Aantal problemen na motor swap

Bespreek je elektrische problemen hier

Re: Aantal problemen na motor swap

Berichtdoor Kevinio » 07 Okt 2015, 09:08

Dat zijn altijd de mindere storingen inderdaad. Het kan beter roken of vonken, dan weet je waar je moet zoeken. :D
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Aantal problemen na motor swap

Berichtdoor Race Eend » 07 Okt 2015, 17:14

Wie zoekt zal vinden zeggen ze altijd.
Velen zouden het al opgegeven hebben, maar ik dacht als ik opgeef dan gaat het blok eruit en loopt hij nooit weer.

Vandaag Thermostaat vervangen en de temperatuur is nu ook zoals het hoort.

Verder weinig gedaan omdat het mijn dag niet is, alles wat fout kan gaan gaat fout

Race Eend
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 81
Geregistreerd:
14 Sep 2015, 22:10

Re: Aantal problemen na motor swap

Berichtdoor Error » 07 Okt 2015, 18:34

O dat ken ik, ik erger me vandaag aan alles.. GRRR echt zo'n dag dat je helemaal alleen wilt zijn eigenlijk

Error
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5271
Geregistreerd:
21 Mrt 2008, 14:43
Woonplaats:
Regio Rotterdam

Re: Aantal problemen na motor swap

Berichtdoor Kevinio » 07 Okt 2015, 18:51

Race Eend schreef:..alles wat fout kan gaan gaat fout


Dat is voor mij ook weer even geleden.. Toch wel weer 3 weken. :D
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Aantal problemen na motor swap

Berichtdoor Race Eend » 11 Okt 2015, 02:20

Er kwam toch weer een error om de hoek kijken, error 1 dus lambda sonde.
Hij deed het alleen als hij aardig in de toeren kwam.
Heb die van de d15b2 gemonteerd en weg was de error.

Alleen nu is de koppeling niet meer goed, deze is aan het verbranden.
Zat zo te kijken maar je blijkt alweer meerdere koppeling sets te hebben voor de d16a9.

Race Eend
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 81
Geregistreerd:
14 Sep 2015, 22:10

Re: Aantal problemen na motor swap

Berichtdoor Race Eend » 25 Okt 2015, 15:36

Rij nu al een paar weken met deze swap rond en hij bevalt me goed.
Krijg zelfs complimenten dat hij heel mooi gromt.

Heb ook mijn eerste grote afstand ermee gereden afgelopen week, Groningen - Zaandam heen en weer zonder problemen.
Nu stuiter ik steeds op 1 error en dat is toch de Lambda Sensor, error 1
Misschien weet iemand raad?
Heb hem al uit de D15b2 gedraaid en toen leek eerst alles goed.
Zodra ik een keer op het gas ga en hem op de motor af laat remmen dan komt de error tevoorschijn.
Dacht eerst dit heeft te maken met de iets lekke uitlaat maar die is helemaal gas dicht.

Er is mij wel een ecu aangeboden met een IAT censor om dit probleem op te lossen.
Wil het eerst zo proberen of is het wel verstandig om de oudere ecu er in te hangen?

Bedankt

Race Eend
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 81
Geregistreerd:
14 Sep 2015, 22:10

Re: Aantal problemen na motor swap

Berichtdoor Error » 26 Okt 2015, 10:24

dat is een 1 draads lambda toch?
waar zit ie gemonteerd? die hoort bovenin, op alle cilinders te meten.
Mocht je een aftermarket spruitstuk gemonteerd hebben of iig een met lambda gat onderin bij de collector dan wordt je lambda niet warm genoeg.
Je kan het oplossen door bovenin te monteren (maar dat moet dan maar kunnen) of over te gaan obd1 en dan een vierdraads lambda monteren zodat hij een eigen verwarmingselement heeft..

snap niet zo wat die ecu met iat sensor ermee te maken heeft?? als je die niet hebt krijg je hele andere foutcodes..

Error
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5271
Geregistreerd:
21 Mrt 2008, 14:43
Woonplaats:
Regio Rotterdam

Re: Aantal problemen na motor swap

Berichtdoor Race Eend » 26 Okt 2015, 16:57

Als eerste bedankt voor jouw antwoord,

Ja het is een 1 draads Lambda, Oxygen sensor moeten we eigenlijk zeggen :)

Heb een spaghetti spruitstuk gemonteerd waar hij onder in zit.
Nu is het geen probleem om hem boven in te plaatsen want hier zit een stop in.
Het enigste nadeel is dan, dat hij dan maar 1 cilinder meet en niet alle 4 de cilinders.

Zal morgen de oude Oxygen sensor, die er uit komt, boven in draaien.
In ieder geval heb ik weer wat geleerd

Het is wel de bedoeling in de toekomst naar Obd1 te gaan omdat dat allemaal iets mooier is af te stellen.
Alleen wil ik eerst de Civic helemaal spik en span hebben.

Race Eend
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 81
Geregistreerd:
14 Sep 2015, 22:10

Re: Aantal problemen na motor swap

Berichtdoor Kevinio » 27 Okt 2015, 07:05

Hij moet op alle 4 de cilinder meten, enkel is een 1 draads sensor te koud voor zo ver achtering en moet je een 4 draads monteren.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Aantal problemen na motor swap

Berichtdoor Error » 27 Okt 2015, 09:06

Race Eend schreef:Als eerste bedankt voor jouw antwoord,

Ja het is een 1 draads Lambda, Oxygen sensor moeten we eigenlijk zeggen :)

Heb een spaghetti spruitstuk gemonteerd waar hij onder in zit.
Nu is het geen probleem om hem boven in te plaatsen want hier zit een stop in.
Het enigste nadeel is dan, dat hij dan maar 1 cilinder meet en niet alle 4 de cilinders.


Precies wat ik dacht idd.
Je kunt hem dan tijdelijk nog het beste op 1 cilinder bovenin laten meten. Dan wordt ie iig warm genoeg.
Alleen voor apk ga je het dan ws niet redden omdat ie natuurlijk over 3 cilinder niet meet en regelt.
Maar de foutcode zou dan ws wel weg moeten gaan.
Beter daarna overgaan op obd1 en genieten van je probleemloze blok. Heb je toch maar mooi gefikst! 8)

Error
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5271
Geregistreerd:
21 Mrt 2008, 14:43
Woonplaats:
Regio Rotterdam

Re: Aantal problemen na motor swap

Berichtdoor Race Eend » 27 Okt 2015, 17:13

wat ik zelf als idee had is de huidige sensor laten zitten en een andere bovenin draaien.
Met de apk kan ik altijd ff de stekker wisselen als het moet.

Ben zelf dik tevreden over het blok.
Olie verbruik is gewoon minimaal zoals het hoort, hij lekt of zweet nergens olie.
Het is even afzien geweest maar het doorzetten is beloond.
Eigenlijk lach ik nu omdat hij maar 200 euro heeft gekost, exclusief de aantal nieuwe onderdelen zoals distributie riem ect.

Als ze mij zouden vragen zou je het over doen met het huidige resultaat zeg ik ja.

Race Eend
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 81
Geregistreerd:
14 Sep 2015, 22:10

Re: Aantal problemen na motor swap

Berichtdoor Kevinio » 27 Okt 2015, 17:39

Het is een kleine moeite om een 4-draads te steken en de verwarming achter het contact aan te sluiten.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Aantal problemen na motor swap

Berichtdoor Error » 28 Okt 2015, 08:38

dat is natuurlijk ook zo. dan heb je het wel zoals het hoort..

Error
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5271
Geregistreerd:
21 Mrt 2008, 14:43
Woonplaats:
Regio Rotterdam

Re: Aantal problemen na motor swap

Berichtdoor Race Eend » 31 Okt 2015, 00:53

thnxs voor de tip, denk dat ik dit dus ook ga doen.

Heb maar gelijk de sensor besteld

Race Eend
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 81
Geregistreerd:
14 Sep 2015, 22:10

Re: Aantal problemen na motor swap

Berichtdoor Race Eend » 12 Jan 2016, 11:58

Zou jullie op de hoogte houden betreft mijn a9.
Rijd er nog steeds error vrij mee alleen heb ik nu voor het eerst wat probleempjes.
Hij schommelt nu weer iets wat bij het stationair draaien en loopt soms op 3 poten met knallen uit de uitlaat.
Ben nu bezig een ontsteking te reviseren en ga wederom de racv klep schoonmaken / omwisselen met een schoon gemaakte.

Tevens ben ik iemand aan het helpen met een ed9.
Alleen heb ik bij deze a9 geen goed gevoel bij het blok.
Auto moest lopen volgens de oude eigenaar, maar helaas is dit niet zo.
Zodra je hem op contact zet, hoor je de brandstof pomp en de relais maar er brand geen enkel lampje in de teller unit.
Ben natuurlijk begonnen bij alle massa's aan het blok, dus ook thermostaat huis.
Bougies eruit en toen dacht ik dit is niet goed, roest aan de schacht.
De bougies vonken wel.
Blok lijkt ook veel minder compressie te hebben dan die van mij, maar geen rare geluiden.
Morgen ga ik kijken of de brandstof druk wel goed is, dikke slang van de brandstof rails halen.

Afbeelding

Afbeelding

Race Eend
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 81
Geregistreerd:
14 Sep 2015, 22:10

VorigeVolgende

Terug naar Elektrisch / Motormanagement



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten
cron