How-To: Retrofit - Bi-Xenon met projector in H4 units

Doe het zelf instructies en uitleg

How-To: Retrofit - Bi-Xenon met projector in H4 units

Berichtdoor D-Per4mance » 23 Jan 2016, 21:08

Wat gaan we doen: D2S Bi-Xenon lampen inbouwen in normale H4 units

Waarom gaan we dit doen: Omdat we meer licht willen (iedereen met een Civic 92-00 wil dat in ieder geval) en normale Xenon setjes geven vaak een dramatisch lichtbeeld. Je wilt niet elke dag schiphol aan de lijn hebben dat je hun vliegtuigen verblindt. De oplossing is een Retrofit met projectorlenzen. Bijkomend voordeel is dat een D2S lamp als Xenon lamp ontworpen is, dit in tegenstelling tot een H4 xenon lamp. Los van het strooilicht probleem zal dit ook gewoon beter licht geven door een betere bundeling van het licht.

Wat hebben we nodig:
-Koplampen met helder glas.
Heb je een EK of een andere Honda met H4 lampen achter helder glas? Mooi, dan kun je je originele units gebruiken, mist deze niet vaal geworden zijn. Als dit wel zo is polijst ze dan eerst zodat ze weer mooi helder zijn. Dat is niet alleen mooier, maar voorkomt ook strooilicht.
Heb je een EG of Del-sol, scoor dan een setje blackhousing lampen met helder glas.

-Retrofit setje. Ik heb mijn setje via https://www.retrofitlab.com/ besteld. Ik kan iedereen aanbevelen zijn setje hier te bestellen. Wouter van Retrofitlab nam alle tijd om mijn vragen te beantwoorden en dacht mee welk setje het mooiste zou passen. Je kunt via Ebay zelf wat uit China halen, zal vast iets goedkoper zijn, maar dan kun je nergens met vragen terecht. Ik heb van DennisV32 gehoord dat Retrofitlab ook heel netjes met garantiegevallen omgaat als er een keer wat is. Dat is mij meer waard dan een tientje goedkoper uit zijn. Daarnaast verliep de levering keurig en snel, netjes een mailtje als je betaling binnen is, nog 1 als het pakketje op de post gaat (dezelfde dag). Aanrader dus!

-Lange dop 10, dikke kruis-schroevendraaier, dremeltje met een slijpschijfje, oven of verfbrander

-Een uurtje of 3 geduld en zin in meer licht in je auto.

Voor we beginnen even een voorbeeld hoe slecht het licht in een Civic standaard is. Dit zijn blackhousing units met Philips X-Treme vision 130% lampjes. Dit is dus al minder beroerd dan hoe het uit de fabriek kwam bij Honda. Evengoed heb ik waxinelichtjes en postkoetsen uit 1740 gezien die meer licht hadden.
Afbeelding

Tijd om de handen uit de mouwen te steken!

Stap 1: verwijder je voorbumper.
Bij een 5th gen zijn het 5 kruiskopschroefjes bovenop het voorfront, een stuk of 7 a 8 10mm boutjes onder de voorbumper (weet ik niet zeker, zitten er bij mij niet meer in, zodat de bumper wat meer meegeeft als je een drempel pakt) en 2 kruiskopjes (elke kant 1) tussen bumper en spatbord. Wip daarvoor de modderkuip even achter de rand van de bumper uit, dan zitten de schroefjes omhoog in het bovenste randje van de bumper.

Afbeelding

Stap 2: Verwijder de koplamp units
Draai het kruiskopje bij het blauwe pijltje los, je kunt het knipperlicht nu naar voren eruit schuiven, draai het lampje eruit. Draai nu de 4 10mm boutjes los bij de groene pijltjes, trek de stekker van de H4 lamp en draai je knipperlicht eruit. Bij auto's met hoogteverstelling op de koplamp moet je ook even de stekker van het stelmotortje los trekken. Als het goed is heb je de units nu eruit.

Afbeelding

Stap 3: Bakken met Rudolph van 24 kitchen.
Verwarm de oven op 100 graden voor. Haal eventuele klemmetjes die het glas vasthouden los voordat je de units in de oven duwt (scheelt verbrandde vingers). Leg de units 1 voor 1 een minuut of 5 a 6 in de oven om de kitlaag week te maken. ik heb eerst 1 kant helemaal afgewerkt en daarna pas de andere open gebakken. Eventueel kun je dit verwarmen ook met een verfbrander doen. Ik vind de oven fijner omdat je dan alles gelijkmatig warm maakt.

Afbeelding

Stap 4: Haal het glas van de koplamp los.
Trek het glas voorzichtig los van de unit. Eventueel kun je met een dikke platte schroevendraaier een beetje helpen om het glas los te krijgen.

Afbeelding

Stap 5: verwijder de spiegel van de H4 lamp en het beugeltje waar de H4 lamp mee vast zit.
Draai hiervoor de unit om, haal de H4 lamp eruit en draai de 3 kruiskop schoefjes los. Je kunt het beugeltje en de spiegel nu zo eruit halen.

Afbeelding

Dit haal je dus eruit:

Afbeelding

Je unit ziet nu ongeveer zo uit:

Afbeelding

Stap 6: Pak je retrofit setje uit. Ik heb dit setje gebruikt: https://www.retrofitlab.com/nl/xenon-projector-kit/bi-xenon-mini-d2s-30-twin-kit-1.html
In dit setje zitten naast de balasten, D2S lampen en kabels ook de projectoren, 2 rubbers, 2 shrouds en wat montage materiaal. Pak de projectoren, duw de rubbers om de achterkant van de projector (waar de schroefdraad erop zit) en pak montage ringen 1 + 2 erbij. steek de projector met rubber van de voorkant door het gaatje waar de H4 lamp zat. Leg nu van achter montage ring 1 in de uitsparing van de H4 lamp en schroef ringetje 2 erop. Draai hiermee de projector vast. Ringetje 3 en 4 komen later aan bod. vergeet niet om het kabeltje van het grootlicht te monteren. Dit klik je in de onderkant van de projector en haal je achter uit de unit via dezelfde plek als waar je projector vast zit.

Afbeelding

Als je de projector hebt zitten ziet je unit nu zo uit:

Afbeelding

Stap 7: de shroud monteren.
De shroud is het kapje wat over de buitenrand van de projector valt om deze aan het zicht te ontnemen. Je zag deze op de vorige foto voor de unit liggen. Deze shroud klemt om de projector. Het kan zijn dat je de shroud hier en daar wat bij moet slijpen. Pak daarvoor je dremel en haal voorzichtig het teveel aan plastic van de shroud af. Bij mij hoefde alleen links boven (rechts bij de rechter unit) iets eraf geslepen te worden. De shroud klemt op zijn plaats, maar voor de zekerheid kun je hem met wat lijm nog extra vast zetten. Ik heb dit wel gedaan, als hij eraf valt moet je unit weer open...

Afbeelding

Stap 8: Plaats het glas terug op de unit.
Leg de unit weer een minuut of 5 in de oven om de kit week te maken, druk het glas aan en plaats eventuele klemmetjes weer op het glas.

Afbeelding

Je hebt nu 1 projector gemonteerd

Before and after:

Afbeelding

Herhaal nu stap 3 t/m 8 voor de andere kant

Stap 9: monteer de D2S lampen.
Duw de D2S lamp in de unit. Pak nu montage ring 3 + 4 van stap 6. Leg veerring 3 op de achterkant van de lamp en schroef de hele boel vast met ring 4.

Stap 10: sluit de kabels aan op de lampen en balasten. Dit kan eigenlijk maar op 1 manier. Let alleen even op de markering van de ovale stekker met de 2 klemmtjes. Deze kan verkeerd om. Er staat echter een plus en min in beide delen geperst.

Je hebt nu 2 units die klaar zijn om weer in de auto gemonteerd te worden.

Afbeelding

Werk stap 1 en 2 in omgekeerde volgorde af om de units weer te monteren. Ik heb de balasten en kabels allemaal mooi uit het zicht vastgezet op het voorfront (achter de bumper). Dan zitten ze zo veel mogelijk uit het vuil en vocht en dat ziet het mooiste uit onder de kap. Boeit dit je niet monteer ze dan achter de koplamp. Voordeel is dat je er dan makkelijker bij kunt.

Je Retrofit is nu klaar!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Je hebt nu niet alleen hele mooie koplampen, ze geven ook nog eens 3x zoveel licht zonder alles en iedereen te verblinden.

Het licht na de montage:
Afbeelding

Heb je een andere auto en heeft deze geen H4 lampen standaard, neem dan even contact op met Retrofitlab welk setje voor jou auto geschikt is. Ze hebben setjes voor veel verschillende units, maar daar kunnen hun je vast verder in adviseren.
...

Gebruikers-avatar
D-Per4mance
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6399
Geregistreerd:
06 Jun 2009, 20:43
Woonplaats:
Limburg

Re: Retrofit - Bi-Xenon met projector in H4 units

Berichtdoor Hardbreaktwo » 23 Jan 2016, 21:14

Kijk eens dat is mooi! Wou zowieso al een keer xenon projectors in mn EK3 zetten en dat zal zeker lukken met deze nette how to! :cheesygrin:
Afbeelding

Showtime! schreef:Carterpan, gewoon een slijtage onderdeel :lol:

Gebruikers-avatar
Hardbreaktwo
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 625
Geregistreerd:
14 Sep 2011, 17:41
Woonplaats:
Wijhe

Re: Retrofit - Bi-Xenon met projector in H4 units

Berichtdoor kristo » 23 Jan 2016, 21:19

Alvast :up:

Morgen lezen.
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Retrofit - Bi-Xenon met projector in H4 units

Berichtdoor voetbalboer87 » 24 Jan 2016, 09:54

Een kleine aanvulling. Zie onderstaande link voor het plaatsen van FX-R projectoren. (In dit geval in een MB civic, het idee is hetzelfde)

Het voordeel van de mini D2S 3.0 projectoren is dat ze zonder te slijpen zo in je koplamp zijn te plaatsen. Waarom dan FX-R? Die zijn nog een stapje "beter" als de mini D2S 3.0 projectoren.


http://civic5.com/forum/topic/9429-retr ... rs-in-mb3/
Afbeelding

Gebruikers-avatar
voetbalboer87
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5496
Geregistreerd:
02 Feb 2007, 18:11
Woonplaats:
Arnhem, Groningen

Re: Retrofit - Bi-Xenon met projector in H4 units

Berichtdoor EM2-coupe » 24 Jan 2016, 14:08

:like: Goed bezig Fer!
Afbeelding
Klik voor mijn FaceBook, mijn Twitter en mijn levens bronnen.
Fuck factory, customize Yoo0!!!
Wie laag wil zijn moet omrijden, wie mooi wil zijn moet mij pi*pen!

Gebruikers-avatar
EM2-coupe
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 8301
Geregistreerd:
31 Dec 2009, 02:39
Woonplaats:
Costa del Rotterdammus

Re: How-To: Retrofit - Bi-Xenon met projector in H4 units

Berichtdoor FreakoRico » 25 Jan 2016, 08:44

Cool!!! :up:

Erg mooie en duidelijke how-to!
Staat overigens erg mooi moet ik zeggen :>>:
OEM+ Restauration: Honda Civic Eg6 VTi
Track bitch/daily: Honda Civic Eg5 Rhd
weebmeister schreef:.. ding heeft meer nieuwe OEM spullen dan de lokale honda dealer :P

Wayne Carini schreef:Its all about the Chase!

Afbeelding

Gebruikers-avatar
FreakoRico
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4000
Geregistreerd:
31 Mrt 2011, 12:09
Woonplaats:
5-2-8 Ogikubo, Suginami-ku, Tokyo, Japan

Re: How-To: Retrofit - Bi-Xenon met projector in H4 units

Berichtdoor Kevinio » 25 Jan 2016, 08:58

Hele nette how to Fer! :like:

Heb je overigens foto's uit Jos zijn jeugdfotoboek gezien over die postkoetsen etc.?
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: How-To: Retrofit - Bi-Xenon met projector in H4 units

Berichtdoor D-Per4mance » 25 Jan 2016, 09:25

Kevinio schreef:Hele nette how to Fer! :like:

Heb je overigens foto's uit Jos zijn jeugdfotoboek gezien over die postkoetsen etc.?


Nou... 1740 was toch al meer richting zijn puberteit.
...

Gebruikers-avatar
D-Per4mance
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6399
Geregistreerd:
06 Jun 2009, 20:43
Woonplaats:
Limburg

Re: How-To: Retrofit - Bi-Xenon met projector in H4 units

Berichtdoor Boes16A2 » 25 Jan 2016, 14:15

moest dat nu weer :lol:

mooie how to Fer. :like:
Afbeelding
Kevinio doet t dus dan is t stoer ;) : in progress B18C, S2 pro 1 nokken, retainers en veren, M factory LSD, Edelbrock performer RPM, Neptune.
Rijdend en rokend B16A2 in origineel nederlandse EK4 met wiechers kooi, hardrace onderstel en nog wat andere mods

Gebruikers-avatar
Boes16A2
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6412
Geregistreerd:
22 Apr 2008, 20:34
Woonplaats:
Limbabwe

Re: How-To: Retrofit - Bi-Xenon met projector in H4 units

Berichtdoor RobertdeGroot » 06 Apr 2016, 15:23

Ik had een vraagje, ik zie dat je je dashboard verlichting wit hebt gemaakt, (super strak :>>: ) dit wil ik ook gaan doen, alleen moet ik even weten welke lampjes je hier het best voor kunt gebruiken, (led of gewone gloei) is hier al een topic over? (ik kon niks vinden iig)
Civic EJ9

RobertdeGroot
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 205
Geregistreerd:
03 Jan 2016, 21:04
Woonplaats:
Delden

Re: How-To: Retrofit - Bi-Xenon met projector in H4 units

Berichtdoor ger[ej9] » 07 Apr 2016, 13:52

Was het niet standaard wit bij eg en oranje bij ek? :P
Endurance EJ9
Biturbofuel D serie AG System tjoening. Afgesteld voor 108 octaan "endurance brandstof". Bruine "lightweight" OEM wielkasten. Custom "contoured" body. SRS "no resistance" cat. NurburgSnelweg Ring mileage: 420.000km

Gebruikers-avatar
ger[ej9]
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1217
Geregistreerd:
27 Mrt 2013, 16:41
Woonplaats:
ZH

Re: How-To: Retrofit - Bi-Xenon met projector in H4 units

Berichtdoor RobertdeGroot » 08 Apr 2016, 08:52

Ooh zou best kunnen dat dat standaard is bij een eg, bij mijn ek is het in ieder geval oranje maar ik wil het wit maken haha :cheesygrin:
Civic EJ9

RobertdeGroot
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 205
Geregistreerd:
03 Jan 2016, 21:04
Woonplaats:
Delden

Re: How-To: Retrofit - Bi-Xenon met projector in H4 units

Berichtdoor EJ2_B16A2 » 08 Apr 2016, 09:05

Hier heeft fer ook eens een howto over gemaakt :like:

Gebruikers-avatar
EJ2_B16A2
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2852
Geregistreerd:
07 Okt 2008, 22:43
Woonplaats:
046

Re: How-To: Retrofit - Bi-Xenon met projector in H4 units

Berichtdoor Al-X » 08 Apr 2016, 16:17

Jup, deze.

Gebruikers-avatar
Al-X
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5132
Geregistreerd:
02 Aug 2010, 21:28
Woonplaats:
Goes

Re: How-To: Retrofit - Bi-Xenon met projector in H4 units

Berichtdoor Hardbreaktwo » 12 Apr 2016, 08:58

Vraagje.. heeft iemand een foto van de bekabeling? Volgens mij mis ik de stekkers aan de xenon lampen zelf..
Afbeelding

Showtime! schreef:Carterpan, gewoon een slijtage onderdeel :lol:

Gebruikers-avatar
Hardbreaktwo
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 625
Geregistreerd:
14 Sep 2011, 17:41
Woonplaats:
Wijhe


Terug naar How to



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten
cron