AEM EMS V2

Bespreek je elektrische problemen hier

AEM EMS V2

Berichtdoor Michael_EG4 » 06 Jun 2015, 23:28

Is de AEM EMS V2 nou echt veel beter als crome/ectune/neptune? Lees er toch veel goede dingen over op het hondatech forum.
Zijn er Tuners in nederland die ervaring hebben met deze ECU aangezien ik ook lees dat er moeilijk mee om te gaan is.
Wil graag het beste uit me motor halen als die straks klaar is.
Afbeelding

Michael_EG4
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 148
Geregistreerd:
10 Aug 2010, 18:58
Woonplaats:
Thuis

Re: AEM EMS V2

Berichtdoor whitedxi » 07 Jun 2015, 09:58

Vraag Leo van Drie eens. Die doet beide
Afbeelding
The kevlar king is dead, long live the carbon king
https://www.facebook.com/kevlarking.nl/

Gebruikers-avatar
whitedxi
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3362
Geregistreerd:
03 Jul 2005, 19:02
Woonplaats:
Hardenberg

Re: AEM EMS V2

Berichtdoor Al-X » 07 Jun 2015, 10:02

Kans is groot dat een AEM "overkill" is voor je setup hoor. Het is niet dat je met een ander systeem opeens 50pk meer krijgt.
Ik weet ook niet wat je setup en natuurlijk je doelen zijn, maar ik durf al voor 90% zeker te zeggen dat je met een "simpel" OBD1 afsteldinges al gewoon een meer dan prima resultaat zal hebben.

Gebruikers-avatar
Al-X
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5132
Geregistreerd:
02 Aug 2010, 21:28
Woonplaats:
Goes

Re: AEM EMS V2

Berichtdoor Zwetje » 07 Jun 2015, 13:25

Mee eens. Alle dikke projecten hier rijden ook allemaal rond met OBD1 ecu's. Je moet het wel heel dol maken wil je een AEM nodig hebben.
Nothing is what it seems.

Gebruikers-avatar
Zwetje
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3946
Geregistreerd:
11 Sep 2009, 10:55
Woonplaats:
Bollenstreek!

Re: AEM EMS V2

Berichtdoor Michael_EG4 » 08 Jun 2015, 19:09

Ok, bedankt voor de reacties!
Leo zegt ook dat een gechipte ecu met ectune/neptune goed genoeg is. :like:
Afbeelding

Michael_EG4
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 148
Geregistreerd:
10 Aug 2010, 18:58
Woonplaats:
Thuis

Re: AEM EMS V2

Berichtdoor Kevinio » 08 Jun 2015, 20:29

Het is inderdaad wat je ermee wilt doen. Voordelen die je ermee op straat mee kan hebben: je kan op een 'blend' map rijden. Dus tanken wat je tegenkomt: 98Ron of E85. De EMS stuurt dan zelf alles bij. En je kan met 'double spark' rijden: dus dubbele vonk geven. Maar dan moet je wel over op COP's, wat ook weer wat kost natuurlijk. Voor de rest kan je ontzettend veel loggen, wat leuk is als je continue dingen aan het proberen bent. Per cilinder aansturen (inspuiting/ontsteking). Daarnaast kan je een hoop extra sensoren aansluiten en hierop de EMS laten reageren. Daarvoor zijn de programma's al compleet voorbereid. In Neptune/eCtune moet je meer zelf wat schrijven. Maar zolang je er zelf niet mee om kan gaan en niet het plan hebt om op een mengsel van E85 en gewone brandstof te gaan rijden zie ik ook niet het nut er van in.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: AEM EMS V2

Berichtdoor Al-X » 09 Jun 2015, 20:46

Voor E85 (of sowieso: iets met ethanol en benzine) maakt het ook niet meer uit Kevin, sowieso van Neptune weet ik dat die ook flex fuel support heeft tegenwoordig, kan met zo'n simpele GM sensor al.
Is natuurlijk niet helemaal zo state of the art als een AEM of MoTeC, maar toch :P

Gebruikers-avatar
Al-X
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5132
Geregistreerd:
02 Aug 2010, 21:28
Woonplaats:
Goes

Re: AEM EMS V2

Berichtdoor Kevinio » 09 Jun 2015, 21:01

Dat kan niet Alex, ik heb zelf de software hier. ;) Je kan wel een dubbele map maken, en als hij 'iets' van ethanol detecteert dat hij omgaat. Maar monteer dan gewoon een schakelaar waarmee je van map kan switchen. :emo:') Maar een blend map kan gewoon niet.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: AEM EMS V2

Berichtdoor Al-X » 10 Jun 2015, 07:57

Oke, jij hebt inderdaad de (betaalde!) software met alle features die ook allemaal gebruikt hebt :like:
Dus de mensen die ermee afstellen lullen allemaal wat.

Gebruikers-avatar
Al-X
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5132
Geregistreerd:
02 Aug 2010, 21:28
Woonplaats:
Goes

Re: AEM EMS V2

Berichtdoor Kevinio » 10 Jun 2015, 09:12

Je kan bijna van ieder merk de software gewoon downloaden. Je betaald alleen voor de verbinding tussen de ECU en de software. Hier kan je zelf in de software kijken van Neptune: http://www.hrtuning.com/software/

Het zou wel kunnen in Neptune, maar je kan maar 8 verschillende mappen kwijt momenteel. Dus als je met vtec rijdt blijven er 4 mappen nog over (1 map voor de hoge, 1 map voor de lage nok). Die 4 mappen kan je verdelen van 0% tot 100% ethanol, ofwel, je zal ergens met je ontsteking en inspuiting concessies moeten doen (om de 25% laten switchten van map) en per ethanol percentage moeten afstellen. Dus je neemt heel veel moeite om het werkend te krijgen, heb je dan het volle voordeel van een flex fuel sensor te pakken: nee. En een update mbt interpoleren tussen 2 mappen (E100 en de benzine) heb ik nog niet voorbij zien komen, anders ben ik voor! :like:

Overigens wel komisch dat ik eens voor de simpele weg ben ipv jij Alex. :emo:')
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond


Terug naar Elektrisch / Motormanagement



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
cron