Elektrische ramen & spiegels EJ2

Bespreek je elektrische problemen hier

Elektrische ramen & spiegels EJ2

Berichtdoor BrechtCivic » 21 Sep 2016, 13:03

Hallo allemaal,

Enkele weken geleden heb ik er een EJ2 bijgekocht. Bij aankoop van de auto heb ik een doos erbij gekregen waar alles (bekabeling en schakelaars) in zou zitten om elektrische ramen en spiegels in te bouwen.
Nu ben ik er niet echt zeker van of ik alles heb ? En waar welke connector moet ?

Indien er iemand mij kan helpen hoor ik dat graag !!
Alvast bedankt.


Ik heb de kabelboom zojuist eens uiteen gelegd om te kijken wat, waar zou kunnen/moet komen.

Eerste deel :
- links : groene connectors naar zekeringkast, grijze naar tellerbak ?
- midden : dat grijze plastic ding komt over de middentunnel ?
- rechts : doorgang door schutbord, richting rechter koplamp ?
Afbeelding

Tweede deel :
- links en recht : kabelbomen voor de deuren. Hier denk ik alle connectors te weten.
- midden-boven : kabel richting bediening van de spiegels, maar enkel blauwe connectors naar ergens ?
- links : zwarte plastic goten , naar achterverlichting denk ik ?
Afbeelding

Derde deel :
- midden : connector naar achterlichten
- onder : doorvoorrubber en dan 2 bruine connectors met een afdekking ?
Afbeelding

Vierde en laatste deel :) :
- Deze weet ik niet waar deze ergens in de auto komt ? Er zitten 2 relais in deze kabelboom.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikers-avatar
BrechtCivic
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 178
Geregistreerd:
03 Jan 2015, 20:41

Re: Elektrische ramen & spiegels EJ2

Berichtdoor Leonsel » 17 Nov 2016, 15:23

Een hoop kabels :eek:

Ik zou zelf gewoon de "zooi" in de deuren steken, de stekkers die in de deur klikken en dus naar binnen toe gaan van de interieurboom knippen en gewoon zelf een stekker in de zekeringkast steken met een bruine connector die ook aan je interieurboom zwerft. Je hebt alleen wat stroom nodig en een zekering.

BrechtCivic schreef:Eerste deel :
- links : groene connectors naar zekeringkast, grijze naar tellerbak ? Grijze zijn waarschijnlijk bij stuurkolom voor verlichting iets. Maar het voordeel van alle honda stekkers is dat ze vaak maar op een plek kunnen, als je wel even kijkt wat waar moet natuurlijk en niet van rechts ergens links in je zekeringkast probeert te steken.
- midden : dat grijze plastic ding komt over de middentunnel ? Dat plastic ding moet inderdaad over de tunnel heen
- rechts : doorgang door schutbord, richting rechter koplamp ? Naar koplamp zou kunnen maar je linkerkant moet ook ergens zijn dan ? En de drie stekkers rechts is ECU en de andere voor je knipperlicht in je scherm en kachel heeft ook nog wat aansluiting, achter handschoenkastje.
Afbeelding

Tweede deel :
- links en recht : kabelbomen voor de deuren. Hier denk ik alle connectors te weten.
- midden-boven : kabel richting bediening van de spiegels, maar enkel blauwe connectors naar ergens ? Geen idee waar de blauwe voor kunnen zijn.
- links : zwarte plastic goten , naar achterverlichting denk ik ? Achterverlichting, kleine witte connectors op pinnen bij de gordels onderaan voor je deur open lampje en benzinepomp waarschijnlijk ook nog hier bij
Afbeelding

Derde deel :
- midden : connector naar achterlichten
- onder : doorvoorrubber en dan 2 bruine connectors met een afdekking ? Die met afdekking zijn benzinepomp, zitten onder de achterbank, als ik het zo kan inschatten.
Afbeelding

Vierde en laatste deel :) :
- Deze weet ik niet waar deze ergens in de auto komt ? Er zitten 2 relais in deze kabelboom.
Afbeelding
Afbeelding


Deze kun je links onder je dashbord naast de zekeringkast tegen zijpaneel kwijt normaal, zal er misschien al een zitten, zit wel voorbereiding voor (lees schroefdraad ergens in of klemmetje om in te klikken)

Nu is het wel zo, als je alles gewoon los haalt kom je veel tegen wat een stuk duidelijker zal zijn. Trek hier wel een ruime dag voor uit of een weekend, het is best wel een gepruts

Leonsel
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 969
Geregistreerd:
21 Jul 2007, 18:44
Woonplaats:
Koewacht

Re: Elektrische ramen & spiegels EJ2

Berichtdoor FreakoRico » 21 Jan 2017, 00:25

De blauwe brede stekker van het tweede deel gaat bovenop je zekeringkast (vastschuiven/klikken) en daar gaat een stekker in die van je dash boom af komt. Alle stekkers naar je dash is een aparte boom die bij de zekeringkast, en bij de kachel in het midden vast gaan. Geen zorgen hierover dus, dit valt allemaal automatisch op zijn plek.
De laatste kabel is optioneel: de relays zijn voor je OEM elektrische dakraam. De andere 2 dikkere draden (rood wit en die andere) zijn voor je binnenverlichting. Hopelijk kun je er wat mee ;)
OEM+ Restauration: Honda Civic Eg6 VTi
Track bitch/daily: Honda Civic Eg5 Rhd
weebmeister schreef:.. ding heeft meer nieuwe OEM spullen dan de lokale honda dealer :P

Wayne Carini schreef:Its all about the Chase!

Afbeelding

Gebruikers-avatar
FreakoRico
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4000
Geregistreerd:
31 Mrt 2011, 12:09
Woonplaats:
5-2-8 Ogikubo, Suginami-ku, Tokyo, Japan


Terug naar Elektrisch / Motormanagement



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten
cron