centrale vergrendeling tip civic 96-00

Bespreek je elektrische problemen hier

centrale vergrendeling tip civic 96-00

Berichtdoor harryw » 15 Mrt 2014, 00:37

geacht forum.

nu heb ik weinig tot geen problemen met mijn civic.
alleen deed de centrale deurvergrendeling in mijn rechterdeur het niet altijd goed.
vandaag het spul los gehaald,na verschillende topics op fora te hebben gelezen.je weet wel how to's


http://www.d-series.org/forums/diy-foru ... ammed.html


het motortje heeft niet veel kracht meer,soms deed hij het dan weer niet.
ik bellen naar de dealert(gebruikt heb ik geen vertrouwen in)
graag 1 actuator 72115-s00-ao1,ja hoor 150euro bruto.
ik hoho niet de hele deur,nee is alleen de actuator.
ja daag laat maar,weet je trouwens dat die dingen in de usa 40 dollar kosten?
zo echt waar?ja maar das een heel andere markt hoor.ik weet het.
op het net even verder gespit.
en ja warempel met een nieuw motortje kan het ook.
het is een mabuchi fc-280-pc 22125. 6 dollar per stuk,besteld en onderweg.(gelijk 2)
doe er je voordeel mee,en smeer gelijk alle draaipunten van het mechaniek.
dan loopt het weer als nieuw.
kan natuurlijk ook wat anders zijn als je vergrendeling niet werkt,maar zo'n motortje is zo gefikst.
ik post wel een paar pics als het zover is,moet alleen het messing busje op de as overzetten.

Gebruikers-avatar
harryw
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 111
Geregistreerd:
30 Jan 2009, 21:04
Woonplaats:
gelderse vallei

Re: centrale vergrendeling tip civic 96-00

Berichtdoor harryw » 13 Apr 2014, 10:11

nou belofte maakt schuld.
daar gaan we.
deurpaneel verwijderen gaat wel.
ik moest bij de bestuurders deur oppassen,hier zaten geen 6 maar 5 drukclips.
en 1 schuifclip degene onder de zijspiegel.
als je niet uitkijkt trek je het zo kapot.
let ook even op je speakerdraad,stekker clip je zo los.
eenmaal verwijderd,verwonder je over de kit achter het plastic.
plakt nog steeds en het beste aan je vingers.
de raamgeleider zit ook aardig in de weg,draai het m6 boutje eruit.
en trek de geleider iets naar beneden,dan kun je hem uit de weg schuiven.
kijk goed hoe de stangen zitten en clip ze uit.
bovenste 2 blijven aan het deurmechanisme.
wurm het spulletje naar buiten.

Afbeelding

je kunt op de foto zien dat het motortje onder het zwarte stukje dubbelzijdig tape zit.

verwijder de 3 schroeven.
je ziet nu de motor en worm/tandwielen.

Afbeelding

we komen gelijk bij het lastige,het messing busje overzetten.
maak niet dezelfde fout als ik,het beste zet je er een soldeerbout op.
denk dat het een krimppassing is.
ik mocht het nog een keer overdoen,het asje slipte in de bus.
trouwens als je loctite 638 hebt.
dat doet het ook.

Gebruikers-avatar
harryw
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 111
Geregistreerd:
30 Jan 2009, 21:04
Woonplaats:
gelderse vallei

Re: centrale vergrendeling tip civic 96-00

Berichtdoor Dr Ed » 11 Mei 2014, 14:00

Dank je voor de tip, direct 2 motortjes besteld voor het schandalige :cheesygrin: bedrag van 5,50 (incl. verzending). http://www.ebay.com/itm/251485818699
Nu nog een weekje of 3 wachten voor hij op de deurmat ligt. Ga zeker een follow-up plaatsen!

Dr Ed
 

Re: centrale vergrendeling tip civic 96-00

Berichtdoor harryw » 17 Mei 2014, 18:25

hi ed

goed bezig man.
alleen de motoren in je link link hebben lange assen.
en het zijn geen mabuchi's.

Gebruikers-avatar
harryw
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 111
Geregistreerd:
30 Jan 2009, 21:04
Woonplaats:
gelderse vallei

Re: centrale vergrendeling tip civic 96-00

Berichtdoor Dr Ed » 21 Mei 2014, 20:25

Motortje(s) waren binnen, dus maar aan de slag gegaan en de bekleding van de deur afgehaald. Zit daar dus een aftermarket setje CPV achter. Met een zgn. popper. Deze hebben na 14 jaar hun kracht dus ook verloren. Maar een nieuwe uitdaging dus. Gelijmde/gelaste popper opengewrikt, en voila het motortje wat daar inzit is vergelijkbaar met de OEM motortjes. Dit werkt met een tandwieltje en dat laat zich makkelijk omzetten naar de as van de nieuwe motor. Morgen solderen, het kastje van de popper dichtlijmen en het spul terugplaatsen. In de hoop dat deze motoren krachtig genoeg zijn om de CPV weer te laten werken. :cheesygrin: ........

Toch blij dat ik de uitvoering met langere assen heb besteld ;)

Dr Ed
 

Re: centrale vergrendeling tip civic 96-00

Berichtdoor hondanickx » 22 Jul 2014, 20:27

Ik heb hetzelfde probleem bij mijn civic en ik moet dit ook eens dringend gaan doen.
Zijn dit dan niet direct de juiste motors met de messing bus er al op ...?
http://www.ebay.co.uk/itm/Mabuchi-FC-280-Motor-with-Collar-Automotive-Door-Lock-Repair-Motor-/281178605106?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item41778d0632
The SOHC combustion chamber is a better shape than the DOHC.
So don't chunk those 1.6 SOHC engines, they can make really good power. For a pure performance application, regardless of application, I'd choose the SOHC. No bull!! .........T.O.O. .......

hondanickx
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1288
Geregistreerd:
16 Jan 2007, 20:31
Woonplaats:
Belgie

Re: centrale vergrendeling tip civic 96-00

Berichtdoor hondanickx » 25 Jul 2014, 12:25

Bij nader inzien zijn blijkbaar deze motortjes hetzelfde kwa afmetingen alleen zijn deze nog iets sterker als de oem motortjes.
Dit zijn de FC-280PT-22125 welke 6.275 Watt hebben( 12470 rpm @ max eff.)

De oem's zijn de FC-280PC-22125 welke 5.52Watt hebben (11090 rpm @ max eff.)
The SOHC combustion chamber is a better shape than the DOHC.
So don't chunk those 1.6 SOHC engines, they can make really good power. For a pure performance application, regardless of application, I'd choose the SOHC. No bull!! .........T.O.O. .......

hondanickx
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1288
Geregistreerd:
16 Jan 2007, 20:31
Woonplaats:
Belgie

Re: centrale vergrendeling tip civic 96-00

Berichtdoor hondanickx » 31 Jul 2014, 21:17

Vandaag het motortje vervangen aan de passagierskant .Ook de bestuurderskant losgehad en nagezien.Na al het werk werkt de centrale vergrendeling nog altijd niet....Zekeringen en control heb ik al nagezien .Iemand een idee ?
Deze heeft altijd gewerkt en de passagierskant bleef altijd hangen ,ging een tijd later pas dicht.De laatste tijd ging deze hellemaal niet meer open dus ik vermoede dat het motortje de geest heeft gegeven.Nu blijkt er toch iets anders aan de hand te zijn.
The SOHC combustion chamber is a better shape than the DOHC.
So don't chunk those 1.6 SOHC engines, they can make really good power. For a pure performance application, regardless of application, I'd choose the SOHC. No bull!! .........T.O.O. .......

hondanickx
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1288
Geregistreerd:
16 Jan 2007, 20:31
Woonplaats:
Belgie

Re: centrale vergrendeling tip civic 96-00

Berichtdoor hondanickx » 04 Aug 2014, 19:41

Probleem ondertussen gevonden , bleek het sleepcontact aan de bestuurderskant te zijn dat kapot is.
Passagierskant werkt perfect als ik de stekker ff doorverbind :)
The SOHC combustion chamber is a better shape than the DOHC.
So don't chunk those 1.6 SOHC engines, they can make really good power. For a pure performance application, regardless of application, I'd choose the SOHC. No bull!! .........T.O.O. .......

hondanickx
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1288
Geregistreerd:
16 Jan 2007, 20:31
Woonplaats:
Belgie

Re: centrale vergrendeling tip civic 96-00

Berichtdoor harryw » 03 Sep 2014, 21:54

hi nick.

goed bezig,dat kan er weer een tijdje tegen.
maar zijn het originele mabuchi's?
ze komen niet voor in de lijst.
22125 kan maar een type zijn.de watts zal me wat.
het is het motortje met de meeste torque/koppel.

http://www.mabuchi-motor.co.jp/en_US/pr ... _0304.html

Gebruikers-avatar
harryw
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 111
Geregistreerd:
30 Jan 2009, 21:04
Woonplaats:
gelderse vallei


Terug naar Elektrisch / Motormanagement



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten