Aantal problemen na motor swap

Bespreek je elektrische problemen hier

Re: Aantal problemen na motor swap

Berichtdoor Race Eend » 18 Jan 2016, 22:54

Mijn d16a9 loopt alweer goed.

Oorzaak eacv klep zoals ik al melde.
Het zeefje is namelijk weg en omdat het nieuw is voor mij had ik dit niet door.

Afbeelding

Race Eend
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 81
Geregistreerd:
14 Sep 2015, 22:10

Re: Aantal problemen na motor swap

Berichtdoor Race Eend » 30 Mrt 2016, 15:59

Hoi hoi,

Misschien kan iemand mij hier gelijk antwoord geven.
Zoals het eruit ziet heb ik voor het eerst problemen met mijn d16a9
Stationair onder de 1100 toeren gaat het olie lampje branden.
Had al eerder problemen met het olie lampje maar heb nu het gevoel dat mijn olie pomp brak is.
Olie is netjes op peil tot de max.



Bedankt

Race Eend
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 81
Geregistreerd:
14 Sep 2015, 22:10

Re: Aantal problemen na motor swap

Berichtdoor ijstheepak » 30 Mrt 2016, 19:40

Dikke kans dat je pomp het aan het begeven is!
Druk meten of laten doen bij een garage.

Ps, je filmje werkt niet staat op prive ;)
civic ej9 d14a3 b16a2 1997 > daily
Delsol vti-e b16a2 > parts car

Als alles opeens op je afkomt, dan rij je aan de verkeerde kant :D

Wie is wie >> http://www.hondacommunity.nl/forum/viewtopic.php?f=276&t=78449

Gebruikers-avatar
ijstheepak
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 432
Geregistreerd:
23 Mrt 2014, 20:13
Woonplaats:
hoogeveen

Re: Aantal problemen na motor swap

Berichtdoor Race Eend » 31 Mrt 2016, 15:49

Hoi,

Het filmpje staat op openbaar hoor, gisteren had ik hem niet in beeld hier en nu wel.

De zeef zit vol met ijzer vijzel, dus drijfstang lagers die aan het begeven zijn.
We hebben gisteren een compressie test gedaan en alle cilinders hebben bijna 12 bar, dus dat is super goed.
Kreeg de tip om ARP drijfstang lagers te bestellen bij EDG Techniek maar die hebben ze niet meer helaas, dit moesten de beste zijn.
Nu heb ik King Bearings Race drijfstang lagers besteld en morgen in huis als het goed is.

Wat ik ga doen is de carterpan er onder weg halen en hopen dat mijn krukas geen schade heeft.
Heeft die schade dan haal ik een ander onderblok op en zet ik daar de drijfstang lagers in.
Dit onderblok heeft al nieuwe zuigerveren.

Maar waarom garage als je het zelf kunt.
Hij kan gewoon een brug op en de aanhaal momenten staan in het handboek.
Belangrijkste is, is dat alle ijzer vijzel uit het blok is.

Race Eend
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 81
Geregistreerd:
14 Sep 2015, 22:10

Re: Aantal problemen na motor swap

Berichtdoor Al-X » 31 Mrt 2016, 22:43

En ook niet onverstandig om de juiste maat lagers te hebben.

Filmpje staat overigens voor mij nog op privé..

Gebruikers-avatar
Al-X
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5132
Geregistreerd:
02 Aug 2010, 21:28
Woonplaats:
Goes

Re: Aantal problemen na motor swap

Berichtdoor Kevinio » 01 Apr 2016, 07:19

Inderdaad, King Bearings is een standaard maat of overmaat, dus moet je je blok lijnhonen op maat. OEM lagers kan je wel op de juiste maat bestellen, dan is het wel peanuts inderdaad.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Aantal problemen na motor swap

Berichtdoor Race Eend » 01 Apr 2016, 13:13

Sorry filmpje stond nog op concept.

Betreft die lagers, ik had er over gebeld naar all4honda en hun zeiden dat het paste.
Nu word ik ff beroerd want had voor de King Bearings gekozen omdat ze beter zijn dan de OEM lagers.

Heb even gekeken op internet, ACL Rod Bearings hebben dezelfde maten.
Alleen dit verschilt Sizes: STD, 025, .25 en dat is waarschijnlijk de overmaat :huilt:

Race Eend
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 81
Geregistreerd:
14 Sep 2015, 22:10

Re: Aantal problemen na motor swap

Berichtdoor Kevinio » 01 Apr 2016, 14:48

Een lager is een lager, niets spannend aan. ACL en King hebben een hardere laag, maar OEM is ook bewezen tot makkelijk boven de 800pk. En ze houden het ook 4 a 5 ton uit zonder amper slijtage te vertonen. Ik had gekeken hoe de staat van de krukas was, enkel dat lagertje met de juiste kleur besteld bij de dealer, gemonteerd en weer doorgebolt. Stuk goedkoper en gewoon goed. :like:
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Aantal problemen na motor swap

Berichtdoor Race Eend » 01 Apr 2016, 16:03

Hier kan ik even iets mee, hij gaat morgen gewoon de brug op.
Wou al beginnen met de lager die overleden is en als blijkt dat ik een overmaat heb dan bestel ik ook maar oem bij de dealer.

Waar staat ergens die kleur waar je het over hebt, want er werd mij ook al gezegd kleurcode streepjes zoeken.

Bedankt voor jouw reactie

Race Eend
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 81
Geregistreerd:
14 Sep 2015, 22:10

Re: Aantal problemen na motor swap

Berichtdoor Race Eend » 02 Apr 2016, 18:31

Ben vandaag bezig geweest met het blok.

Als eerste de krukaslagers passen perfect, deze was van cilinder twee heel dun.
Ook heb ik geen motor schade maar die zit wel helemaal vol met ijzer vijzel.
Nu kwam ik tot ontdekking dat er een drijfstang lager, niet krukas, ook bijna door midden ligt.
Je ziet overduidelijk een barst zitten, en bij de anderen zie je heel duidelijk de koper kleur er al door komen.

Ben al heel blij dat ik geen motor schade heb ondanks er meer bij komt kijken.

Misschien weet iemand dat, olie pomp controleren.
Wat voor een ruimte zit er tussen de schoepjes, dit kan ik namelijk niet vinden.

Bedankt

Race Eend
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 81
Geregistreerd:
14 Sep 2015, 22:10

Re: Aantal problemen na motor swap

Berichtdoor EJ2_B16A2 » 02 Apr 2016, 19:10

Race Eend schreef:
Als eerste de krukaslagers passen perfect


Heb je dit nagemeten met plasicages?

Gebruikers-avatar
EJ2_B16A2
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2852
Geregistreerd:
07 Okt 2008, 22:43
Woonplaats:
046

Re: Aantal problemen na motor swap

Berichtdoor Race Eend » 03 Apr 2016, 10:02

@ EJ2_B16A2 Er is iemand bij geweest deed een aantal dingen en die zei mij het.
ook precies op moment vast en nada speling, haal je hem iets van moment af dan is er al speling.

Wij hebben ook gezocht naar de kleurcode maar kunnen die nergens vinden.
Wou juist voor zekerheid gaan en omdat de hoofdlagers slijtage vertonen, en 1 een barst in het midden heeft keken we hier ook naar.

Race Eend
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 81
Geregistreerd:
14 Sep 2015, 22:10

Re: Aantal problemen na motor swap

Berichtdoor Race Eend » 04 Apr 2016, 11:54

Ben het nodige aan het uitzoeken geweest en ik denk dat het verstandig is om een kruis bij dit blok te slaan.

Het is bij voorbaat al verstandig om de krukas na te laten meten, en zo nodig te laten lijnhonen zoals hier eerder is gezegd.
Daarnaast is de kans er dat de drijfstang krom is, dan gaat de lager ook weer.
krukas lagers zijn 33 euro ex btw, hoofdlagers zijn 27 euro ex btw bij de dealer.
Olie pomp heb ik nog niet nagekeken maar als die ook stuk is dan kost dat nieuw 219 euro.

Als er geen hoofdlager slecht was geweest had ik hem af gebouwd en dan kijken waar het schip strand, maar nu gooi ik teveel geld weg.
Het is jammer dat het echt veel kost om er een b serie in te hangen, dit omdat je spullen van een ee8 of een ee9 moet hebben (zoals aandrijf assen).

Laat wel weten wat ik ga doen, in ieder geval bedankt voor de reacties.

Had mijn besluit genomen op een ander onderblok maar blijkt geen goede krukas bij te zitten, schiet ik niks mee op.
Morgen hoor ik meer betreft een andere a9 en heb een optie op een d16z5.
Word dit niks dan gaat er een d16z6 in.

Race Eend
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 81
Geregistreerd:
14 Sep 2015, 22:10

Re: Aantal problemen na motor swap

Berichtdoor Race Eend » 05 Apr 2016, 19:52

Na even gezocht te hebben heb ik een d16z5 gevonden met ongeveer 125k op de teller.
Deze ga ik zoals het eruit ziet aanstaande zaterdag op halen.

Wat ik zeker weten ga doen is een olie druk meter er op bouwen, wil dit niet weer hebben.

Race Eend
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 81
Geregistreerd:
14 Sep 2015, 22:10

Re: Aantal problemen na motor swap

Berichtdoor mouluh » 07 Apr 2016, 09:53

5 pagina's problemen lijkt mij dat de beste keuze
want meten is weten. Maar soms wil je ook niet alles weten wat in je blok gebeurd :cheesygrin:
Afbeelding

Gebruikers-avatar
mouluh
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 8344
Geregistreerd:
06 Apr 2006, 11:39
Woonplaats:
Warme zuiden

VorigeVolgende

Terug naar Elektrisch / Motormanagement



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten
cron