Tunerview RD1

Bespreek je elektrische problemen hier

Tunerview RD1

Berichtdoor Smit » 01 Okt 2015, 20:44

Ik zit met een probleem en ik hoop dat iemand een oplossing voor mij heeft.

Ik heb een tunerview RD1, helaas krijg ik hier geen waardes op...
De ecu is aangesloten, de 4 pins data kabel is aangesloten op de ECU socket van de tunerview en de andere kant is aangesloten op de CN poort van de ECU.
De 12v is geschakeld met het contact (zoals aangegeven wat moet).
Mijn eigen ecu draait op eCtune en de auto start en draait.
De J12 weerstand in de ECU is doorgeknipt en raakt nergens.

De auto draait nog niet goed en omdat mijn RD1 mijn dashboard vervangt kan ik hem nog niet goed warm laten draaien. Daarom test ik de tunerview op contact stand 2 (stand voor starten dus). Fuel pomp primed dan zegmaar.

Dingen die ik geprobeerd heb:
- eCtune ecu, tunerview instellingen op eCtune met bij options "using demon" aan en uit gevinkt, en "Auto daisy" aan en uit.
- eCtune ecu, tunerview instellingen op Neptune met bij options "Auto daisy" aan en uit. "Using demon" kan hier niet uitgevinkt worden.
- Neptune ecu, tunerview instellingen op eCtune met bij options "using demon" aan en uit gevinkt, en "Auto daisy" aan en uit.
- Neptune ecu, tunerview instellingen op Neptune met bij options "Auto daisy" aan en uit. "Using demon" kan hier niet uitgevinkt worden.
- 4-pin Data kabel doorgepiept. Geen kabelbreuken oid.
- Standard config file van Tunerview zelf geprobeerd om te kijken of het hier iets te maken mee had.

Moet er voor tunerview iets in de ecu aangevinkt worden? En dat beide ecu's dit niet hebben waardoor er geen data verstuurd wordt?
Of is het normaal chip erin, J12 doorknippen, aansluiten en ready to go?

Zaterdag ga ik h22tch zijn RD1 er nog even aan hangen om te kijken of het misschien aan mijn tunerview ligt...

Iemand anders nog ideeen of een oplossing?

Alvast bedankt!

Gebruikers-avatar
Smit
HCN Groupie
HCN Groupie

Re: Tunerview RD1

Berichtdoor Error » 02 Okt 2015, 07:37

ik weet nog dat je dat kabeltje ook verkeerdom kunt plaatsen.. dat misschien gedaan? en uit mn hoofd heeft die ontwerper een eigen forum; hrtuning ofzo?? misschien dat je het daar (ook) kunt proberen?

Error
HCN Groupie
HCN Groupie

Berichtdoor Kevinio » 02 Okt 2015, 07:44

Error schreef:ik weet nog dat je dat kabeltje ook verkeerdom kunt plaatsen.. dat misschien gedaan? en uit mn hoofd heeft die ontwerper een eigen forum; hrtuning ofzo?? misschien dat je het daar (ook) kunt proberen?

http://www.hrtuning.com/forum/
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew

Berichtdoor Error » 02 Okt 2015, 07:50

goh wat een geheugen heb ik toch :roll:

Error
HCN Groupie
HCN Groupie

Berichtdoor Kevinio » 02 Okt 2015, 07:54

Ik heb geen ervaring met het aansluiten, kan er ook zo 123 niets over vinden. Maar inderdaad, stel je vraag even op dat forum. Die gast reageert echt megasnel.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew

Berichtdoor Error » 02 Okt 2015, 07:59

Heb wel eens zitten chatten met hem. Ik bleek toen last te hebben van een kapotte usb kabel.
Maar ik denk niet dat dat hier aan de hand is..

Error
HCN Groupie
HCN Groupie

Berichtdoor Smit » 02 Okt 2015, 08:04

Thanks voor jullie reactie. Al een tijd contact met hem zelf via de mail. Maar blijf maar dingen uitsluiten...

Kabel verkeerd om kan idd, maar heb het aangesloten zoals in z'n filmpjes en ook om te testen andersom. Helaas geen resultaat.

Error, Was het bij jou tunerview gewoon aansluiten en hij deed het direct?

Gebruikers-avatar
Smit
HCN Groupie
HCN Groupie

Berichtdoor Error » 02 Okt 2015, 08:17

Hij ging wel licht geven zeg maar :)
bij mij zat het probleem in slechte usb kabel dus ik kon m toen niet inrichten en dus ook niet instellen op de juiste tunersoftware.
Ik had de "1-din-formaat", Tunerview 2. Met een andere usbkabel werkte het wel en sindsdien geen problemen meer.

Als ik het goed lees geeft de jouwe wel licht maar krijg je geen waardes?

Error
HCN Groupie
HCN Groupie

Berichtdoor Smit » 02 Okt 2015, 08:39

Idd. Heb meerdere configuraties geprobeerd. Tunerview start ook compleet op als ik de auto op contact zet of start. Ik krijg er alleen op geen manier waardes op te zien.

Dus USB kabel om in te stellen doet het wel. Maar de data kabel geeft niks door lijkt het wel.

Kan je de 4-pins kabel checken of er wel iets wordt doorgegeven. Voltages meten oid?

Gebruikers-avatar
Smit
HCN Groupie
HCN Groupie

Berichtdoor Kevinio » 02 Okt 2015, 08:46

Die waarden zijn lastig te meten omdat signalen zijn en geen continue spanningen. Heb dat ooit eens met mijn wideband en narrowband lambda geprobeerd, maar het viel niet mee.

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew

Berichtdoor Error » 02 Okt 2015, 09:17

klinkt mij als een configuratieding.. ecu communiceert niet goed met TV en vice versa. Heb je alle mogelijke combinaties tunerprogramma's geprobeerd?

Error
HCN Groupie
HCN Groupie

Berichtdoor Smit » 02 Okt 2015, 11:41

Ja mij lijkt het ook een communicatie ding.

Ik ben bezig om een andere neptune chip te regelen. En zaterdag rd1 van Jeroen proberen. Verder ben ik out of options...

Gebruikers-avatar
Smit
HCN Groupie
HCN Groupie

Berichtdoor Error » 02 Okt 2015, 13:39

altijd goed om effe een werkende te proberen inderdaad.

Error
HCN Groupie
HCN Groupie

Terug naar Elektrisch / Motormanagement