Experts gezocht voor Civic fk2 probleem

Bespreek je elektrische problemen hier

Re: Experts gezocht voor Civic fk2 probleem

Berichtdoor DaWaN » 27 Mrt 2016, 23:04

johannez schreef:Gaspedaal is electrisch. Zou kunnen inderdaad maar hij doet het ook op de cruisecontrol en volgens mij loopt de cruise control niet via het gaspedaal....


In principe is cruise control bij een auto met een elektrisch gaspedaal niets meer dan een stukje software in de ECU. De ECU kan immers het gaspedaal volledig bedienen.
Of dat bij een FK2 ook op die manier is uitgevoerd weet ik niet, maar als dat wel zo is dan is het goed mogelijk dat het probleem ook optreedt met cruise control.

Zo'n elektrisch gaspedaal bestaat meestal uit een elektromotor en een potmeter. De elektromotor is meestal gewoon een gelijkstroommotor, de ECU heeft dus de potmeter nodig om te weten hoe ver de gasklep openstaat. Als de potmeter niet helemaal lekker meer is dan werkt deze regeling niet meer goed en zou het mij niets verbazen als de gasklep wat heen en weer staat te bewegen en dus het schokken veroorzaakt.
This is me
Civic EJ9 zwart met D16Y7 mini-me!

Gebruikers-avatar
DaWaN
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 267
Geregistreerd:
11 Sep 2009, 19:19
Woonplaats:
Benschop

Re: Experts gezocht voor Civic fk2 probleem

Berichtdoor johannez » 21 Jun 2016, 21:46

Nou, weer een paar maanden verder en heel wat bezoekjes aan de Honda garage in Amsterdam is het probleem er nog steeds en Honda heeft het opgegeven....
Al het groot onderhoud is zo'n beetje gedaan en ik ben nu op zoek naar een garage/specialist in de buurt van Amsterdam die er naar wil gaan kijken.

Wat er is gedaan:
Gasklep huis schoongemaakt
ECV klep uitgewisseld
nieuwe bougies
kleppen gesteld
nieuw luchtfilter
nieuw brandstoffilter
luchtmassameter uitgewisseld (die bij het luchtfilter in de buurt)

ECU geeft geen foutmeldingen.

Symptomen:
Tussen 2000 en 3000 toeren heel onnauwkeurig op het gas. Aan/Uit gevoel bij subtiele gaspedaal bewegingen. Soms kort inhouden bij gas geven bij optrekken in bocht.

Ik denk nog:
Vieze injectoren
of
Vieze of versleten gaspedaal sensor
of
vieze of versleten gasklep bediening

Wie of waar in de buurt van Amsterdam raden jullie aan?

Hartelijk dank weer!
Johannes

Gebruikers-avatar
johannez
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 812
Geregistreerd:
08 Aug 2005, 21:34
Woonplaats:
Amstelveen

Re: Experts gezocht voor Civic fk2 probleem

Berichtdoor Kevinio » 22 Jun 2016, 07:31

Is de EGR al een keer schoon gemaakt?
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Experts gezocht voor Civic fk2 probleem

Berichtdoor Bor » 22 Jun 2016, 07:53

Ik wil je niet ontmoedigen, maar in de afgelopen weken heb ik tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe daily in een aantal 1.8 sports, type-s en executives gereden. 2 hadden vergelijkbare symptomen...

Gebruikers-avatar
Bor
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6758
Geregistreerd:
30 Dec 2009, 17:06
Woonplaats:
Brabant

Re: Experts gezocht voor Civic fk2 probleem

Berichtdoor johannez » 22 Jun 2016, 21:58

Kevinio schreef:Is de EGR al een keer schoon gemaakt?


Schoongemaakt weet ik niet. Hij is uitgewisseld met een occasion van Honda Amsterdam. Deze zit er overigens nog steeds op.

Gebruikers-avatar
johannez
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 812
Geregistreerd:
08 Aug 2005, 21:34
Woonplaats:
Amstelveen

Re: Experts gezocht voor Civic fk2 probleem

Berichtdoor johannez » 22 Jun 2016, 22:01

Ik merk ook dat het heeft te maken met de "gas-los" response. Zodra ik ook maar een beetje minder gas geef dan dat ik aan het geven ben dan "hakt" ie echt terug in acceleratie.

Dus in cijfers uitgelicht:

0=geen gas. 10=volgas
Stel ik geef gassterkte 8 en ik ga naar gassterkte 5 (dus minder hard gas geven) dan "hakt" ie terug waardoor ik het oncomfortabele onrustige rijden krijg. Lijkt dus wel of er ergens een pijpje oid verstopt of vernauwd is.

Helpt dit verhaal naar nieuwe ideeën?

Gebruikers-avatar
johannez
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 812
Geregistreerd:
08 Aug 2005, 21:34
Woonplaats:
Amstelveen

Re: Experts gezocht voor Civic fk2 probleem

Berichtdoor Suurbier91 » 24 Jun 2016, 09:25

PCV klep al gecheckt? Bij mij was deze defect, auto liep als een rund, en zodra ik deze vervangen had liep hij enorm veel beter! Ik had het toen getest door het slangetje die naar de PCV klep liep af te knijpen op een stationair draaiende motor en dan kijken hoe hij gaat lopen. Anders misschien iets in je ontsteking?
1996 Honda Civic EK3 1.5 VTEC-E

- Blox Velocity Stack 3" luchtfilter
- NGK bougiekabels + bougies
- S20 D16z6 ESI versnellingsbak
- SRS 4-2-1 RVS één-delig spruitstuk
- SRS P-type Katvervanger
- SRS R60 Catback

Gebruikers-avatar
Suurbier91
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 419
Geregistreerd:
22 Sep 2014, 01:54
Woonplaats:
Zwolle

Re: Experts gezocht voor Civic fk2 probleem

Berichtdoor Suurbier91 » 24 Jun 2016, 09:26

Nog een tip: pak eens een platte schroevendraaier, zet die op één van je injectoren, hou je oor tegen het handvat en controleer of hij regelmatig tikt?
1996 Honda Civic EK3 1.5 VTEC-E

- Blox Velocity Stack 3" luchtfilter
- NGK bougiekabels + bougies
- S20 D16z6 ESI versnellingsbak
- SRS 4-2-1 RVS één-delig spruitstuk
- SRS P-type Katvervanger
- SRS R60 Catback

Gebruikers-avatar
Suurbier91
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 419
Geregistreerd:
22 Sep 2014, 01:54
Woonplaats:
Zwolle

Re: Experts gezocht voor Civic fk2 probleem

Berichtdoor johannez » 25 Jun 2016, 12:49

Waar zit je PVC klep precies?

Gebruikers-avatar
johannez
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 812
Geregistreerd:
08 Aug 2005, 21:34
Woonplaats:
Amstelveen

Re: Experts gezocht voor Civic fk2 probleem

Berichtdoor johannez » 25 Jun 2016, 13:06

Gevonden. Dat lijkt me iets wat niet heel moeilijk te checken is...

Gebruikers-avatar
johannez
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 812
Geregistreerd:
08 Aug 2005, 21:34
Woonplaats:
Amstelveen

Re: Experts gezocht voor Civic fk2 probleem

Berichtdoor Suurbier91 » 25 Jun 2016, 21:00

Nee klopt! Geen idee hoe het precies zit met FK2 maar als het goed is loopt er een slangetje van je inlaatspruitstuk naar je pcv klep. Als je die afknijpt met een tangetje terwijl de auto stationair loopt en hij begint gelijk rustiger en stabieler te lopen zodra je dat slangetje in knijpt heb je grote kans dat je pcv klep niet meer open of dicht gaat waardoor je lucht/benzinemengsel niet lekker meer geregeld kan worden. Maar nogmaals, dat was bij mijn D15z6 zo, ik heb geen flauw idee of het bij de FK2 ook zo gaat. Die is wel een stukje nieuwer natuurlijk ;) En injectoren zijn dus heel makkelijk te testen met een schroevendraaier!
1996 Honda Civic EK3 1.5 VTEC-E

- Blox Velocity Stack 3" luchtfilter
- NGK bougiekabels + bougies
- S20 D16z6 ESI versnellingsbak
- SRS 4-2-1 RVS één-delig spruitstuk
- SRS P-type Katvervanger
- SRS R60 Catback

Gebruikers-avatar
Suurbier91
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 419
Geregistreerd:
22 Sep 2014, 01:54
Woonplaats:
Zwolle

Vorige

Terug naar Elektrisch / Motormanagement



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten
cron