How-to EACV klep schoonmaken

Doe het zelf instructies en uitleg

Re: How-to EACV klep schoonmaken

Berichtdoor chris1144 » 21 Sep 2014, 18:32

Vandaag ook Mijn EACV klep eraf gehaald en schoongemaakt, vervolgens motor gestart netjes warm laten draaien toen de motor weer uitgezet stekker uit de EACV klep gehaald en toen de motor weer gestart toen liep de motor 2000 toeren per minuut op gas, toen de motor uitgezet overgeschakeld op benzine en weer gestart en toen liep de motor 1800/1900 toeren per minuut. Heb toen geprobeerd de motor geprobeerd minder toeren te laten draaien doormiddel van de stationair schroef in te draaien maar ik kan de stationair schroef niet verder indraaien, toen de motor weer uitgezet EACV klep weer aangesloten motor weer aangezet en toen liep de motor weer netjes 900 toeren stationair. zowel gas als benzine.

Maar normaal gesproken hoor je toch wanneer de EACV klep is ontkoppeld het stationair toerental te kunnen regelen via de stationair schroef tot +- 450 toeren??? bij mij blijft dit dus 2000 toeren kan dit niet lager krijgen wanneer ik de stationair schroef verstel. of is dit dus normaal wanneer je een Gas installatie hebt?

Ik las zelf dat de EACV klep nog wel eens de oorzaak kan zijn wanneer je problemen hebt net een schommelend toeren tal. Ik heb soms het probleem dat de auto soms uitvalt bij het terugschakelen of wachten voor een stoplicht maar soms kun je ook 200 km rijden zonder ook maar een enkel probleem. De auto valt ook soms uit wanneer je op de snelweg rijdt zowel op benzine als gas.

Auto heeft op het moment een zeer hoge Co2 waarde ong 4 keer zoveel als normaal wanneer er gas geven wordt.

motormanengemant lampje brandt deze gereset toen ik de EACV klep had geplaatst stationair draaien is geen probleem maar wanneer je dan gaat rijden gaat dit lampje weer branden :(

tijdens de laatste keer keuring is mij verteld dat één cilinder geen compressie meer heeft, en daardoor zo slecht loopt maar kan een motor dan soms wel super rijden maar soms ook super kut lopen vind ik zelf nogal gek motor is 40000 km geleden in deze auto gekomen en is toen volledig uit elkaar geweest voor checkup en onderhoud

misschien dat hier nog mensen zijn met Ideeën wat hier de oorzaak van kan zijn???

Type auto: Honda Aerodeck 1,4
Type motor: D14Z4
Km carrosserie: 330xxx
Km motor: 110xxx

edit: ik zag net in de How to staionair afstellen dat de gasklep zelf ook te ver open kan staan, hoe stel je dit bij? doe je dit toevallig door dat kleine m3/4 schroefje waar de gasklep op rust bij te stellen? de staalkabeld die naar de gasklep loopt staat niet strak gespannen.

en binnen kort ook eens kijken of ik ook de foutcode's kan uitlezen op de manier die beschreven staat in de how to foutcodes uitlezen.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 590
Geregistreerd:
21 Sep 2014, 17:51
Woonplaats:
Almelo

Re: How-to EACV klep schoonmaken

Berichtdoor Suurbier91 » 19 Apr 2016, 14:00

Jongens, even een waarschuwing. Wat voor sommigen kan werken werkt voor anderen totaal niet. Dit is een duidelijke how-to, niks over te zeggen, en het werkt voor veel mensen prima, maar ik ben één van die mensen waar het niet helemaal heeft gewerkt. Sinds ik mijn EACV heb schoon gemaakt is mijn auto heel onregelmatig aan het lopen stationair en dit is zeer irritant. Ik heb de how-to "stationair afstellen" tot 2x toe gevolgd maar dit mag geen baat hebben. Mijn fout was om iets proberen te fixen zonder dat het nodig was. Voorheen zat mijn auto namelijk perfect op 900rpm stationair op een warm blok en er was geen schommelinkje in de toerenteller te zien. Moraal van het verhaal: doe dit NIET als je GEEN stationair problemen ervaart! Ik mag namelijk een nieuwe EACV klep gaan regelen ;)
1996 Honda Civic EK3 1.5 VTEC-E

- Blox Velocity Stack 3" luchtfilter
- NGK bougiekabels + bougies
- S20 D16z6 ESI versnellingsbak
- SRS 4-2-1 RVS één-delig spruitstuk
- SRS P-type Katvervanger
- SRS R60 Catback

Gebruikers-avatar
Suurbier91
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 419
Geregistreerd:
22 Sep 2014, 01:54
Woonplaats:
Zwolle

Re: How-to EACV klep schoonmaken

Berichtdoor Kevinio » 19 Apr 2016, 14:09

Waar heb je hem mee schoongemaakt? Waarschijnlijk plakt de EACV nu namelijk.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: How-to EACV klep schoonmaken

Berichtdoor Suurbier91 » 19 Apr 2016, 14:15

Gewoon met wasbenzine, misschien iets te ruim mee geweest. Maar mijn fout is dus geweest om mijn EACV klep schoon te maken terwijl hij het gewoon prima deed, onder het mom van "ach, misschien kan het nog iets beter en schoonmaken kan geen kwaad". Ik heb mijn lesje wel geleerd! ;)
1996 Honda Civic EK3 1.5 VTEC-E

- Blox Velocity Stack 3" luchtfilter
- NGK bougiekabels + bougies
- S20 D16z6 ESI versnellingsbak
- SRS 4-2-1 RVS één-delig spruitstuk
- SRS P-type Katvervanger
- SRS R60 Catback

Gebruikers-avatar
Suurbier91
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 419
Geregistreerd:
22 Sep 2014, 01:54
Woonplaats:
Zwolle

Re: How-to EACV klep schoonmaken

Berichtdoor Flip » 20 Apr 2016, 14:30

Staat mijn ziens fout in de how-to wasbenzine mag hiervoor nooit gebruikt worden. Beter is ontvettervloeistof te halen, remmenreiniger kan ook maar ook liever niet, maakt delen poreus.
Afbeelding
http://www.ph-motorsports.nl Trackday EG4

In progress: s80, 4.9 straight cut fd, 1.5 way plate lsd, .... weet je een boek schrijven is sneller dan deze speclist opdreunen.

Gebruikers-avatar
Flip
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2877
Geregistreerd:
25 Jul 2005, 07:55
Woonplaats:
Regio Eindhoven

Vorige

Terug naar How to



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten
cron