d16z6 ej9 pre-face swap

Bespreek je elektrische problemen hier

d16z6 ej9 pre-face swap

Berichtdoor ThomBraam » 27 Mei 2017, 17:00

Hallo,

ik ben niet de eerste en zal ook niet de laatste zijn die dit aan het doen is maar ik zie door de bomen het bos niet meer, (ik heb de zoekfunctie gebruik!)

ik ga dus een obd1 d16z6 swappen in mijn net niet obd2a ej9 d14a4.
nu gaat alles met betrekking tot boutje moertje mij nog wel lukken (gaan we maar vanuit in elk geval) en anders heb ik mensen die me daar wel mee kunnen helpen eventueel.

maar dat waar ik me meer "zorgen"om maak is het hele kabelboom ompinnen conversie harnas gebeuren. want ik lees zoveel verschillende verhalen. de 1 zegt oem d14 kabelboom, ontsteking ompinnen en andere injector stekkers plus een 10 draden oid bij trekken voor vtec injecoren en lambda.
de ander zegt ek3 boom paar draden trekken conversie harnas en dan hoor/lees je daar nog heel wat variaties op. :lol:

ik denk dat de versie van de obd2 d14 boom laten zitten of die gebruiken samen met dus de oem d14 dynamo vanwege andere stekkers. maar de ontsteking van een z6 en die dus ompinnen en de injectoren stekkers solderen/ompinnen en dan of een Goed! (geen ebay ali oid) conversie harnass of obd1 stekkers solderen/ompinnen.

nu is dus de vraag wat is het makkelijkst en doeltreffend en ik kan niet echt pinouts vinden van de ontsteking en om nou een complete obd1 boom te kopen voor die paar stekkers, maar wat moet dat moet hoor :lol:

wie helpt mij hier even bij?

Gebruikers-avatar
ThomBraam
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 127
Geregistreerd:
24 Jan 2015, 09:55
Woonplaats:
Leeuwarden

Re: d16z6 ej9 pre-face swap

Berichtdoor Mark » 27 Mei 2017, 19:03

Klinkt heel dom. Maar vaak is het net wat mensen makkelijk en toevallig in hun handen kunnen krijgen en borduren daarop voort.
En zijn namelijk ook zoals je aangeeft meerdere opties.
Uhhhm ja wat zou ik hier kunnen zetten? of zal ik br33z3r taal neer zetten?

Mark
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5584
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:37
Woonplaats:
den bosch

Re: d16z6 ej9 pre-face swap

Berichtdoor ThomBraam » 27 Mei 2017, 19:17

klopt haha, en daardoor zie ik de (voor mij) juiste manier even niet. dus vandaar de vraag wat is wijsheid.
is een obd2a rewyre harnas echt goed om van mijn ej9 d14a4 kabelboom naar de ecu te gaan plus een paar extra kabels bijgetrokken natuurlijk voor vtec lambda ontsteking en injectoren.

Gebruikers-avatar
ThomBraam
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 127
Geregistreerd:
24 Jan 2015, 09:55
Woonplaats:
Leeuwarden

Re: d16z6 ej9 pre-face swap

Berichtdoor Mark » 28 Mei 2017, 18:10

Ik vind een obd1 boompje kopen makkelijker.
Is die moeilijk te vinden, kunnen andere opties makkelijker zijn. Het is allemaal hobby bob hoe je het ook went of keert.
Uhhhm ja wat zou ik hier kunnen zetten? of zal ik br33z3r taal neer zetten?

Mark
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5584
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:37
Woonplaats:
den bosch

Re: d16z6 ej9 pre-face swap

Berichtdoor Kevinio » 29 Mei 2017, 08:31

Inderdaad gewoon een OBD1 boom aanschaffen. Ik ben nooit zo fan van dat gebeun in een kabelboom.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: d16z6 ej9 pre-face swap

Berichtdoor little rocket » 29 Mei 2017, 11:00

Naar mij weten bestaat er geen obd1 kabelboom voor een Civic van 96-00
De 96-98 1.4 modellen hebben een soort van obd1 daarvan mist 1 stekker
De 1.5 en 1.6 hebben obd2a en de 99-00 civic's alle modellen hebben obd2b
Zelf zou ik een vtec-e kabelboom nemen en dan een conversie harnes er tussen doen.
Of de resterende stekkers bij je oorspronkelijke kabelboom toevoegen
The Real Deal, Advantages of Genuine, Don't take the fake

Gebruikers-avatar
little rocket
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1594
Geregistreerd:
25 Apr 2006, 19:11
Woonplaats:
hoofddorp

Re: d16z6 ej9 pre-face swap

Berichtdoor ThomBraam » 30 Mei 2017, 19:35

maar passen de motorboom stekkers op mijn interieurboom stekker?
want volgens mij mis ik dan 1 stekker op mijn interieurboom toch?

de optie ek3 kabelboom is wel een goede oplossing volgens mij want er zijn wel verloop harnassen van obd2a ontsteking naar obd1 ontsteking. en met de injectoren zou ik eventueel losse stekkers kunnen doen. is een ek3 nou wel multipoint of ook sfi als een d14a4? want anders moet ik daarvoor ook nog extra draden bij trekken?

obd1 bomen zijn trouwens wel makkelijk te vinden de 1 vraag 50 euro de ander 100.. worden genoeg delsollen gesloopt namelijk

Gebruikers-avatar
ThomBraam
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 127
Geregistreerd:
24 Jan 2015, 09:55
Woonplaats:
Leeuwarden

Re: d16z6 ej9 pre-face swap

Berichtdoor little rocket » 30 Mei 2017, 22:46

Pm mij anders even want dat praat wat makkelijker want wat jij wilt kan niet in een 96-00 chassis
88-95 modellen hebben een motor boom en interieur boom
96-00 hebben een soort gecombineerde interieur en motor boom
The Real Deal, Advantages of Genuine, Don't take the fake

Gebruikers-avatar
little rocket
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1594
Geregistreerd:
25 Apr 2006, 19:11
Woonplaats:
hoofddorp


Terug naar Elektrisch / Motormanagement



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten
cron