abs lampje 96 spec integra.

Bespreek je elektrische problemen hier

abs lampje 96 spec integra.

Berichtdoor blaze » 13 Okt 2015, 17:28

Vraag aan de type r rijders onder ons met name de integra rijders. Heb een integra db8 in onderhoud van een maatje van me en die heeft problemen met zijn abs. Wanneer je het contact aan zet en/of start hoort het abs lampje tegaan branden en na 2 sec ongeveer weer uit te gaan,dat doet hij dus niet. Ook wanneer je normaal remt tijdens daily gebruik voelt het af en toe tijdens remmen als of hij de abs bekrachtigd.

Het rempedaal is hard niet sponzig dus geen lucht in het systeem.

enige idee wat dit kan zijn en hoe ik dit kan oplossen.

Gebruikers-avatar
blaze
HCN Regular
HCN Regular

Re: abs lampje 96 spec integra.

Berichtdoor Zwetje » 14 Okt 2015, 07:11

Misschien te makkelijk gedacht, maar zit er wel een lampje in of is het lampje niet stuk (in de tellerbak). Ik weet niet hoe lang hij die auto al heeft maar dat zie je wel eens vaker dat mensen dat lampje er uit halen om de verkoop makkelijker te maken.

Buiten bovenstaande optie om heb ik geen idee. Ik hoef jou niet te vertellen hoe auto's werken :cheesygrin:
Nothing is what it seems.

Gebruikers-avatar
Zwetje
Moderator
Moderator

Berichtdoor Boes16A2 » 14 Okt 2015, 11:56

ABS sensors eens schoonmaken? ook maar een algemene tip. Heb geen ITR en weet zo uit mijn hoofd even niet wat t lampje in de EK doet :cheesygrin:

maar heb wel eens een kapotte sensor gehad bij de del sol en toen voelde het ook alsof de ABS af en toe inkwam bij normaal remmen.
Afbeelding
Kevinio doet t dus dan is t stoer ;) : in progress B18C, S2 pro 1 nokken, retainers en veren, M factory LSD, Edelbrock performer RPM, Neptune.
Rijdend en rokend B16A2 in origineel nederlandse EK4 met wiechers kooi, hardrace onderstel en nog wat andere mods

Gebruikers-avatar
Boes16A2
HCN Groupie
HCN Groupie

Berichtdoor D-Per4mance » 14 Okt 2015, 23:01

Boes16A2 schreef:ABS sensors eens schoonmaken? ook maar een algemene tip. Heb geen ITR en weet zo uit mijn hoofd even niet wat t lampje in de EK doet :cheesygrin:

maar heb wel eens een kapotte sensor gehad bij de del sol en toen voelde het ook alsof de ABS af en toe inkwam bij normaal remmen.

Bij elke auto met ABS moet het lampje branden bij de start en dan uitgaan. Daarnaast moet het branden bij problemen met het ABS systeem.
...

Gebruikers-avatar
D-Per4mance
HCN Groupie
HCN Groupie

Berichtdoor blaze » 17 Okt 2015, 23:02

probleem van het lampje dat aan moest gaan en daarna weer uit heb ik inmiddels opgelost,tellerbak los gemaakt en er zat idd geen lampje in voor de abs deze gemonteerd en het lampje gaat aan en na enkele secondes weer uit.Nu is alleen de vraag waarom heeft de vorige eigenaar dit gedaan want het probleem dat het rempedaal voelt als of de abs inschakelt wanneer je remment bijna stilstaat is er nog steeds alleen is het abs lampje tijdens rijden wel gewoon uit en is ook niet aan gegaan sinds ik het lampje terug heb gemonteerd.

Iig is het voor apk nu allemaal in orde,tijd om de rest van de abs maar eens na tekijken.

Gebruikers-avatar
blaze
HCN Regular
HCN Regular

Berichtdoor Boes16A2 » 19 Okt 2015, 14:32

Dan heb je waarschijnlijk een kapotte sensor. Lampje verwijderd omdat deze niet mag branden bij apk. Nu alleen even speuren welke kapot is en hopen dat je een 2e hands vindt want nieuw is t 300,- per sensor
Afbeelding
Kevinio doet t dus dan is t stoer ;) : in progress B18C, S2 pro 1 nokken, retainers en veren, M factory LSD, Edelbrock performer RPM, Neptune.
Rijdend en rokend B16A2 in origineel nederlandse EK4 met wiechers kooi, hardrace onderstel en nog wat andere mods

Gebruikers-avatar
Boes16A2
HCN Groupie
HCN Groupie

Berichtdoor blaze » 21 Okt 2015, 09:14

Bij een kapotte sensor zou het lampje van abs tijdens het rijden toch moeten gaan branden? dit doet het lampje namelijk niet.

Gebruikers-avatar
blaze
HCN Regular
HCN Regular

Berichtdoor Boes16A2 » 21 Okt 2015, 10:02

ook niet na langere tijd? bij mij was t soms wel soms niet nl.
Afbeelding

Gebruikers-avatar
Boes16A2
HCN Groupie
HCN Groupie

Terug naar Elektrisch / Motormanagement