sigarettenaansteker civic 2001 stuk

Bespreek je elektrische problemen hier

sigarettenaansteker civic 2001 stuk

Berichtdoor Bramvl » 28 Dec 2015, 16:43

Dag allemaal,

Eerst even wat context geven alvorens ik tot mijn vraag kom:
Gisteren wou ik mijn gps in de sigarettenaansteker pluggen, deze geraakt er niet in. Ik herinnerde dat er zo een fm transmitter uit elkaar is gevallen na het inpluggen, blijkbaar was een er een plastic ringetje achtergebleven. Dit heb ik er uitgehaald. Vervolgens heb ik de sigarettenaansteker nog eens proberen inpluggen, hij geraakte er in maar heel stroef (hij werd wel warm!). Ik probeerde met een schroevendraaier zo een clipje wat te verduwen waarop ik enkele vonken kreeg, ik was mijn contact vergeten uitzetten :/ Erna heb ik nog wat geprutst maar nu doet ie het helemaal niet meer, de sigarettenaansteker wordt niet meer warm, krijg ook geen stroom op mijn gps.
Nu ik een nieuwe wil bestellen twijfel ik of er eventueel iets elektronisch mis is (door die vonk ofzo, een zekering, ...) of dat de sigarettenaansteker gewoon volledig kapot is (Ik hoop op het laatste).Ik ken niks van elektronica, laats staan auto-elektronica, dus weet ook niet of die vonken al dan niet slecht waren. Het gaat hier om een civic van 2001.

Mijn uiteindelijke vraag:
Hoe kan ik erachter komen wat het probleem is? Sigarettenaansteker kapot of iets elektronisch.

Ik hoop dat iemand kan helpen, alvast bedankt!

Mvg, Bram.

Bramvl
HCN Newbie
HCN Newbie

Re: sigarettenaansteker civic 2001 stuk

Berichtdoor chris1144 » 28 Dec 2015, 18:38

Werkt de rest van je dashboard nog wel, zoals de radio en dergelijke? Althans ik heb toen ook kortsluiting gehad in mij sigaretten aansteker, en vervolgens werkt weinig meer van m'n dashboard. In mij geval was het toen gewoon een zekering vervangen welke onder het dashboard zit.

Eventueel iets meer info over wat voor een civic je hebt is makkelijk ;) Je hebt ook geen W=W om het in terug te zien.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon

Honda Civic Aerodeck, Vesuvius rood, D14Z4 > D14A4
Honda CRX 1 Gen, Rood, D16A1 ZC1

Gebruikers-avatar
chris1144
HCN Regular
HCN Regular

Berichtdoor Mark » 28 Dec 2015, 18:43

Zekeringen controleren inderdaad.
Uhhhm ja wat zou ik hier kunnen zetten? of zal ik br33z3r taal neer zetten?

Mark
HCN Groupie
HCN Groupie

Berichtdoor Bramvl » 29 Dec 2015, 16:25

Heb net snel even een poging gewaagd om de zekering na te kijken. Ik heb de klep van de fusebox onder het stuur eraf gehaald maar kan nogal moeilijk aan de zekering die ik nodig heb.. Er lopen enkele zwarte dikke kabels voor die ik maar moeilijk kan verschuiven. (de zekering die ik moet nakijken zit in de rechter bovenhoek). Ik onderneem 1 dezer dagen een twee poging (met meer licht enzo). Weet niet wanneer dat zal zijn want zit momenteel in de blok en examen periode..

Verder werkt alles op mijn dashboard hoor. En het is een 5 deurs, 1.6l, 5 versnellingen. zo eentje:

http://www.autoevolution.com/cars/honda ... s-2001-16i

Ik breng jullie op de hoogte hoe het verder (af)loopt. Alvast bedankt!

Bramvl
HCN Newbie
HCN Newbie

Terug naar Elektrisch / Motormanagement