Aantal problemen na motor swap

Bespreek je elektrische problemen hier

Re: Aantal problemen na motor swap

Berichtdoor Race Eend » 10 Apr 2016, 14:50

@mouluh Dit zijn verschillende problemen bij elkaar.

Toen ik de d16a9 kocht liep hij eerst op 2 cillinders.
Het heeft toen 4 weken geduurd dat hij goed liep.
Toen hij goed liep wou hij ook als de brandweer en zeiden velen dat blok is echt fris.
Er is mij gevraagd om het up to date te houden betreft de motor swap, en nu kwamen de lagers er aan.
Nu kan ik alsnog zeggen laat het blok nakijken wat de schade is, maar daar in tegen is de vraag er ook is het blok het waard.

Velen zullen zeggen hang er een b serie in, maar met een ed is dat verrot omdat je ee8 of ee9 onderdelen moet hebben.
Dit is dus toekomst muziek voor mij omdat het mijn dagelijkse auto is en dat telt ook voor het blok na te laten kijken.

Heb gisteren in ieder geval de z5 opgehaald en ga morgen alles over bouwen van de a9.
Ga tevens de motorkabelboom aanpassen zodat hij netjes is.
Ook ga ik er een aantal meters tussen zetten, zoals olie druk meter.
Mijn vermoeden is dat het is gebeurd door een brakke olie pomp, dat de druk te laag was.

Afbeelding

Race Eend
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 81
Geregistreerd:
14 Sep 2015, 22:10

Re: Aantal problemen na motor swap

Berichtdoor Race Eend » 17 Jul 2016, 23:25

Had een enige tijd niet meer gepost na het inbouwen van de d16z5.

Ook dit verliep niet helemaal vlekkeloos, maar niet zulke problemen als de d16a9.
Omdat er werd beweerd dat een a9 en een z5 het zelfde was ging het al mis door de bougies.
Had nieuwe bougies gehaalt maar dezelfde als voor de d16a9 waar hij niet goed op wou lopen.
Toen deze wederom vervangen waren was het starten lopen.

Bij de proefrit dacht ik dat mijn uitlaat spruitstuk gigantisch lek was, leek of er een scheur open ging.
Daarnaast merk ik dat er veel meer massa op de krukas zit, krukas poelie is al een stuk zwaarder van de z5.
Tevens mis ik heel veel koppel omdat hij hem heel anders oppakt, sommigen denken dat er een vtec aankomt.

Aankomende winter ga ik de d16a9 wel weer klaar maken. dit omdat ik hem 10x fijner vind ondanks de z5 minder kilometers heeft gedraaid.
Daarnaast is het olie verbruik bij de z5 gelijk aan de a9, ongeveer 1 liter op de 6000km.

De accu gaat nog in de kofferbak komen en het vatje van de stuurbekrachtiging gaat er nog af.
Het stuurhuis van de crx zit er nu onder, omdat de stuurbekrachtiging moet werken als het er op zit. (apk)

Afbeelding

Race Eend
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 81
Geregistreerd:
14 Sep 2015, 22:10

Re: Aantal problemen na motor swap

Berichtdoor Kevinio » 20 Jul 2016, 22:33

Een Z5 en een A9 zijn ook gelijk aan elkaar, maar historie en leeftijd kan er na 30 jaar weleens ingeslopen zijn.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Vorige

Terug naar Elektrisch / Motormanagement



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten
cron