How To: Mini-me (zeer compleet)

Doe het zelf instructies en uitleg

Re: How-to- Mini-me (zeer compleet)

Berichtdoor HondaEJ2 » 03 Feb 2013, 16:11

Hallo mensen,

De mini-me swap draait, alleen loopt de auto stationair nu 1600 toeren.
We hebben alles nagekeken alleen we kunnen er maar niet achter komen waar het weg komt.
Gaat om een D16z6 kop met intake en B16 gasklep. P06 ecu aangepast en gechipped door andy(sneaky tuning).

We hebben alles drie keer nagelopen op een vacuumlek en hebben niks kunnen vinden.
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen?

Alvast bedankt!
HondaEJ2

HondaEJ2
 

Re: How-to- Mini-me (zeer compleet)

Berichtdoor Mark » 05 Feb 2013, 07:26

In je gasklep zit voor de vlinderklep 2 gaten, wat doet hij als je die afdicht met je vinger?
Uhhhm ja wat zou ik hier kunnen zetten? of zal ik br33z3r taal neer zetten?
ONLINE

Mark
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5513
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:37
Woonplaats:
den bosch

Re: How-to- Mini-me (zeer compleet)

Berichtdoor HondaEJ2 » 08 Feb 2013, 00:14

Mark nog bedankt voor je reactie.
Probleem ondertussen al opgelost, zat in de gasklep die ergens vacuum zoog.
Andere gasklep erop gezet en loopt weer mooi stationair.
Auto is ondertussen ook al afgesteld door sneaky tuning en rijd super.

HondaEJ2
 

Re: How-to- Mini-me (zeer compleet)

Berichtdoor vtec-spirit » 17 Apr 2013, 08:58

hallo ik had een vraag over de mini me want de lengte van de slag bij een d15b7 is 84,5mm met een compressie kamer van 38cc.
En een D16z6 een slag van 90mm en 34,6cc compressie kamer.

moet je de kop dan niet extra vlakken om nog op een goeie compressie verhouding te komen?

vtec-spirit
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 24
Geregistreerd:
03 Jun 2012, 19:17

Re: How-to- Mini-me (zeer compleet)

Berichtdoor guido92 » 17 Apr 2013, 09:09

Nee is meestal niet nodig , zit hem vooral in de cilinders.

Ik weet dat er iemand mini me op d15 heeft gedaan en die ging goed vab zijn plek en die heeft hem naar mijn wete ook niet extra gevlakt

guido92
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 4081
Geregistreerd:
27 Mrt 2011, 17:38
Woonplaats:
helmond

Re: How-to- Mini-me (zeer compleet)

Berichtdoor vtec-spirit » 17 Apr 2013, 10:52

hoeveel bar compressie had die gene dan?

vtec-spirit
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 24
Geregistreerd:
03 Jun 2012, 19:17

Re: How-to- Mini-me (zeer compleet)

Berichtdoor guido92 » 17 Apr 2013, 11:05

Da weetik zo nie had iig 138 pk zoiets

guido92
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 4081
Geregistreerd:
27 Mrt 2011, 17:38
Woonplaats:
helmond

Re: How-to- Mini-me (zeer compleet)

Berichtdoor vtec-spirit » 18 Apr 2013, 08:20

had hij dan alleen de kop gedaan, welke verdere aanpassingen zaten er op?

vtec-spirit
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 24
Geregistreerd:
03 Jun 2012, 19:17

Re: How-to- Mini-me (zeer compleet)

Berichtdoor guido92 » 18 Apr 2013, 08:30

Kop was wel bewerkt met 3 angle valve job en ander spruitstuk, uitlaat en afgesteld uiteraard.

guido92
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 4081
Geregistreerd:
27 Mrt 2011, 17:38
Woonplaats:
helmond

Re: How-to- Mini-me (zeer compleet)

Berichtdoor Mark » 18 Apr 2013, 08:41

Ik had d14vtec met16 bar compressie.
Uhhhm ja wat zou ik hier kunnen zetten? of zal ik br33z3r taal neer zetten?
ONLINE

Mark
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5513
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:37
Woonplaats:
den bosch

Re: How To: Mini-me (zeer compleet)

Berichtdoor Mr kawa » 29 Sep 2013, 23:34

Heb het topic en andere door gelezen maar kan zo 1 2 3 het antwoord niet vindne.

Welke distributie riem moet ik hebben voor mijn d14a3 als ik er ee d16z6 kop op zet.
Hoe moet ik de ontsteking afstellen als er zometeen eentje op komt van een. er Zit er nu eentje op van een d15.
Mijn auto is al obd1 met 240cc injectoren maar kan of moet ik de ontsteking op dezelfde timing zetten zolang ik nog niet met vtec kan rijden?
Ik wil dat namelijk door andy laten doen.


Gr luuk

Mr kawa
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 539
Geregistreerd:
23 Mrt 2012, 17:05
Woonplaats:
Hilversum

Re: How To: Mini-me (zeer compleet)

Berichtdoor Maranello575 » 30 Sep 2013, 02:51

Met d16z6 kop en nokken de td42u onsteking gebruiken en distributie riem gebruiken .
Ook dan die timing gebruiken die op die nokkenas zit samen met je d14 krukas poelie.
De rest zorgt de tuner wel voor .
1.o.k.c is dead !!!
Heil DMW.

Gebruikers-avatar
Maranello575
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1964
Geregistreerd:
15 Dec 2009, 11:53
Woonplaats:
Rotterdam

Re: How To: Mini-me (zeer compleet)

Berichtdoor Jappie112 » 03 Okt 2013, 20:08

Mr kawa schreef:Heb het topic en andere door gelezen maar kan zo 1 2 3 het antwoord niet vindne.

Welke distributie riem moet ik hebben voor mijn d14a3 als ik er ee d16z6 kop op zet.
Hoe moet ik de ontsteking afstellen als er zometeen eentje op komt van een. er Zit er nu eentje op van een d15.
Mijn auto is al obd1 met 240cc injectoren maar kan of moet ik de ontsteking op dezelfde timing zetten zolang ik nog niet met vtec kan rijden?
Ik wil dat namelijk door andy laten doen.


Gr luuk


Je kan dezelfde distributieriem gebruiken als je d14. De riem van een d15 heeft een tandje extra (vraag me niet waarom) de riem van een d16z6 is hetzelfde als van je d14.

De ontsteking moet afgesteld worden op 16 graden voor bdp. Als je je d14 krukaspoulie nog hebt, deze heeft een markering op bdp, en drie markeringen op 10, 12 en 14 graden. Hij moet dus afgesteld worden iets na je laatste markering.

Correct me if i'm wrong! :cheers:
Afbeelding

Ej9 D14a4 Mini-me

Gebruikers-avatar
Jappie112
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 142
Geregistreerd:
31 Okt 2011, 22:55
Woonplaats:
Haarlem

Re: How To: Mini-me (zeer compleet)

Berichtdoor Jappie112 » 03 Okt 2013, 20:26

Maar zoals maranello al zei, als je de auto laat afstellen door een tuner, die stelt je ontsteking af met de laptop, dit werkt preciezer
Afbeelding

Ej9 D14a4 Mini-me

Gebruikers-avatar
Jappie112
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 142
Geregistreerd:
31 Okt 2011, 22:55
Woonplaats:
Haarlem

Re: How To: Mini-me (zeer compleet)

Berichtdoor Mr kawa » 16 Okt 2013, 11:38

Ja klopt. Dat moet ook gebeuren maar om te test starte en opweg naar de tuner toe moet hij natuurlijk wel goed staan

Mr kawa
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 539
Geregistreerd:
23 Mrt 2012, 17:05
Woonplaats:
Hilversum

VorigeVolgende

Terug naar How to



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten