Contactslot defect na poging tot diefstal

Bespreek je elektrische problemen hier

Contactslot defect na poging tot diefstal

Berichtdoor larsvanderplank » 14 Nov 2015, 16:40

Ik trof vanmiddag mijn Civic 1.4i (1998) met geforceerd deurslot en en gesloopt contactslot. Iemand een idee hoe dit het beste aan te pakken / te repareren? Of welke onderdelen heb ik nodig ter vervanging?

Het lampje bij de startonderbreker knippert niet meer, logisch aangezien het snoer doormidden getrokken is. Starten gaat al helemaal niet.

Ik heb mijn startonderbreker 'usb-stick' nog in wel bezit.
Bijlagen
2015-11-14 15.42.47.jpg
2015-11-14 15.42.47.jpg (88.66 KiB) 575 keer bekeken
2015-11-14 15.41.22.jpg
2015-11-14 15.41.22.jpg (95.45 KiB) 575 keer bekeken
2015-11-14 15.41.03.jpg
2015-11-14 15.41.03.jpg (77.19 KiB) 575 keer bekeken
2015-11-14 15.40.53.jpg
2015-11-14 15.40.53.jpg (91.98 KiB) 575 keer bekeken
2015-11-14 15.40.09.jpg
2015-11-14 15.40.09.jpg (83.92 KiB) 575 keer bekeken

larsvanderplank
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 2
Geregistreerd:
14 Nov 2015, 16:27

Re: Contactslot defect na poging tot diefstal

Berichtdoor Vladimir » 14 Nov 2015, 17:46

Tsjong, gelukkig heeft de startonderbreking dus goed geholpen.
Ik DENK dat de enige manier is om alles weer terug te brengen naar zoals het was een stotenset van een sloper af te halen.
Als je daar het kastje, ecu, sloten en contactslot van kan krijgen lijkt mij dat het allemaal weer top moet werken.
Natuurlijk is het wel een pain om alles goed te laten werken maar met meerdere sleutels werken is ook kut.
ONLINE

Gebruikers-avatar
Vladimir
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2626
Geregistreerd:
06 Feb 2011, 11:51
Woonplaats:
Friesland

Re: Contactslot defect na poging tot diefstal

Berichtdoor larsvanderplank » 08 Dec 2015, 19:51

Bedankt voor de reactie.

De cilinder was nog ok, heb inmiddels een nieuwe ignition switch erin gezet. De startonderbreker is er later ingebouwd, ik heb de draden precies aangesloten zoals het was. Helaas gebeurt er helemaal niets als ik de sleutel draai, ook geen lampjes. Accuspanning is wel in orde en lichten / alarmlichten werken.
Omdat ik dacht dat het wellicht aan de startonderbreker zou kunnen liggen heb ik die eruit gebouwd. Alle draden zoals het ooit oorspronkelijk was. Geen verbetering.

Nu lees ik veel over defecte main relays. Zou het daarmee te maken kunnen hebben? Of zou ik ook bij een defecte relay op zijn minst het laadstroomlampje e.d. moeten zien aangaan bij het draaien aan de sleutel?

Heb de main relay eruit gehaald, ziet er goed uit, heeft wel een beetje een 'kortsluiting geurtje', maar misschien is dat normaal voor een relay.

Elke zekering die ik kon vinden (zowel under-dash als under-hood) heb ik doorgemeten, allemaal in orde.

Ik sta op het punt hem naar de garage te slepen, maar misschien heeft iemand nog een idee?

larsvanderplank
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 2
Geregistreerd:
14 Nov 2015, 16:27


Terug naar Elektrisch / Motormanagement



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten