschijfje, opgepast aan het achterlicht dat je niet te diep zit.
Maak het oude paneel verder los van de carrosserie, puntlassen aan het achterlicht, binnenkant van de wielkast, ..
Pas het nieuwe stuk, slijp bij indien nodig.
Verwijder de verf aan de geslepen naad van de carroserie met een lamellenschijfje,+- 3cm breed.
Boor om de 10 cm gaatjes ongeveer 1cm van de kant, diameter+- 7, in beide de carroserie en het inlasscherm
Monteer een latje ijzer van 40x1.5 achter de naad (over de volledige lengte), dus 20mm achter het chassis en 20mm achter het inlasscherm.
Je proplast deze al aan het chassis.
Monteer je inlascherm, vastklemmen en proplassen aan het latje, puntlassern aan de carroserie.
Slijp je proplassen wat vlak.
Plamuren /schuren tot je er bij neervalt.
Gebruik eventueel een spot zodat je ook de kleine putjes kan zien.
Eindigen met korrel 600,natschuren is het beste.
Naden vullen onder het achterlicht en binnenkant van de wielkast.
spuiten