How To: Mini-me (zeer compleet)

Doe het zelf instructies en uitleg

How To: Mini-me (zeer compleet)

Berichtdoor stefan » 03 Sep 2006, 22:05

[EDIT 07-10-2009] !TIP! Voor de beginners, lees eerst dit topic goed door; http://www.civicclubholland.nl/forum/viewtopic.php?f=67&t=31519 [/EDIT]

Inleiding:
Deze handleiding is gebaseerd op een 1992 D16Z6 kop vastgeschroefd op een 1993 Civic sedan LSi met een D15B7 blok. Als je aan een mini-me swap op je 5th gen Civic met mpfi en vol OBD-1begint, gebruik makende van een D16Z6 kop,dan is dit the place to be. Hierna volgt namelijk een complete walkthrough van het mini-me swapproces, inclusief een boodschappenlijstje van onderdelen, gebruikte gereedschappen, hoe de swap uit te voeren, belangrijke hekelpunten, wat te verwachten wanneer je klaar bent, en ideeën voor toekomstige mods.

1. Wat is een “mini-me” precies?
Afbeelding

Een “mini-me” is een informele naam voor een D-Serie SOHC VTEC kop die op een D-Serie SOHC non-VTEC blok wordt geschroefd. De meeste mini-me swaps bestaan uit een D16Y8 of D16Z6 kop op een D15B2/7 blok, op een (OBD-0) D16A6, or D16Z2 kan ook, all the same!

2. Waarom zou ik een mini-me willen uitvoeren?
Ik koos voor een mini-me swap nadat ik het een en ander gelezen heb, en hoorde dat ze een redelijk hoge vermogenswinst garanderen voor het geld wat het je kost… Het is een alom bekende theorie dat met een dunne D16Y8 koppakking een hogere CR gecreëerd wordt, nabij de 11:1. Echter, na het berekenen van de compressie, gebruik makende van de “D-Series Compression Calculator”, was de uitkomst 10.1:1. Om de CR nog enkele tienden op te schroeven, zou je de middelste laag van de Y8 koppakking kunnen verwijderen. In theorie zou een stock mini-me met een Y8 koppakking ong. evenveel vermogen moeten leveren als een D16Z6, hier en daar enkele pony’s gegeven of genomen. De hogere compressie maakt de kleinere cilinderinhoud weer goed.
De Honda Civic LX (LSi) sedan uit 1993 van de auteur met ‘slechts’ 102pk, een D15B7:
Afbeelding

3. Okay, welke onderdelen moet ik kopen?

Voor de hier besproken Z6 mini-me swap zal je 4 basisdingen tegenkomen:
· een D16Z6 cilinderkop,
- inclusief kleppendeksel,
- ontsteking,
- Bougies, bij voorkeur NGK ZFR6J-11, Honda bestelnr. 98079-5614P,
- bougiekabels e.d.,
· D16Z6 distributieriem,
· D16Y8 koppakking (Z6 is ook goed, maar de Y8 is een betere, metalen pakking), Honda bestelnr. 12251-P2J-004,
· en een P28 ECU (of laat je P06 chippen, kan ook…).

BELANGRIJK: Sommige sites op het www, en verschillende mensen op Honda-Tech zeggen dat de Civic VX (D15Z1) distributieriem de juiste is voor de swap, omdat het hier om een 1.5 vtec gaat. DIT KLOPT NIET! Deze is VEEL te strak, bij hogere toeren begint het ding je janken. De VX distri.riem heeft 103 tanden, waar de Z6 riem er 104 heeft, en de B7 106. De D16Z6 distributieriem is de correcte riem wanneer je een B7 blok en Z6 kop combineert!

Note: De D16Z6 en D15B7 bougiekabels zijn NIET gelijk aan elkaar. Je moet dus de kabels hebben die oorspronkelijk op de bij de kop horende motorcode geleverd zijn, in dit geval dus D16Z6 kabels.

Je kan je stock intake en exhaust manifolds met de mini-me. Alle d-series manifolds zijn uitwisselbaar. Echter, zowel de D16Z6 intake manifold (IM) en header flowen veel beter dan de D15-uitvoeringen…Dus, als je ze voor een beetje een mooi prijsje kunt overnemen, dan moet ik je aanraden er voor te gaan. Als aanvulling op de grote hoofdonderdelen, heb je spullen nodig als koelvloeistof, 10w40 synthetische blokolie, en draad (om de VTEC solenoïde en oliedruk op de ECU aan te sluiten). Misschien is het verstandig om ook direct maar je bakolie te wisselen, en een nieuw oliefilter te regelen.

Ik daarentegen, wilde zeker weten dat de swap perfect loopt zodra ik de boel aan de praat had, dus heb ik ook maar wat doorsnee onderhoudsdingetjes uitgevoerd, zoals een nieuwe verdelerkap en rotor, nieuwe waterpomp, nieuwe bougiekabels, en een nieuwe pakking voor het kleppendeksel.

Lijst met onderdelen:

Nodig:
· D16Z6 cilinderkop, (inclusief ontsteking, kleppendeksel, bougies/~kabels, VTEC solenoïde, etc.),
· D16Z6 of Y8 koppakking,
· P28 ECU, of gechipte P06,
· D16Z6 distributieriem en spanrol,
· kabel voor VTEC oliedruk switch.

Optioneel:
· D16Z6 intake manifold ofwel inlaatspruitstuk, incl. gasklephuis,
· D16Z6 exhaust manifold ofwel header ofwel uitlaatspruitstuk.

Note: Mocht je spruitstukken gaan vervangen, zorg dat je van tevoren nieuwe pakkingen hebt liggen!

Aangeraden:
· Nieuwe, OEM waterpomp (voor het blok dat je gebruikt, dit geval dus D15B7),
· Nieuwe, OEM bougies (bijv. van de D16Y8),
· Nieuwe, OEM bougiekabels,
· Nieuwe, OEM kleppendekselpakking,
· Nieuwe, OEM verdelerkap en rotor

Alles wat je nodig hebt:
Afbeelding

4. Welke gereedschappen heb ik nodig om de klus te klaren?

· Nou, 95% van de klus kan geklaard worden met behulp van een 3/8 inch ratel,
· doppen 10 t/m 19mm,
· een setje schroevendraaiers,
· een momentsleutel zodat je de kopbouten met het juiste aantal Newtonmeters kunt vastzetten,
· een luchtsleutel als je de distributieriem doet, om de krukaspully los te krijgen,
· een draadstripper,
· tape om draad in te zwachtelen.

5. Okay, ik heb alle parts en tools, hoe swap ik nu de koppen?

Hier zijn stap-voor-stap instructies hoe de distributieriem te verwijderen (aan te raden is om het werkplaatshandboek (wph) als naslag te gebruiken i.v.m. afbeeldingen e.d.):
1. Verwijder het spatscherm.
2. Verwijder de p/s-pomp (stuurbekrachtiging = p/s) (zou al gedaan moeten zijn).
3. Verwijder evt. de airco compressor stelpulley met beugel en riem.
4. Verwijder de stuurbekrachtigingpompbeugel (zou al gedaan moeten zijn).
5. Draai de stelbout voor de dynamo los en verwijder de riem.
6. Verwijder evt. de cruise control actuator en de p/s reservoirbeugel.
7. Verwijder de moeren van de motorsteun. Draai de beugel uit de weg.
8. Verwijder het kleppendeksel (zou al gedaan moeten zijn).
9. Verwijder het distributieriemdeksel (zou al gedaan moeten zijn).
10. Verwijder de bout van de krukaspulley, en de krukaspulley zelf (Hierbij heb je een
luchtsleutel nodig!).
11. Verwijder onderste kap van distributieriem.
12. Draai de distributieriem stelbout 180 graden los (halve slag) om de spanning van de
riem te halen.
13. Druk op de spanner om de spanning van de riem te halen, daarna de stelbout weer
vastzetten.
14. Haal de riem van het nokkenastandwiel.


Note: ZEER COMPLETE distributieriem- en waterpompvervangingsthread, zeer informatief:
http://www.honda-tech.com/zerothread?id=649277
Modem gebruikers; grab a Snickers.

Hier zijn stap-voor-stap instructies hoe de cilinderkop te verwijderen (aan te raden is om het werkplaatshandboek (wph) als naslag te gebruiken i.v.m. afbeeldingen e.d.):
1. Haal de klem van je negatieve accupool (massa).
2. Laat de koelvloeistof weglopen.
3. Haal de brandstofdruk er af door de leiding van je brandstoffilter los te halen.
4. Verwijder je aanzuigbuis en filter.
5. Verwijder brandstofleiding, en indien nog van toepassing, de koolstoffilterslang van je intake manifold/gasklephuis.
6. Verwijder de gaskabel van je gasklephuis.
7. In geval van automaat; verwijder de throttlecontrol kabel van het gasklephuis.
8. Verwijder de brandstofretourleiding en vacuümslang voor de rembekrachtiger van je IM.
9. Haal de engine wire-harness connectoren en wire-harness klemmen van de cilinderkop en IM (in principe álle slangen en pluggen die er nog op zitten, moet allemaal los)
10. Maak de bougiekabels los bij de bougies en verwijder ze van de verdelerkap.
11. Verwijder de massakabel van het kleppendeksel.
12. Verwijder i.v.t. de riem van je stuurbekrachtiging en verwijder de pomp (de slangen NIET loshalen tenzij je er graag nieuwe olie in wilt doen…).
13. Verwijder de stuurbekrachtigingbeugel van je blok (4 bouten).
14. Verwijder de emissie vacuüm slangen en koelvloeistof slangen van je IM (zie stap 9).
15. Verwijder de bovenste radiatorslang en verwarmingsslang van de kop (zie stap 9).
16. Verwijder de KVS slang van je thermostaat.
17. Verwijder de IM beugel.
18a. Haal de aansluiting van je lambda los, verwijder de zelfborgende moeren van de header aan de kop en trek deze los,
18b. Indien je een andere header gebruikt dan die van de D15; haal de aansluiting van je lambda los, maak de header los van de katalysator of wat je er voor in de plaats hebt, verwijder de zelfborgende moeren van de header aan de kop en verwijder de header in zijn geheel.
19. Verwijder de beugel van de header.
20. Verwijder de PCV slang, daarna het kleppendeksel.
21. Verwijder de cilinderkopbouten, daarna de kop verwijderen (bouten van buiten naar binnen loshalen).

Okay, nu de kop er af is…;-) Je zou nu zoiets als dit moeten hebben:
Afbeelding

ZEER BELANGRIJK: Als je een D15 blok hebt (of welke D-serie blok met een olieplugje dan ook), wees er dan zeker van dat je de plug hebt verwijderd vóórdat je de Z6/Y8 kop weer plaatst, deze plug zit tussen cilinder 2 en 3 (de middelste dus). Doe je dit NIET, heb je GEEN vtec. Indien je het toch vergeet; je krijgt geen code, volgens je ECU is je solenoïde prima in orde en alles werkt prima, maar vtec zal NIET inkomen. Dus, verzeker je hier van! Verwijderen is simpel; lange schroef in de plug draaien, en met een griptang o.i.d. de plug eruit trekken (voor adviezen, vraag de plaatselijke tandarts, maar ik neem aan dat je er geen moeite mee hebt, als de ouwe rukker die je bent hèhè).

Met de plug er nog in:
Afbeelding

De plug verwijder je door er een schroef in te draaien, en vervolgens de hele handel met een stevige tang er recht omhoog uit te trekken:
Afbeelding

De olieplug verwijderd:
Afbeelding
Afbeelding


Nadat de plug eruit is, zal je alle achterbleven, vastgekoekte restjes van de oude, papieren pakking moet verwijderen, dit kun je doen door het VOORZICHTIG weg te schuren, of door het te drenken in terpentine, even laten weken en dan voorzichtig krabben. Zet hierbij niet al teveel kracht omdat je andere krassen krijgt in het blok oppervlak. (je zult je hier geen kopzorgen meer over hoeven te maken, aangezien je hopelijk de Y8 metalen pakking hebt gekozen, evt. met de middelste laag er tussenuit voor een klein beetje meer compressie). Krijg je onverhoopt toch schaafsel in een of meerdere cilinders, dan kan je deze vullen met warm water met een beetje zeep, zodat de troep eruit kan drijven door de krukas enkele keren te laten draaien, door er een dop 17 op te zetten totdat alle water er uit is. Verzeker jezelf er van dat er GEEN vloeistof meer achter is gebleven in de cilinders of kopboutgaten zodra de kop er weer op gaat, omdat je blok anders zou kunnen inscheuren wanneer je de kop weer vastzet. Indien je het D15B7 IM gebruikt, hoef je deze alleen nog maar van je oude kop af te halen. Het zijn slechts 8 bouten.

Hier zijn stap-voor-stap instructies hoe de cilinderkop te monteren (aan te raden is om het werkplaatshandboek (wph) als naslag te gebruiken i.v.m. afbeeldingen e.d.):
Notes:

- Je kunt je oude D15B7 kopbouten hergebruiken voor de D16Z6 swap…Ze zijn dezelfde maat,
- altijd een nieuwe koppakking gebruiken, maak je gebruik van je oude IM, gebruik dan ook altijd een nieuwe pakking, zelfde principe geldt ook voor het gasklephuis. Ikzelf heb onlangs mijn gasklephuis gereinigd, wat een echte aanrader is…
- cilinderkop en motorblokoppervlak moeten hélemaal schoon zijn, zelfs in de kopboutgaten,
- draai de krukas zodat cilinder 1 op het bovenste dode punt (TDC/BDP) staat, tellen vanaf de kant van de distributieriem.

1. Monteer de IM, draai deze kruislings vast in 2 of 3 stappen, beginnen met de binnenste moeren, naar buiten toe werken.
2. Monteer de header, draai deze kruislings vast in 2 of 3 stappen, beginnen met de binnenste moeren, naar buiten toe werken.
3. Monteer de beugel van de header.
4. Monteer twee dowel pins (metalen deuvels, google image en all becomes clear als het goed is), koppakking, en cilinderkop.
- Gebruik schone motorolie om schroefdraad en ringen wat in te vetten,
- Gebruik altijd een nieuwe koppakking (kan het niet vaak genoeg zeggen),
- Draai het nokkenastandwiel naar het BDP/TDC voor montage
5. Monteer de bouten die het IM vastzetten op de IM beugel, maar nog niet meer dan handvast (optioneel, ikzelf besloot dit niet te doen omdat deze beugel zeer moeilijk te bereiken is)
6. Draai de kopbouten in twee stappen vast, werk van de binnenste bouten naar de buitenste bouten toe.
- Stap 1: 22lb ft
- Stap 2: 53lb ft
7. Monteer de middenpijp incl. katalysator of kat.vv. weer op de header.
8. Draai de IM beugel vast (optioneel, zie stap 5).
9. Monteer middenpijp vast aan diens beugel.
10. Nadat dit gebeurd is, alle slangetjes en elektrische pluggen weer op de juiste plaats monteren.
11. Stel de kleptiming.
12. “Apply liquid gasket to the head mating surface of the number 1 and number 5 or number 6 cam holder then install the cylinder head cover (you can neglect this because you need to leave it off for the timing belt install)” => Hiermee kan ik niet zoveel… Weet wel wat er staat, maar omdat ik er geen ervaring mee heb kan ik er niks zinnigs over zeggen.
13. Monteer aanzuigbuis en filter.
14. Vul radiator met koelvloeistof.

De cilinderkop gemonteerd en al:
Afbeelding

Wat we nu nog moeten doen is de distributieriem en extra bekabeling voor de vtec maken.
Ik wil je aanraden dat je, nu je de distributieriem gaat vervangen, meteen de waterpomp ook vervangt. Die is niet zo verschrikkelijk duur, en het is maar een paar extra boutjes meer werk. Bedenk je goed dat, als je waterpomp er mee ophoudt, je het motorblok in de sloot kan kiepen, dus ik zou het echt doen!

Hier zijn stap-voor-stap instructies hoe de distributieriem te monteren (aan te raden is om het werkplaatshandboek (wph) als naslag te gebruiken i.v.m. afbeeldingen e.d.):
1. Monteer de distributieriem door de stappen van het verwijderen van achter naar voren te volgen; alleen de belangrijkste aandachtspunten worden hier beschreven.
2. Positioneer de krukas en het nokkenastandwiel op BDP/TDC.
2a. Draai de krukas zodat de zuiger in cilinder 1 op BDP/TDC komt.
Note: Synchroniseer de groef op de getande zijde van de distributieriem-aandrijftandwiel (drive pulley) met de onderste pijl op de oliepomp.
2b. Synchroniseer de BDP/TDC merkjes op het nokkenastandwiel met de punter op het achterste deksel.
3. Monteer de distributieriem.
4. Draai de stelbout los, en draai deze weer vast zodra de riem op spanning is.
5. Draai de krukas (met dop 17) ongeveer 4 of 6 keer met de klok mee, zodat de riem in z’n plaats kan vallen op de pulleys.
6. Pas de distributieriemspanning aan.
7. Controleer de krukas- en nokkenastandwielen op stand BDP/TDC.
8. Als het nokkenastandwiel niet op BDP/TDC staat, verwijder de riem en pas de positionering aan.

Verzeker jezelf er van dat de spanning van de dynamoriem, p/s-riem en evt. aircoriem in orde is. Zorg dat alles er goed uit ziet, want je bent bijna klaar.

6. Ik heb de koppen geswapt, hoe krijg ik nu de vtec aan de praat?
De P28 ECU past 1 op 1 in je bestaande plug aan de kabelboom. Al dat rest is het aansluiten van de vtec bedrading. Allereerst, moet je zorgen dat je de plug hebt die op de solenoïde moet, van de sloop of zo.

Onderstaand is het de grote, gele plug:
Afbeelding

Hier is een afbeelding van de achterkant van de ECU plugs:
Afbeelding

Je moet de blauwe draad (of welke kleur dan ook die uit je plug komt…) koppelen aan pin D6, en dan de zwarte massadraad van de plug ergens op het motorblok. Daarna moet je de groene draad van de vtec solenoïde aan pin A4 koppelen.

DAT IS HET! JE BENT KLAAR! Zorg er voor dat je geen foutcodes of CEL’s krijgt, is dit wel het geval, controleer dan je werk.

De mini-me helemaal afgerond:


7. Hoeveel sneller zal mijn auto zijn zodra ik klaar ben?
Wel, de auto uit deze handleiding voelde zeker veel beter aan in alle toerentallen. In lage toeren zal je wat meer koppel merken, en boven de 5.000rpm zal de auto veel beter trekken. Ik voel het meeste verschil op de snelweg, de extra power is heel fijn wanneer je wilt invoegen of even wilt inhalen. De enige tegenvaller is de lange bak van de D15…
De D16-bak schaafde eventjes 0,7 seconden af van de 400m in een hatch met automaat.
De D16z6/y8 bak is dus echt een aanrader, maar weet zo even de code niet die bij de bak hoort (iemand?).

8. Welke modificaties zijn te overwegen zodra alles mooi loopt?
Ik heb een aantal modificaties op een rijtje gezet;
· ESi versnellingsbak, hoeft niet al te duur te zijn, niet zoveel meer waard,
· met een verstelbaar nokkenastandwiel is ong. 10pk te winnen bij juiste afstelling!
· de gebruikelijke combinatie van;
- de compleet open uitlaatlijn
- nokkenas van bijvoorbeeld Exospeed, ZEX, of Skunk2
- een CAI of CoolChamber
· evt. een setje D16a1 zuigers (P29) om je CR hoog in de 12:1 te gooien

Voor meer info over SOHC upgrades;
http://www.honda-tech.com/zerothread?id=335078 (die vertaal je zelf maar haha)
http://www.dodo-upgrades.nl/
Laatst gewijzigd door stefan op 08 Okt 2009, 18:42, in totaal 7 keer gewijzigd.

Gebruikers-avatar
stefan
HCN Addict
HCN Addict
 
Berichten: 11282
Geregistreerd:
10 Mrt 2005, 11:58
Woonplaats:
Grunn

Re: How-to MINI-ME (zeer compleet)

Berichtdoor krazynesss » 15 Mei 2009, 14:37

d16a6 distributieriem gaat dus niet werken zodra ik een d16z6 kop zet?

krazynesss
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 55
Geregistreerd:
14 Jan 2009, 12:24

Re: How-to MINI-ME (zeer compleet)

Berichtdoor zanthrax » 15 Mei 2009, 16:27

altijd de riem gebruiken die bji de kop hoort

zanthrax
 

Re: How-to MINI-ME (zeer compleet)

Berichtdoor savi » 30 Mei 2009, 18:07

Vraag 1:

Wat gebeurt er als je alles gewoon aansluit op een standaard P06?
Is er dan gewoon mee te rijden of gaat dan alles naar de donder.
Ik kan me ECU natuurlijk pas aan laten passen als alle onderdelen gemonteerd zijn.

Vraag 2:

Ik wil eerst m'n kop reviseren voordat ik hem ga monteren.
Nu heb ik ergens gehoord dat ik dat juist niet moet doen omdat m'n krukaslagers dan naar de donder gaan.
Dit komt (heb ik me laten vertellen) omdat een gereviseerde kop en dan vooral de kleppen dan de volle compressie geven, want dus zou resulteren in falende krukaslagers.
Is hier iets van waar of niet.
Laatst gewijzigd door savi op 02 Jun 2009, 16:31, in totaal 1 keer gewijzigd.

Gebruikers-avatar
savi
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 76
Geregistreerd:
26 Mei 2009, 13:56
Woonplaats:
Hellevoetsluis

Re: How-to MINI-ME (zeer compleet)

Berichtdoor Bietelboer » 30 Mei 2009, 18:10

savi schreef:Wat gebeurt er als je alles gewoon aansluit op een standaard P06?
Is er dan gewoon mee te rijden of gaat dan alles naar de donder.
Ik kan me ECU natuurlijk pas aan laten passen als alle onderdelen gemonteerd zijn.


Dan loopt het niet goed, en je hebt geen vtec :)

Gebruikers-avatar
Bietelboer
Webmaster
Webmaster
 
Berichten: 12685
Geregistreerd:
08 Mrt 2005, 21:36
Woonplaats:
D'burg

Re: How-to MINI-ME (zeer compleet)

Berichtdoor savi » 01 Jun 2009, 14:43

Nu zit ik met het probleem dat ik niet zo'n gele stekker heb die op de oliedrukschakelaar moet.
Ik heb gehoord dat je die stekker niet nodig hebt als je het doorlust op het vtec relais. :?
Kan iemand vertellen hoe we dat voor elkaar gaan krijgen.

Gebruikers-avatar
savi
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 76
Geregistreerd:
26 Mei 2009, 13:56
Woonplaats:
Hellevoetsluis

Re: How-to MINI-ME (zeer compleet)

Berichtdoor coupeesivtec » 01 Jun 2009, 16:59

hallo mijn naam is steven en ik had een vraag, ik heb een dxi civic coupe van bwjr 95 en ik wil hier een d16y7 motorblok inbouwen ik heb hem compleet met aandrijfassen bak en ecu, gaat dit lukken en moet ik nog wat aanpassen of erbij kopen?
Laatst gewijzigd door coupeesivtec op 07 Jun 2009, 23:07, in totaal 1 keer gewijzigd.

Gebruikers-avatar
coupeesivtec
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 15
Geregistreerd:
04 Apr 2009, 23:18
Woonplaats:
Amsterdam

Re: How-to MINI-ME (zeer compleet)

Berichtdoor Bietelboer » 01 Jun 2009, 17:19

coupeesivtec schreef:hallo mijn naam is steven en ik had een vraag, ik heb een dxi civic coupe van bwjr 95 en ik wil hier een d16y7 motorblok inbouwen ik heb hem compleet met aandrijfassen bak en ecu, gaat dit lukken en moet ik nog wat aanpassen of erbij kopen? ik hoor het graag

dubbel2.jpg


Verkeerd topic denk ik? :lol:

Gebruikers-avatar
Bietelboer
Webmaster
Webmaster
 
Berichten: 12685
Geregistreerd:
08 Mrt 2005, 21:36
Woonplaats:
D'burg

Re: How-to MINI-ME (zeer compleet)

Berichtdoor savi » 10 Jun 2009, 17:32

Hoe lang ben je er gemiddeld mee bezig?

Gebruikers-avatar
savi
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 76
Geregistreerd:
26 Mei 2009, 13:56
Woonplaats:
Hellevoetsluis

Re: How-to MINI-ME (zeer compleet)

Berichtdoor Flip » 10 Jun 2009, 20:50

Je kunt je oude D15B7 kopbouten hergebruiken voor de D16Z6 swap…Ze zijn dezelfde maat,


Nooit doen, gewoon nieuw halen.
Afbeelding
http://www.ph-motorsports.nl Trackday EG4

In progress: s80, 4.9 straight cut fd, 1.5 way plate lsd, .... weet je een boek schrijven is sneller dan deze speclist opdreunen.

Gebruikers-avatar
Flip
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2877
Geregistreerd:
25 Jul 2005, 07:55
Woonplaats:
Regio Eindhoven

Re: How-to MINI-ME (zeer compleet)

Berichtdoor Chris16v » 13 Jun 2009, 16:30

Flip schreef:
Je kunt je oude D15B7 kopbouten hergebruiken voor de D16Z6 swap…Ze zijn dezelfde maat,


Nooit doen, gewoon nieuw halen.


Dat is zonde van het geld, het zijn geen rekbouten en gewoon weer te gebruiken!

Chris16v
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 20
Geregistreerd:
10 Jan 2008, 18:38
Woonplaats:
Gasselternijveen

Re: How-to MINI-ME (zeer compleet)

Berichtdoor audiofreak » 30 Jun 2009, 15:04

volgens de dealer bij ons in de buurt (honda goes) kunnen honda kopbouten gewoon hergebruikt worden.

mvg arnold
-ej2 b16a2 compleet leeg, A/C eruit, ps eruit etc -voor de fun
-civic ed6 d15b2 - dagelijks vervoer

audiofreak
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 176
Geregistreerd:
14 Mrt 2007, 17:53
Woonplaats:
zeeland

Re: How-to MINI-ME (zeer compleet)

Berichtdoor stefan » 30 Jun 2009, 16:54

Chris16v werkt bij een Honda dealer ;)
I'm only repsonsible for what I say... not for what you understand.

Gebruikers-avatar
stefan
HCN Addict
HCN Addict
 
Berichten: 11282
Geregistreerd:
10 Mrt 2005, 11:58
Woonplaats:
Grunn

Re: How-to MINI-ME (zeer compleet)

Berichtdoor Sleepy-J » 12 Jul 2009, 09:32

wow echt mooie how-to, nu heb ik een vraagje, als je later nog wil upgraden naar een snellere nokkenas ofzo, voor welk blok moet je dat dan nemen? :baby:
Afbeelding

Gebruikers-avatar
Sleepy-J
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 602
Geregistreerd:
03 Jul 2009, 12:03
Woonplaats:
provincie utreg

Re: How-to MINI-ME (zeer compleet)

Berichtdoor H22TCH » 12 Jul 2009, 09:40

zowsieso volgens mij een D16Z6 kop nemen. Onderblokken zijn nagenoeg hetzelfde.
Afbeelding

Gebruikers-avatar
H22TCH
Moderator
Moderator
 
Berichten: 11588
Geregistreerd:
19 Mrt 2005, 20:01
Woonplaats:
Zeeland

Volgende

Terug naar How to



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten
cron