Xenon ballast vraag!

Bespreek je elektrische problemen hier

Xenon ballast vraag!

Berichtdoor Shidou » 01 Jan 2015, 12:50

Gisteren is mijn Xenon Ballast overleden, dacht dat het eerst me lamp was maar na het uitwisselen van de andere kant is dus mijn ballast kapot.

Mijn vraag is dan ook, kan ik gewoon een andere ballast halen of moet ik nog ergens speciaals op letten?

Helaas weet ik niet waar de Xenon set vandaan komt aangezien deze al in de auto zat bij aankoop. Staat verder ook niks op de ballast zelf alleen 23000V Attention etc etc waarschuwing.

Verder staat er op de label van de lampjes Hi/Lo 6000k (neem aan dat het dan Bi Xenon is?)

Even een foto gejat van internet. Lijkt ongeveer op die van mij kwa aansluitingen alleen het kastje is dan zwart en kleur van draad is anders.

Afbeelding

Gebruikers-avatar
Shidou
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 672
Geregistreerd:
11 Jan 2010, 21:13

Re: Xenon ballast vraag!

Berichtdoor DennisV32 » 09 Jan 2015, 04:14

Lampjes en ballasten zijn niet met elkaar verbonden, Hi/Lo betekent meestal dat je nog halogeen grootlicht heb naast de xenon lamp.
Ballast is universeel, vrijwel alle ballasten van de achteraf inbouw sets zijn AMP ballasten, koop alleen een setje van twee, zo weet je zeker dat ze dezelfde tijd nodig hebben om warm te worden en heb je ook niet achteraf kleurverschil omdat één van de twee net iets minder output hebt dan de andere.

Het ligt eraan welk merk xenon je hebt maar bij het setje wat ik in me mistlampen heb was het goedkoper om een nieuwe set te kopen dan de losse ballasten.
Je kan ook upgraden naar een snelstart ballast, zoals je vaak ziet bij de duurdere OEM D2S lampen, deze zijn ook in AMP vorm te krijgen.
Instagram car account: @01184carpics

Gebruikers-avatar
DennisV32
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1731
Geregistreerd:
25 Mrt 2008, 04:25
Woonplaats:
Provincie: Zeeland

Re: Xenon ballast vraag!

Berichtdoor Shidou » 10 Jan 2015, 13:15

Ik heb er al 1 gehaald. Was 25,- kwijt voor 1 ballast. Werkt nu weer zoals het hoort alleen start die nieuwe iets langzamer op maar dat weet ik niet zeker. Zodra die is opgestart zie ik in ieder geval geen kleurverschil.

Complete set zou rond de 60 a 80,- zitten.

Gebruikers-avatar
Shidou
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 672
Geregistreerd:
11 Jan 2010, 21:13


Terug naar Elektrisch / Motormanagement



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten