neon op airco knop aansluiten????ej1

Bespreek je elektrische problemen hier

neon op airco knop aansluiten????ej1

Berichtdoor -civic010coupe- » 09 Okt 2015, 12:50

hallo,
ik heb een vraagje, er wordt binnenkort naar de electra van mijn ej1 gekeken. als er dan toch een elektricien naast me auto staat maar gelijk goed gebruik van maken . (ik heb 4 linker handen met electra en ik heb echt geen idee)

ik heb geen airco in de auto(zat er wel ooit denk ik) hoeft er ook niet in maar het knopje zit er wel nog voor, ik haat dingen die er zitten en niks doen dus ik wil graag op die knop neon licht aansluiten. (onder de auto weet je wel)

dan kan ik binnen teminste zien of hij aan staat of uit omdat er een led in zit (denk ik)

de vraag is of dit mogelijk is om wat anders aan te sluiten op de airco knop binnen?< hoofdvraag

(de rede dat de elektricien komt is om me folding mirrors aan te sluiten zou appeltje eitje moeten zijn maar met klein beetje ombouwen .maar ik zag op internet dat mensen deze aansuiten op het contact slot op slot is inklappen enz. nu eindigen de verhalen van de mensen altijd met dit ben ik van plan maar het eind resultaat staat er nooit bij. is dit mogelijk? en dan mijn extra ik heb een ex coupe daar zit een door lock aan de binnenkant die ik soms in een spontane bui even indruk maar dan moeten de spiegels wel blijven staan als hij rijd zeg maar. ik neem aan dat ze relais gebruiken hiervoor maar welke? kan ik is kijken of het het waard is voor mij.)<< bijvraagje

alvast bedankt
Rotterdam -010-

Gebruikers-avatar
-civic010coupe-
HCN Newbie
HCN Newbie

Re: neon op airco knop aansluiten????ej1

Berichtdoor Kevinio » 09 Okt 2015, 13:00

Het kan wel, maar ik zou voor de zekerheid de draad richting de ECU doorknippen.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew

Berichtdoor -civic010coupe- » 09 Okt 2015, 14:20

oef ik wist niet dat dat aan je ecu vast zat.
ik ga is opzoek naar een electrisch diagram van de wagen.
als ik die doorknip gaat zeker een storing opleveren?
ik ga het is proberen uit te zoeken zie ik wel of het wat wordt.

bedankt voor de reactie :like:
Rotterdam -010-

Gebruikers-avatar
-civic010coupe-
HCN Newbie
HCN Newbie

Berichtdoor Error » 09 Okt 2015, 14:55

Nee hoor geen storing.
Maar je gaat dan iig geen vage signalen naar de ecu sturen dmv die schakelaar, waardoor ecu juist storingen zou gaan geven.

Error
HCN Groupie
HCN Groupie

Berichtdoor Joeyzbg » 10 Okt 2015, 10:45

Ik heb het elektrische schema van de a/c nog nooit gezien, maar weet wel dat als hij niet op de ecu is aangesloten of als je de a/c optie in de tune uitschakelt dat dan het knopje niet meer werkt. De ecu is blijkbaar nodig om de boel aan te sturen.
Je kan er natuurlijk ook gewoon een relais tussen zetten, en de ecu loskoppelen.

Gebruikers-avatar
Joeyzbg
HCN Regular
HCN Regular

Berichtdoor -civic010coupe- » 10 Okt 2015, 17:52

ik heb een diagram gevonden, voor die interesse heeft: http://s639.photobucket.com/user/RonJ_H ... 0.jpg.html
komt van civic-eg.com
we gaan het mee maken

groeten
Rotterdam -010-

Gebruikers-avatar
-civic010coupe-
HCN Newbie
HCN Newbie

Terug naar Elektrisch / Motormanagement