Vandaag ook Mijn EACV klep eraf gehaald en schoongemaakt, vervolgens motor gestart netjes warm laten draaien toen de motor weer uitgezet stekker uit de EACV klep gehaald en toen de motor weer gestart toen liep de motor 2000 toeren per minuut op gas, toen de motor uitgezet overgeschakeld op benzine en weer gestart en toen liep de motor 1800/1900 toeren per minuut. Heb toen geprobeerd de motor geprobeerd minder toeren te laten draaien doormiddel van de stationair schroef in te draaien maar ik kan de stationair schroef niet verder indraaien, toen de motor weer uitgezet EACV klep weer aangesloten motor weer aangezet en toen liep de motor weer netjes 900 toeren stationair. zowel gas als benzine.
Maar normaal gesproken hoor je toch wanneer de EACV klep is ontkoppeld het stationair toerental te kunnen regelen via de stationair schroef tot +- 450 toeren??? bij mij blijft dit dus 2000 toeren kan dit niet lager krijgen wanneer ik de stationair schroef verstel. of is dit dus normaal wanneer je een Gas installatie hebt?
Ik las zelf dat de EACV klep nog wel eens de oorzaak kan zijn wanneer je problemen hebt net een schommelend toeren tal. Ik heb soms het probleem dat de auto soms uitvalt bij het terugschakelen of wachten voor een stoplicht maar soms kun je ook 200 km rijden zonder ook maar een enkel probleem. De auto valt ook soms uit wanneer je op de snelweg rijdt zowel op benzine als gas.
Auto heeft op het moment een zeer hoge Co2 waarde ong 4 keer zoveel als normaal wanneer er gas geven wordt.
motormanengemant lampje brandt deze gereset toen ik de EACV klep had geplaatst stationair draaien is geen probleem maar wanneer je dan gaat rijden gaat dit lampje weer branden
tijdens de laatste keer keuring is mij verteld dat één cilinder geen compressie meer heeft, en daardoor zo slecht loopt maar kan een motor dan soms wel super rijden maar soms ook super kut lopen vind ik zelf nogal gek motor is 40000 km geleden in deze auto gekomen en is toen volledig uit elkaar geweest voor checkup en onderhoud
misschien dat hier nog mensen zijn met Ideeën wat hier de oorzaak van kan zijn???
Type auto: Honda Aerodeck 1,4
Type motor: D14Z4
Km carrosserie: 330xxx
Km motor: 110xxx
edit: ik zag net in de How to staionair afstellen dat de gasklep zelf ook te ver open kan staan, hoe stel je dit bij? doe je dit toevallig door dat kleine m3/4 schroefje waar de gasklep op rust bij te stellen? de staalkabeld die naar de gasklep loopt staat niet strak gespannen.
en binnen kort ook eens kijken of ik ook de foutcode's kan uitlezen op de manier die beschreven staat in de how to foutcodes uitlezen.