Stroom probleem, lichten en dashboard licht knippert etc

Bespreek je elektrische problemen hier

Stroom probleem, lichten en dashboard licht knippert etc

Berichtdoor IrisS » 10 Feb 2016, 11:59

Hallo, ik ben al sinds de koop van mijn auto op zoek naar het probleem wat het knipperen van mijn lichten zowel dashboard als voorlampen veroorzaakt. Ik heb met meerdere mensen er naar gekeken en we kunnen het zo 123 niet vinden. Misschien heeft 1 van jullie een idee?

Het gaat om een Honda Civic EK3 hatch, VTEC-E 1.5L LS.

Wat er gebeurd?
- De lichten van het dashboard en van de koplampen "knipperen" onregelmatig van fel (normale hoeveelheid licht) naar wat doffer licht. Alsof hij af en toe wat minder stroom pakt. Dit gebeurd onder het rijden maar ook als ik stil sta. Dit is onregelmatig, de ene keer meer dan de andere keer. Het is niet letterlijk knipperen maar meer kort wat doffer/feller worden van de lichten. Vaak een aantal x achter elkaar, dan weer even niet en dan weer aantal keer wel.
- Hier naast ( ik weet niet of het er mee te maken kan hebben of weer wat anders kan zijn....) Als ik mijn FM radio aan heb doet hij het prima, zodra ik mijn mobiel wil opladen via de aansteker lader gaat de radio enorm storen ( radio onbeluisterbaar, CD kan je dan gewoon nog wel luisteren), dit "ruizen" van de FM radio gebeurd ook als ik mijn ruitenwisselsproeiers gebruik.

De auto is verders nog standaard, alleen de boxen zijn door de oude eigenaar vervangen (voor) en er zit een JVC radio in.

We hebben geprobeerd de auto goed te aarden ivm mogelijk massa probleem, daar naast hebben we geprobeerd de radio te demonteren en dan te kijken of de lichten nog gaan "knipperen", dit is ook het geval.

We weten even niet waar we verder eerst het best naar kunnen kijken, misschien zijn er mensen die ervaring hebben met dit probleem?

Ik wil binnenkort beginnen met wat ombouwen aan mijn auto maar ik wil eigenlijk eerst dit irritante probleem uit de weg hebben.. mensen denken constant dat ik aan het seinen ben :hmmm:

IrisS
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 5
Geregistreerd:
29 Okt 2015, 15:47

Re: Stroom probleem, lichten en dashboard licht knippert etc

Berichtdoor breakerh » 10 Feb 2016, 13:29

Heb je bepaalde punten al doorgemeten?
En dan niet de volt ofzo maar de ampere..

Heb hetzelfde probleem wat je zegt over de radio. Enkel merk ik het flikkeren van de dashboard verlichting enkel bij de radio zelf.
(en als de motor niet loopt dat bij een goed harde bas de radio eruit klapt :') )

Maar mogelijk toch nog een massa probleem?
Accu is aan het overlijden?
Civic ej9 D16A

breakerh
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 889
Geregistreerd:
29 Dec 2013, 17:34

Re: Stroom probleem, lichten en dashboard licht knippert etc

Berichtdoor Error » 10 Feb 2016, 15:36

dynamo mogelijk ook verdacht.. laadt de accu wel goed op?

Error
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5271
Geregistreerd:
21 Mrt 2008, 14:43
Woonplaats:
Regio Rotterdam


Terug naar Elektrisch / Motormanagement



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten
cron